Nieuws, actualiteit en politiek #3

Dit artikel illustreert enkel dat er een achterlijke streep wordt getrokken. Je kunt de boertjes die nu op de snelweg naast de politie staat te ouwehoeren gewoon pakken. Mits je wilt.

4 likes

wat een tenenkrommend artikel

of de acties vinden zo snel plaats dat de politie niet op tijd ter plaatse kan zijn, zegt Woelders.

ze rijden allemaal rond met een tractor die niet harder kan dan 50km/u???

en is het opruimen geen politietaak maar van Rijkswaterstaat.

dit is toch gewoon je reinste deflectie? alsof verschillende diensten niet kunnen samenwerken in een scenario als dit

Volgens Helsloot moeten we deze situatie als samenleving niet met politieoptreden maar politiek oplossen.

de regering kan nog steeds zijn werk doen ook als er een politie-optreden gebeurt hoor

14 likes

Het hele meest idiote aan deze uitspraak. Het wordt politiek opgelost. Suggereren dat de huidige situatie met extremistische boeren politiek opgelost moet worden is gewoon buigen voor terreur. Echt het signaal dat je dan als land gaat afgeven.

15 likes

Criminaliteit is ook een maatschappelijk probleem. Is de politiek of de samenleving dan ook alleen verantwoordelijk voor het probleem? Waarom hebben we dan nog politie. :smiling_face_with_tear: Kul argument.

1 like

Ik hoop dat ze snel kunnen gaan beboeten, de acties van de boeren gaan nu echt veel te ver.

6 likes

Om de mensen die de meuk opruimen vervolgens ook nog te bedreigen want ja die asbest en andere rotzooi is niet genoeg :face_with_symbols_over_mouth:

5 likes

nuja, boeren gebruiken ook nog steeds graag glyfosaat :innocent:

2 likes

Ahhh wat een leuk nieuws. :heart_eyes: Er leven blijkbaar meer wilde tijgers dan ze aanvankelijk dachten.

Link naar nieuws item

Er leven meer tijgers in het wild dan gedacht - YouTube

22 likes

Ja dit die Caroline wat een slang, die is geslepen er dan ik dacht.

1 like

Er is zelfs een telegram groep gemaakt om mensen/bedrijven die de vlaggen weghalen in te zetten (foto’s), zodat je ze er op kunt ā€˜aanspreken’ (bedreigen obv).

2 likes

Ik zat precies zoiets te bedenken, maar als tegengeluid kun je dat niet maken want dan ben je een ā€˜landverrader’ en wordt je bedreigd.

1 like

Haha dit vind ik mooi. Hamburgerkraam verkocht tien dagen vleesloze burgers op de Gentse Feesten, zonder dat de klanten het door hadden: ā€œZe komen zelfs terug voor meerā€

https://www.hln.be/gent/dit-hamburgerkraam-verkocht-tien-dagen-vleesloze-burgers-op-de-gentse-feesten-zonder-dat-de-klanten-het-door-hadden-ze-komen-zelfs-terug-voor-meer~aaaef60c/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

47 likes

Haha ik verwachtte al zo’n reactie. Maar hoezo? Je besteld gewoon een burger, en als je een allergie oid hebt dan vraag je toch sowieso wat erin zit? Dan geven ze waarschijnlijk gewoon aan wat er allemaal in verwerkt zit. Bij vleesburgerkramen staat de ingrediĆ«ntenlijst toch ook niet bij de prijslijst.

En andersom vraag ik het ook altijd ja, maar dat is nu helaas de norm

17 likes

Bij een allergie voor pinda’s is dat gebruikelijker dan bijvoorbeeld lactose-intolerantie.
Gelukkig zijn deze burger vegan, maar in vegetarische vleesvervangers zit vaak melk. Ik ga niet bij elk dingetje vragen of er wellicht toch melk in verborgen zit. Als ze stiekem een Valessburger hadden geserveerd zou de dag voor mij klaar zijn geweest.
Maar als ze het zouden doen met alleen de allergenen op de kaart en verder niks dan hoor je me niet hoor

5 likes

Ik vind dit echt bullshit, sorry. 1. Als je hartstikke allergisch bent voor soja, dan zou ik bij zoiets altijd even dubbelchecken over wat je in je mond stopt. 2. Ze liegen niet? Ze verkopen gewoon burgers en braadworsten, maar dan veganistisch. In een ā€˜gewone’ burgerkraam zeggen ze bij het afrekenen ook niet, ā€˜5,50 alstublieft, deze burger bestaat trouwens uit een dood kalfje, een lading zout en een klodder mayo’. Als je daar zo op tegen bent dan moet je maar je eigen eten gaan klaarmaken hoor :laughing:

Het was overigens geen experiment

22 likes

allergenen moeten sowieso vermeld worden in Belgiƫ, ook soja en lactose

7 likes

Beyond burgers bevatten geen soja volgens mij

1 like

Maar los van of je er allergisch voor bent, als je iets bestelt verwacht je toch gewoon dat je dat krijgt ipv iets anders.

9 likes

true! wel erwteiwit en daar kunnen sommige mensen ook niet tegen.
wel weinig mensen op zich, maar als je zo iemand treft heb je wel een flinke schadeclaim aan je broek.

1 like

Dan ga je er wel vanuit dat de norm is dat je vlees krijgt en je naar vegetarisch moet vragen. Ik vind als 't andersom zou zijn geen gekke ontwikkeling eigenlijk.

11 likes