Nieuws, actualiteit en politiek #3

1 like

Nou het feit dat ze keer na keer wel kunnen waarschuwen maar niet preventief actie ondernemen komt toch ook gewoon neer op het gedogen van hun zielige protestacties?

Als links iets soortgelijks zou plannen hing de helft al in de bak.

8 likes

Volgens mij is het wel best lastig om bij elke oprit naar de snelweg in boerengebied preventief een colonne aan agenten te hebben staan. Wat de oplossing wel is: geen idee. Dat de idioten gewoon normaal moeten doen zou het ‘makkelijkst’ zijn maar de kans daarop is nihil uiteraard.

Verder vind ik het walgelijk weer. Ook allemaal asbesthoudend materiaal gedumpt en weet ik het? Klapharken…

Zitten ze met zijn allen te wachten totdat iemand zich dood rijdt ofzo. Mijn god, hele stapels autobanden op een afslag. Je zou het maar niet op tijd zien.

22 likes

Ik las vanmorgen dat de meeste camera’s niet opnemen, maar alleen de situatie ter plaatse op dat moment weergeven. En ook hangen veel camera’s niet op de plekken waar nu afval etc wordt gedumpt.

hoorde vanmorgen op de radio ook dat Rijkswaterstaat moeilijk mensen kan vinden om de troep op te ruimen omdat bedrijven bedreigd worden. dat is toch helemaal van de pot gerukt.

1 like

Ja tuurlijk en die tractoren moeten officieel gekentekend worden sinds kort maar als dat niet zo is? Dan is het volgens mij best lastig om met die beelden personen te herkennen en wat te doen. Ik wil daarmee het niks doen van politie allerminst goedpraten maar het is ook niet supermakkelijk op te lossen denk ik? Van mij mag defensie best ingezet worden hiervoor maar dat is meestal al vloeken in de kerk :woman_shrugging:

4 likes

Echt betaal mij een fatsoenlijk uurloon en ik achterhaal vanaf 1.000 km ver wie deze mensen zijn. Dit heeft allemaal niks met niet kunnen handhaven te maken.

40 likes

Inderdaad. Naar mijn mening een kwestie van niet willen. Ik vraag me af wat de redenering erachter is. Dit kun je geen deescalereerd optreden meer noemen.

4 likes

Wij weten prima wat de redenering erachter is

4 likes

Fair enough :laughing:

2 likes

wet @anon50301661 zei dus, maar ook gewoon als ze merken dat er concrete plannen worden gemaakt? je maakt me niet wijs dat de Nederlandse staatsveiligheid niet in zulke groepen infiltreert en identiteiten aan accounts koppelt.

1 like

Oh kom op, ze weten zware criminelen die ondergedoken zitten in Dubai en Colombia op te sporen. Dan zal een paar simpele boertjes niet lukken.

16 likes

moeilijk werk hoor meid!

3 likes

Mensen echt de enige reden dat dit niet gehandhaaft wordt is omdat het moeilijk blijkt om je conservatieve naar extreem rechts neigende politiecorps te mobiliseren om in te timmeren op hun eigen soort.

60 likes

Hahaha die overweging maakte ik laatst in Overijssel ook maar, om die vinger maar achterwege te laten :upside_down_face:.

Waar ik me ook de tering aan erger is die BBB vrouw. Eerst iedereen de moeder ophitsen en dan gisteren ineens proberen te sussen ‘oh ja laten we dit even niet doen boertjes!’ :fu:

9 likes

Hahaha ik doe dit dus wel de hele tijd naar alle vlaggen en zakdoeken, in de auto. Ik ben net mister bean in dat cabrio fragment. Maar bij intimiderend uitziende auto’s doe ik mijn hand onder het raam. Toch bang voor road rage.

Er vloog van het weekend heel laag een luchtballon over ons huis, met 2 omgekeerde vlaggen :cry: Ook middelvinger gegeven. En dan denk ik toch ook, straks hebben ze van boven onthouden welk huis ik woon, hahaha. Het is zulk tuuuuig.

8 likes

Hahaha ik heb dit laatst echt gedaan naar een stelletje dat bovenop een viaduct stond, ik dacht er niet echt over na het gebeurde gewoon. Denk niet dat het geholpen heeft maar het luchtte wel op. Gisteren toen ik ze weer zag dacht ik: laat ik beschaafder zijn, en heb deze gedaan :-1:

Ik vind deze acties vooral zo ontzettend dom van de boeren. Steek je energie in keihard onderhandelen over het hele landbouwsysteem, eis beleid dat duurzame bedrijven beloont, eis eerlijke prijzen, enz. Ja ze zullen het wel willen gebruiken als drukmiddel maar de stikstofreductie moet hoe dan ook plaatsvinden dus dat ga je toch niet veranderen. Dit is inderdaad allang geen protest meer maar terrorisme.

8 likes

Dat vind ik wel een goeie. Is eigenlijk een variatie op: ik ben niet boos, ik ben teleurgesteld… (Nog de vraag hoe gevoelig die doelgroep ervoor is, maar zal inderdaad beter binnenkomen dan iets wat agressie opwekt).

3 likes

Ze hebben gewoon asbest op de weg gelegd. Ik heb voor patiënten gezorgd met asbest kanker en het idee dat je medeburgers gewoon blootstelt aan een kankerverwekkende stof… ik ben hier echt zo boos over dat ik er gewoon geen woorden voor heb

20 likes

Ja gadverdamme echt zo walgelijk, dat gun je je ergste vijand toch niet?

5 likes