Nieuws, actualiteit en politiek #3

Ik heb me ook zo geërgerd aan de berichtgeving over ‘boerenzoon Jouke’. Echt flikker toch op, gooi er als serieuze journalist niet zo’n ‘Dik Trom kattekwaad’-sausje overheen. Doen ze met andere tieners die crimineel gedrag vertonen ook niet. Echt hele kwalijke framing

13 likes

Ik heb, als een van de weinige hier, begrip voor de woede en frustratie van de boeren. Maar de manier waarop ze nu bezig vind ik gewoon schandalig. Hier moet gewoon kei hard tegen worden opgetreden.

4 likes

Ik heb best begrip voor de frustratie. Maar asbest dumpen op de openbare weg, dat in de fik steken wetende dat iemand anders het op moet ruimen en daarbij grote risico’s loopt? Dat is echt buitengewoon kwaadaardig, daar heeft denk ik bijna niemand begrip voor. En ik ben met je eens dat er keihard tegen moet worden opgetreden.

16 likes

Daar ben je te goed en te duur voor. Dit soort werk (camerabeelden bekijken) wordt vaak door mensen met een beperking gedaan.

Echt? Wist ik niet. Maar: ik denk dus dat het zonder camerabeelden zou kunnen. Het is niet dat deze mensen hun best doen om zich te verbergen

4 likes

Ja zou ik ook denken, maar ik denk dat er nog genoeg boeren hun kenteken verwijderd hebben en er gewoon echt onwil vanuit de politie is. Een auto die geflitst is levert meer op.

2 likes

He maar hoe weet je dit?

1 like

Is het eerste wat je wordt aangeboden als je overspannen/depressief in de bijstand/wajong zit. Ongeacht je interesses.

8 likes

Politiechef: ‘Arrestaties van boeren verwacht, wanneer onduidelijk’ - Politiechef: 'Arrestaties van boeren verwacht, wanneer onduidelijk'

In dit artikel wordt iets meer context gegeven over waarom het blijkbaar toch ingewikkeld is om de culprits te pakken te krijgen. Al die camera’s slaan de beelden niet op staat er o.a. in.

2 likes

Ze staan te barbecuen op de snelweg. Dan is het toch pure onwil dat je blijft roepen dat je niet precies weet wie je, wanneer kan arresteren?

12 likes

Dit artikel illustreert enkel dat er een achterlijke streep wordt getrokken. Je kunt de boertjes die nu op de snelweg naast de politie staat te ouwehoeren gewoon pakken. Mits je wilt.

4 likes

wat een tenenkrommend artikel

of de acties vinden zo snel plaats dat de politie niet op tijd ter plaatse kan zijn, zegt Woelders.

ze rijden allemaal rond met een tractor die niet harder kan dan 50km/u???

en is het opruimen geen politietaak maar van Rijkswaterstaat.

dit is toch gewoon je reinste deflectie? alsof verschillende diensten niet kunnen samenwerken in een scenario als dit

Volgens Helsloot moeten we deze situatie als samenleving niet met politieoptreden maar politiek oplossen.

de regering kan nog steeds zijn werk doen ook als er een politie-optreden gebeurt hoor

14 likes

Het hele meest idiote aan deze uitspraak. Het wordt politiek opgelost. Suggereren dat de huidige situatie met extremistische boeren politiek opgelost moet worden is gewoon buigen voor terreur. Echt het signaal dat je dan als land gaat afgeven.

15 likes

Criminaliteit is ook een maatschappelijk probleem. Is de politiek of de samenleving dan ook alleen verantwoordelijk voor het probleem? Waarom hebben we dan nog politie. :smiling_face_with_tear: Kul argument.

1 like

Ik hoop dat ze snel kunnen gaan beboeten, de acties van de boeren gaan nu echt veel te ver.

6 likes

Om de mensen die de meuk opruimen vervolgens ook nog te bedreigen want ja die asbest en andere rotzooi is niet genoeg :face_with_symbols_over_mouth:

5 likes

nuja, boeren gebruiken ook nog steeds graag glyfosaat :innocent:

2 likes

Ahhh wat een leuk nieuws. :heart_eyes: Er leven blijkbaar meer wilde tijgers dan ze aanvankelijk dachten.

Link naar nieuws item

Er leven meer tijgers in het wild dan gedacht - YouTube

22 likes

Ja dit die Caroline wat een slang, die is geslepen er dan ik dacht.

1 like

Er is zelfs een telegram groep gemaakt om mensen/bedrijven die de vlaggen weghalen in te zetten (foto’s), zodat je ze er op kunt ‘aanspreken’ (bedreigen obv).

2 likes