Nieuws, actualiteit en politiek #3

Oh huh wat is dan de nieuwswaarde van dit hele artikel?
Er wordt dus vegan voedsel verkocht op een terrein met alleen vegan voedsel. Ja duuuhhhh. Dan is dat hele artikel eigenlijk gewoon pure reclame voor die specifieke kraam en Beyond

16 likes

Maar dat is toch het hele idee van deze actie, namelijk mensen er bewust van maken hoe achterlijk het is dat je er maar vanuit gaat dat alles wat je koopt vlees is? En dat je er niet zo maar vanuit moet gaan dat een burger gelijk staat aan vlees? Dus ja, het is nu eenmaal belangrijk dat je goed checkt waar je eten uit bestaat. De enige aanpassing die het vraagt is dat je de gedachte dat burgers bestaan uit vlees uit je hoofd zet en dus even een extra check moet doen. Kleine moeite toch.

6 likes

Is dit sarcastisch? Want ik vind het heel fijn als het zo op de kaart staat :joy:

2 likes

Ja alleen vind ik dit dus niet de manier omdat het heel vervelend kan zijn voor mensen met allergieën. Het doel van de actie vind ik sympathiek en ondersteun ik maar de manier waarop niet.

@lidwien
Er waren op de feesten x aantal plaatsen beschikbaar die enkel door vegan eetkramen gebruikt mochten worden. Maar je kon aan de plek zelf niet zien dat dat 1 van de vegan standen moest zijn, ze stonden gewoon doorheen de hele stad opgesteld.

2 likes

Ja hahhah ik haat het als het zo staat met alleen ingredienten :joy:

Ik weet niet of dat het doel per se was, dit is een stand van mensen die normaal wel gewoon vlees verkopen, niet direct overtuigde veganisten ofzo.

3 likes

Aha dan kies ik de opiniekant van liever duidelijkere signalisatie :wink:

2 likes

Er zijn gewoon regels over hoe consumenten te informeren over allergenen, en dat mag ook mondeling op vraag van de klant:

Of deze specifieke food truck zich aan de regels hield is natuurlijk moeilijk te zeggen. Maar volgens mij kan deze actie gewoon zonder per se de voedselveiligheidsregels te overtreden.

3 likes

Haha ja dit, m’n hele festival zou naar de shit gaan :smiling_face_with_tear:. Ik eet dan eigenlijk alleen vrij droge en veilige producten om maar te voorkomen dat er ook maar iets in zit waar ik niet tegen kan en ik drie uur op een skere dixi moet slijten. Echt geen gekke dingen doen met m’n eten :smiling_face_with_tear:

2 likes

Haha hoe weet jij nou of iemand wel/geen allergie heeft

1 like

Bij veel restaurants heb je ook gewoon een paar tekentjes voor de meest voorkomende allergieen. Dat zou opzich wel genoeg moeten zijn. Bij die burgers zat er vgm weinig in waar veel mensen allergisch voor zijn. En als jij dan net allergisch bent voor een gek ingredient dan vraag je dat toch. Soieso staan er bij food trucks amper ingredienten bij.

Wat ik me wel afvraag zouden er dan miss vegans ofzo op dat evenement zijn geweest die geen burger hebben genomen omdat ze dachten oh… vlees.

5 likes

Ik ga dan het liefst voor:

Friet | frikadel | mayonaise | curry | ui

13 likes

Weet je iig dat het niet zo’n neppe met ketchup is :sob:

Dit wil ik eten nu :sob:

7 likes

hier moet het in principe wel vermeld worden hoor met een duidelijke omkadering als je het niet/mondeling doet

de ‘officiële’ EU lijst betreffende allergenen is klein trouwens, ik denk dat als je aan iets anders/bijkomends het helaas altijd zal moeten gaan vragen

Nee de regels zijn hetzelfde want het is EU-wetgeving. Als je het mondeling doet moet er volgens mij iets van een bordje staan waarop duidelijk gemaakt wordt dat/hoe je de allergeneninformatie op kunt vragen

Nu al de zoveelste ingezonden brief van een man die schrijft dat we het de corpsleden niet kwalijk moet nemen omdat hun hersentjes nog niet volgroeid zijn :face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting:

3 likes

Nee dat zal ook niet meer gebeuren met al dat gezuip

3 likes

Wat kut. Ik hoop dat Finn gewoon elk jaar 100 euro uitgeeft bij de mcdonalds

31 likes