Nieuws, actualiteit en politiek #3

@Flamoes , nou dit dus

1 like

Haha ja dit! @Twijfelaar

3 likes

Elke keer als ik een pushmelding krijg van weer een man die over de grens is gegaan, denk ik alleen maar “ugh weer zo’n loser.” Ik ben niet eens verbaasd of geschokt meer. Het is echt treurig.

14 likes

Maar iemand die dit soort gedrag vertoont is ook niet standaard een type man met een macho/seksueel voorkomen. Kan echt ieder willekeurig type man zijn, helaas. En dat weet je vast, maar je hoort best vaak van; ‘oh zie hem daar echt niet voor aan!’ door hoe iemand z’n voorkomen of uiterlijk is. Maar dat helpt niet echt in zo’n situatie. Ook niet voor mensen om ermee naar buiten te komen, want die zijn daardoor soms bang minder snel geloofd te worden.

12 likes

Jaa dat weet ik 100% hoor! Heb ik helaas zelf ook mee gemaakt qua opmerkingen etc van een persoon waarvan ik het 1000% niet had verwacht met hoe hij overkwam.

Was ook niet bedoeld om het zo neer te zetten. Maar wel goed dat je het nog even zo extra benoemd!

2 likes

Ik begrijp wat je bedoelt en dit soort dingen zullen echt 100% zeker op de zuidas gebeuren, maar ze gebeuren ook bij alle duizenden bedrijven die niet op de zuidas zitten en in de publieke sector. Mensen halen in dit soort gesprekken vaak de zuidas aan (wat logisch is want een naam voor een hele hoop kantoortjes bij elkaar) maar het is ook wel gevaarlijk, want staat je er niet op blind. In Hoofddorp of Woerden of waar dan ook werken ook vieze mannen.

9 likes

Ja ik heb het idee dat D66 ‘politiek correct’ rechts is.

5 likes

Absoluut. Maar van de zuidas wéet iedereen het al

Ga niet naar kwakzalvers :sob:

9 likes

Ehhh ik knak mijn nek een paar keer per dag, gewoon door mijn oor naar mijn schouder te brengen. Ik ben nu fucking bang dat ik mezelf nu enorme schade aan doe :anguished:

2 likes

Volgens mij is dat anders dan wanneer iemand aan je nek trekt. Maar ik zou daar eigenlijk ook mee moeten stoppen :sweat_smile:

3 likes

Dat dit überhaupt toegestaan is. Volgens mij was er een paar jaar geleden ook een overleden nadat ze dit had ondergaan bij een Thaise massage.

2 likes

Zijn die clubs nog steeds zo homofoob? Of heeft die campagne daadwerkelijk geholpen?

Ben van mening dat overal waar de top grotendeels man is, dat daar hommeles is.

2 likes

ja, schijnbaar zijn er 2 meldingen per jaar van letsel na nekmanipulatie en mogelijk nog veel meer die wat later aan het licht komen.

4 likes

Ik ben 1000% emotioneel bij de slachtoffers betrokken. Ik zal hier maar niet uittypen wat ik over Marc nu denk want dat zijn alleen maar scheldwoorden.

Dat je zelf voetbal niks vindt betekend niet dat een ander geen emotie bij voetbal mag / kan hebben. Ik heb zelf ook in de voetbal wereld gewerkt en daar gelukkig alleen maar mooie ervaringen gehad, maar ik weet ook uit verhalen helaas de andere kant er van. Maar dit gebeurd overal, niet alleen bij voetbal. Dus ja dan is de bankwereld ook trash, de media wereld is trash, de mode wereld is trash (ook daar been there done that), de politie etc is trash en ga zo maar door.
En dat ik er dan iets in een emotie over zeg is misschien ff onhandig maar ik reageer daar later ook gelijk weer op. Beetje makkelijk om daar maar een ding uit te halen.

En dat het nu om Ajax gaat maakt voor mij sowieso niet uit, dat is nu niet belangrijk, belangrijkste is de slachtoffers en dat dit probleem nu ook in de voetbalwereld groots wordt aangepakt.

9 likes

Dat hoorde ik vanochtend al inderdaad. En net als met TVOH hoop ik dat ook hier (en bij andere clubs) de onderste steen boven komt.

Dus ik hoef mij nergens op voor te bereiden :wink:

5 likes

Zo maar dit. Ik hoop echt niet dat we Yvonne in dit topic als bron gaan gebruiken.

Ook echt schijtziek van bedrijven die de vlucht naar voren nemen als journalisten hun werk nog niet eens goed en wel klaar hebben zodat ze het :sparkles: narratief :sparkles: zelf in handen kunnen houden.

NRC zal nog wel een dikke bom droppen denk ik.

6 likes

De piemel komt uit de broek…ik bedoel de aap komt uit de mouw.

10 likes

:cry:

1 like

Het is daar heel druk, dus als je een kindje alleen ziet lopen, valt dat niet zo hard op, omdat er zoveel volwassenen in de buurt zijn en je automatisch denkt dat zijn ouders in de buurt zijn.

Mijn zoontje loopt ook vaak een heel stuk voor mij uit. Op zich doet hij dat super goed, stopt op de afgesproken plaatsen, steekt niet over,… Maar op rustige momenten zijn mensen veel vaker aan het zoeken of ze ouders in de buurt zien dan wanneer we bvb op de markt lopen.

2 likes