Nieuws, actualiteit en politiek #3

Maar hoe wil je iemand überhaupt verplichten naar een echo te kijken? Vasthouden en ogen opentrekken zovan NU kijken jij?

Als het niet zo triest was zou het grappig zijn.

4 likes

Die reacties zijn ook echt om te janken. Ik had beter moeten weten dan die baggerreacties te lezen, maar het zijn bijna alleen maar mannen die abortus kindermoord noemen en roepen dat abortus helemaal verboden moet worden :sob:

Zo lang die mannen niet ongewenst een zwangerschap hoeven uit te dragen, zonder op enige steun van de anti-abortus kliekjes te hoeven rekenen als het kind er eenmaal is en daarna ook nog de rest van hun leven de gevolgen voor hun mentaal welzijn hoeven te dragen is hun mening echt niet relevant in deze

3 likes

Waaaat. Geestelijke mishandeling gewoon. Machtsmisbruik. Terreur.

2 likes

Gaat nog wat worden de tijdens de Winterspelen.

Volgens mij is Sjoerd wel wat gewend in China inmiddels :sweat_smile:

2 likes

Zat deze reddingsactie gisteren al steeds een beetje te volgen en ze zouden er gisteravond ‘‘bijna zijn’’ maar lees nu dat het jongetje nog steeds niet bevrijd is. Wat zenuwslopend zeg

4 likes

Ja echt verschrikkelijk voor die ouders zeg. Hopelijk leeft ie nog wel steeds (gisterochtend geloof ik laatste teken van leven), maar die kans wordt ook steeds kleiner. Doet me heel erg denken aan een soortgelijke situatie met een Spaans jongetje een paar jaar terug. Maar daar waren ze echt nog veel langer bezig. Dat jongetje heeft het helaas niet overleefd, maar dat had niet te maken met dat de reddingsoperatie noodgedwongen zo lang duurde gelukkig, die was bleek later al vrij direct na de val overleden. Hoop dat ze vandaag bij 'm weten te komen en dit jongetje het wel kan navertellen.

1 like

Lees dat ze nu op een stenen muur zijn gestuit dus het is weer lastiger geworden. Pff… Arm jochie

Ik las dat ze inmiddels voorbij het “stenen obstakel” zijn, dus dat is positief maar heeft wel weer voor uren extra werk gezorgd.

1 like

Ik hoop zo dat het jongetje veilig eruit komt en nog in goede gezondheid is.

5 likes

Ik volg de reddingsoperatie ook op de voet. Hier een duidelijke tijdlijn: Login • Instagram

@karimboulidam_ op insta deelt ook veel updates in het Nederlands.

Echt zenuwslopend inderdaad, ik kan niet wachten tot dit jochie veilig in de armen van zijn ouders is!

4 likes

Ik heb m’n bericht aangepast!

1 like

Ik hoop inderdaad ook dat ze snel bij hem zijn en zijn vader en moeder hem in hun armen mogen sluiten :heart:

2 likes

Pfff zenuwslopend dit, een paar uur geleden was de inschatting dat het nog 4 uur ging duren. Maar helaas duurt het toch langer dan gehoopt.

Je zou denken dat 80 cm (wat ze nu overal schrijven op Twitter) een fluitje van een cent is, maar dat zou ook nog steeds 4 uur duren :cry:.
Wat een nachtmerrie voor de ouders en het kind. Hoop zo dat alle inspanningen leiden tot een positieve reddingsoperatie.

1 like

De topografische ingenieur ter plaatse gaf aan dat ze zo’n 20 cm per uur graven, op dit moment met de hand ivm angst dat de boel instort. Een uur geleden waren ze inderdaad nog zo’n 80 cm van hem verwijderd.

Hoop zo dat het met een paar uur eindelijk klaar is en het kindje naar omstandigheden in goede gezondheid verkeert…

3 likes

Ooo ik hoop zo dat hij nog leeft en alles lukt en niet heel lang meer duurt. Wat een nachtmerrie.
En wat een helden zijn daar aan het werk.

1 like

Hij is er uit volgens de livestream!

16 likes

Jaaa ik wilde het net komen vertellen: hij is eruit! Zijn verdere situatie nog onbekend, maar hij is meegenomen in de ambulance met zijn ouders🙌🏻

6 likes

Oh man, kan alleen maar denken hoe traumatisch dit is/was voor hem en z’n familie :pleading_face: We horen dat hij in de ambu is meegenomen. Is het dan zeker dat hij nog leeft?

1 like

Nee volgens mij nog niet duidelijk of hij nog leeft…

3 likes