Nieuws, actualiteit en politiek #3

Alles voor naamsbekendheid.

Enorm verdrietig en triest nieuws. Weer een machteloos gevoel vooral voor iedereen die zich ingezet heeft om hem te redden.

3 likes

Pfff dat even posten tussen een story in de club met drank. Lekker respectvol. Daarnaast is een islamitische uitvaart in Marokko helemaal niet duur. Kan hier zo slecht tegen.

Marokkaanse koning had vanaf het begin al gezegd dat hij alle kosten zou dekken.

15 likes

Verschrikkelijk dit!

En Lil Kleine moet even zijn mond houden.

3 likes

Was jij dat niet die laatst begon over die irritante cookies meldingen @Evenveel? Dat die ook totaal niet logisch zijn omdat de opvallendste knop staat op alles accepteren? Ik zag gisteren een filmpje dat de EU een behoorlijk aantal wetten heeft gemaakt die dit en nog meer dingen tegen moeten gaan. Klinkt goed, hopelijk komt het er door en wordt het snel uitgevoerd!

Dit ‘gevecht’ gaat jouw online leven veranderen | RTL Nieuws

3 likes

Ja klopt! Goed nieuws, eindelijk wetgeving omtrent online privacy die de realiteit volgt ipv andersom.

1 like

N.a.v. D66-memes over hoe rechts die partij stemt etc. vroeg ik mij eigenlijk af: veel stemmingen van de coalitiepartijen in de toekomst zijn toch gebaseerd op het coalitieakkoord? Er klinkt steeds zoveel verbazing terwijl ik denk: die partijen regeren (jammer genoeg). Ze moeten wel op veel vlakken gelijk stemmen omdat ze anders niet kunnen ‘regeren’ toch? Valt dan nog wel te discussiĂ«ren over wat een partij als D66 dan precies heeft opgeofferd en waarvoor maar in hoeverre kunnen zij nog echt afwijken dan? Dat kunnen ‘overrulen’ van de oppositie is toch het hele idee van een meerderheidscoalitie?

Maar misschien snap ik het niet helemaal.

4 likes

Ik probeer de laatste weken meer te begrijpen van de situatie Rusland OekraĂŻne en mis nu eigenlijk een gesprek in dit topic om mee te lezen en weer meer te leren. Tenzij het me ontgaat trouwens, maar volgens de zoekfunctie is er momenteel geen gesprek over. Hoe meer ik erover lees hoe meer het in mijn gedachte speelt. Is er nog iemand anders volop mee bezig hier?

2 likes

Ik snap die memes sowieso niet want sinds wanneer zou D66 links zijn đŸ„Č

4 likes

In principe stem je idd volgens coalitieakkoord, maar er komen ook genoeg moties en amendementen voorbij in zo’n regeerperiode die niet qua onderwerp al in het coalitieakkoord besproken zijn. Dan heb je natuurlijk de ruimte om afwijkend te stemmen en de eigen partijlijn te volgen. Maar ook dan ga je dat meestal niet zomaar doen, daar vindt wel overleg over plaats met de andere partijen.

1 like

Noouu echt veel van m’n vrienden twijfelden tussen groenlinks en D66 tijdens de verkiezingen want allebei zo’n links programma.
Dus ergens zien mensen ze wel als links (dont ask me why, ik heb bij1 gestemd). Als ik gesprek aanging met dat ze bv een extra vliegveld wilden dan kreeg ik niet echt reactie, of dat Kaag iig ergens voor stond. Terwijl deze vrienden behoorlijk gericht zijn op duurzaamheid.

En @Nestley_Toulhouse volgens mij heb je gelijk betreft stemmen, maar ze verdienen daardoor vind ik niet meer zomaar het labeltje onderwijspartij bijvoorbeeld. (oh en ze wilden geen kernenergie want er waren betere opties en nu toch wel, maar das gewoon geen breekpunt bij ze geweest in het akkoord. Benieuwd wat wel de breekpunten voor ze waren, dus wat in het akkoord typische D66 ideeën zijn waar de andere partijen zich bij neergelegd hebben).
Oh en ze stemden ookal veelal rechts voordat het regeerakkoord er was en ze dus gedurende dat hele jaar zelf mochten kiezen wat ze stemden.

3 likes

O jawel hoor

21 likes

Bedoel je hiermee dat je niet meer achter deze stem staat? In dat geval ben ik benieuwd hoezo

4 likes

Ik las het als ‘vraag me niet hoe mensen D66 als links zien, ik heb namelijk iets veel linksers gestemd’, maar misschien klopt dat niet haha @Kusjessoldaat

14 likes

Haha juist als het om Marokkanen gaat wordt het altijd benoemd. Behalve als ze iemand hebben gered oid.

Maar eens dat het totaal niet relevant is.

6 likes

Jezus Marc Overmars. Ik luisterde vorige week de podcast over zijn aandeel in een crypto-piramideschema wat mij echt al heel erg aan zijn oprechtheid deed twijfelen, maar dit is helemaal de overtreffende trap . What is next, de hele zuidas?

1 like

Nou, goed dat dit uitkomt en dat hij moet opstappen. Maar wat heeft de zuidas hiermee te maken?

*overigens snap ik de hele verbazing niet. Heb het iets beter uitgelegd in het feminisme topic maar dit is toch geen verrassing. Ik ben eerder blij als er ‘weer een’ gepakt wordt. One down, nog een paar miljard to go.

20 likes

Ik ben als die hard Ajacied nog ff het Overmars nieuws aan het verwerken. Ik ben echt woest dat hij dit heeft gedaan. En dan nog zie je mannen op twitter reageren met ooh we mogen ook niks meer zeggen daar ben ik ook woest op. En ik ben ook trots op al mijn stoere voetbal mannen op twitter die ik op al deze stomme mannen zie reageren dat het op geen enkele manier ok is om iets te sturen

10 likes

Ja ik ben ook van de leg :exploding_head::exploding_head:

1 like

Ik zei net ook tegen een vriendin ik geloof 100% dat hij dit heeft gedaan. Maar ik zie hem aan de andere kant totaal niet als een macho/seksuele man of zo, meer als de ex voetballer, net ff te zwaar, die het nu tering goed doet (deed) als technisch directeur. Moet je na gaan hoeveel van dit soort viespeuken nog verstopt rond lopen in de bedrijfswereld.

3 likes

Ik vind het wel heerlijk dat de trend gezet is dat mensen verantwoordelijk worden gehouden voor hun gedrag en de consequenties dragen. Hopelijk zet dit door.

40 likes