Nieuws, actualiteit en politiek #3

ja iemand dacht echt laat me alle evil symbolen mixen die ik kan bedenken, open paint.exe en lets gooo

2 likes

Dat opzich wel maar ik hoor er amper mensen over praten verder? Als je dat zelf dan hebt dan kan me voorstellen dat als je met een schuin oog naar het journaal kijkt of een beetje scrrolt door het nieuws je het niet veel aandacht geeft. De koppen waren eerst ook een stuk minder aandachttrekkend.

1 like

Oekraïne had ook deze ‘meme’ getweet in December, toen was er al veel spanning in de regio

(Bron: https://mobile.twitter.com/ukraine/status/1468206078940823554 )

7 likes

Misschien is het ook wel omdat dit al langere tijd bezig is maar nu de spanningen pas sinds een week flink zijn opgelopen.

Toevallig gaat het er in mijn omgeving wel veel over maar ik heb ook nogal wat nieuwsjunkies onder collega’s en familie.

2 likes

Ja het gaat al super lang hierover. Sinds 2014 ofzo met dat referendum is het daar al met vlagen spannend en de laatste paar jaren wordt dat steeds meer. Laat ik het dan zo zeggen ik vond de toon wat aanvallend en onaardig overkomen, denk niet dat het zo bedoelt was maar je omgeving maakt wel uit denk ik hoe erg dit leeft.

3 likes

Ja sorry het was niet naar bedoeld, juist als grapje, ook omdat ik verbaasd was omdat ik er zo vaak over heb gelezen en gehoord en gezien in de afgelopen week, voor mij was het niet te missen.

3 likes

Ah ja ik snap het! Sorry ik had het er niet ingelezen, maar zie nu ook dat je het zo kan lezen.

1 like

Ik maak me vooral zorgen om een cyberoorlog. Rusland weet waarschijnlijk ook wel dat er oorlog komt zodra er geschoten wordt, dat kost heel veel geld. Ze zijn daarom al jaren bezig met hacks en virussen dat is veel goedkoper.

Had Rian van Rijbroek toch gelijk. :laughing:

14 likes

360 graden lijkt me heel makkelijk juist

Edit: ik geloof zeker dat je kunt veranderen maar ik vind dat mensen met een terroristisch verleden geen volksvertegenwoordiger zouden moeten kunnen zijn. Neem aan dat ze ook geen VOG krijgt toch? Dat ze op een andere manier de partij dient, prima.

25 likes

En ik ben ook van mening dat mensen met een bepaalde strafblad moeten accepteren dat best wat functies en beroepen voor je afvallen.

11 likes

Ze is geen volksvertegenwoordiger toch? Alleen een lid wat discussies rond dit thema organiseert, althans zo begreep ik het.

6 likes

Ik vind het ook van de zotte dat bijvoorbeeld ministers niet gescreend mogen worden door de aivd. Zij screenen normaliter mensen met een vertrouwensfunctie maar grondwettelijk mag het ministerschap niet gezien worden als vertrouwensfunctie, en dus doen ze het af met een VOG.

1 like

Oja, ik zat maar half te lezen. Nou dan weet ik het eigenlijk niet. Er staat hier dat ze tafelvoorzitter terrorisme en radicalisering is/was. Dat lijkt me geen positie waarbij je besluitvorming kan beïnvloeden, zo wel, dan moet ze weg. En ze is zelf een perfect voorbeeld van hoe je kan radicaliseren, dus misschien juist goed om die ervaring in huis te hebben.

En ik geloof zeker wel dat je kunt deradicaliseren. Die andere dude van de Hofstadgroep, Jason Walters doet ook al jaren allemaal goede dingen met zijn ervaringen. Maar het blijft wel tricky.

5 likes

Heb er spijt van dat ik dit vanochtend heb gelezen. Wat blijven wij mensen verschrikkelijke wezens, mensen nog even valse hoop geven voordat ze op transport moeten.

7 likes

Ik vind het bullshit om iemand onder druk van Wilders te laten vallen en tekenend voor het antiterrorisme/antiradicaliseringsbeleid in Nederland. Ze is geen volksvertegenwoordiger (als ze dat was was ze gekozen, er zitten daar wel meer gekozen gekkies), geen minister en het debat was een belachelijke aanval op haar, haar zus en Bouchallikth. Het gaat Wilders niet om zijn veiligheid, het gaat hem op het kunnen bepalen waar moslims wel of niet gaan of staan. Hij valt immers iedere moslim in het politieke proces aan.

Je wilt mensen deradicaliseren als hoogste doel. Als ze dat niet doen gebruik je vergaande tools als afpakken Nederlanderschap. Als ze dat wel doen, zelfs gaan studeren, promoveren en als legitieme professional worden gezien, hun kennis inzetten voor het antiradicaliseringdebat, mogen ze in een plenair debat voor de leeuwen gegooid worden door iemand die net zo ver heen is qua radicalisering maar in plaats van wapens politieke invloed gebruikt. Ik vraag me af of er iemand stilstaat bij de boodschap die je afgeeft als je zegt dat je model-gederadicaliseerde geen achter de schermen positie in de politiek mag hebben. Je deed niet mee en je mag nooit meer meedoen. Maarja Nederlands politieke radicaliseringsdebat is nooit echt gegaan over het waarom.

Vraag me daarnaast af hoe je iemand die zelf totaal is afgegleden niet als je beste raadgever kan omarmen.

32 likes

Oh zeker. Juist daarom vind ik het ook belangrijk om te beseffen dat ze niet ‘in de politiek’ zit. Ik zou het helemaal begrijpen als een partij zegt; we plaatsen jou niet op de lijst om je verleden (dat zou bij een stuk meer mensen in de kamer mogen gebeuren in mijn ogen). Als ze wel verkozen zou zijn zou ik het debat de juiste plek vinden om haar positie te bespreken (dan kan ze zichzelf verdedigen en kan je op basis daarvan oordelen). Maar dat is hier niet het geval, ze zit een tafel/denktank bij de vvd voor waar ze zowel vanuit studieachtergrond als persoonlijke ervaring gewoon de juiste persoon voor is. De VVD was op de hoogte van haar strafblad, het was geen geheim. Dat ze die functie nu neerlegt omdat ze na een tirade van Wilders de back-up van haar partij verliest vind ik gewoon onbegrijpelijk. Maarja ik denk verder ook: vvd en pvv zoeken dit samen maar uit. Moet ze allebei niet

5 likes

wat een in en in naar verhaal, ook met die baby op het eind
echt vreselijk

Wat vreselijk dit! De hartjes klopten niet meer en toch wilden ze het niet weghalen. Is het dan überhaupt nog een abortus?

Ik heb hier echt geen woorden voor. Wat is Fvd toch een walgelijke kliek.

12 likes

Walgelijke partij FvD :face_vomiting::nauseated_face::nauseated_face:

Ploumen is wel echt één van mijn lievelingsvrouwen uit de politiek trouwens :two_hearts: vind het echt zo goed dat ze zich altijd inzet voor dit soort dingen.

28 likes