Je zou denken dat hij dat sowieso wel weet in verband met zijn werk als leraar.
Tuurlijk, het was ook helemaal niet zo serieus bedoeld als nu wordt opgevat.
Dit doet me denken aan zoân spel dat we bij filosofie moesten doen waarbij je bepaalde politieke keuzes moest maken voor het inrichten van een fictieve samenleving en daarna kreeg je pas te horen of je rijk of arm geboren werd, in wat voor omstandigheden, etc. in diezelfde samenleving.
Heb je ook een app van, die geheel terecht als half Sims, half Darwiniaans experiment en 100% verslavend wordt aangeprezen. Zou wel goed zijn voor Mark inderdaad. Al blijken mijn idealen altijd ook heel onrechtvaardig te zijn voor niet-intelligente mannen als ik het weer eens speel.
Echt hoe slaapt deze man? Het in een welvarend land prima vinden dat kinderen in armoede opgroeien. Gewoon beestachtig.
Vind dit echt een interessante vraag en toevallig lees ik net in het boek Roma van Kemal Rijken hier iets over.
van 1400 tot ongeveer het jaar 1500 hadden de Roma begeildingsbrieven die hun beschermde van keizer Sigmund. In Europa zeg maar.
Daarna viel op dat ze vooral bedelden en gingen stelen en werd er op hun neergekeken door niet Roma. De vervolgingen starten onder keizer maximiliaan want ze werden gezien als heidenen. Dit viel samen met de opkomst van het humanisme. Steden werden ingericht waar geen plaats was voor armen landlopers en nomaden. Toen kwam ook de armenzorg op gang net als in Duitsland. En dit ging als een olievlek over Europa.
Eerlijk gezegd had ik hier nog nooit over nagedacht en ben benieuwd of jij nog andere tips hebt aan boeken? Het pauper paradijs heb ik al eens gelezen. Kon in dit boek niets vinden over andere moet Europese landen maar ben wel benieuwd nu. In India heb je natuurlijk dat kasten stelsel is dat niet miss vergelijkbaar?
Edit : ik dacht ook nog dat het misschien uitmaakt of je nog andere volken/stammen in je land hebt wat je kan onderdrukken?
Naast de Jonge nu dus ook Kaag die thuis lastiggevallen is, waarschijnlijk door dezelfde man. Vind dit echt een beetje eng worden, laat die mensen met rust.
Het klinkt ook vrij psychotisch als je denkt dat God tegen je praat
Dan heb je kerken vol psychotische mensen het komt vaker voor dan je denkt, maar zo vaak?!
Ehm⊠de mannen stoppen hun mondkapje in hun zak en de vrouwen leggen 'm op een soort dienblad� Snap wel dat mantelpakjes geen zakken hebben maar ze hebben ook een handtas? En is dat niet gewoon erg onhygiënisch, al die mondkapjes tegen elkaar aan? Of worden ze weggegooid? Zoveel vragen.
edit: nee, Jetten legde 'm ook op het dienblad.
edit2: het wordt nog raarder. Rutte legde er geen mondkapje op bij het naar buiten lopen (iig dat was niet zichtbaar) maar pakt er wel eentje af bij het weer naar binnen gaan!$!!
Sigrid?
Dus je heet geen Wopke?
Na 2 jaar sluiting door corona gaan vandaag in Oeganda de scholen (PO en VO) weer open, naar schatting komt 30% van de leerlingen niet meer terug. Niet voor te stellen wat een schoolsluiting van 2 jaar daar voor schade heeft aangericht. Geen thuisonderwijs, meisjes die zwanger raken, jongeren die aan het werk zijn gezet en niet meer naar school gaan.
Deze (terechte) toevoeging
(van hier - wikipedia, het is pas, 31 dec, toegevoegd als ik het goed zie)
Verbaast me ook elke keer weer dat deze mensen dit gewoon hardop durven zeggen.
En dan een woning nog vergelijken met een dure auto, alsof een Maserati een basisbehoefte is.
Echt wat een kloothommel⊠gelukkig weten we waar ie woont
Ik vind deze grap van Alexander Klopping zo treffend. Laat heel goed zien hoe Op1 dit soort figuren heel lang een podium heeft geboden.
Mijn bloeddruk ging heel even omhoog toen ik nog niet had gezien dat het van Klöpping kwam.
hij realiseert zich dat âde woningmarkt een beetje verziekt wordt door mensen zoals ikâ. Maar hij heeft als ondernemer nu eenmaal âdat VOC-gevoelâ.
Holy shit wat genant
Jeetje merk echt dat ik zo boos wordt van dit artikel. Ook echt dat het balen is als je het niet kan betalen maar dat vertrekkende mensen weer kansen creëeren voor mensen zoals hij, echt wtf gewoon. Schaamteloos
Heel treffende tweet ja. âCancel cultureâ roepen vind ik zo typisch voor deze mensen. Altijd het slachtoffer uithangen, terwijl ze nog overal hun mening mogen verkondigen. Niemand wordt vervolgd of opgepakt om zân mening. Bovendien als ik de regels van de Hema constant overtreed ben ik er na een tijd ook niet meer welkom.