Nieuws, actualiteit en politiek #3

Hoewel Inez Weski de advocaat van T. is, mag hij ook worden bezocht en bijgestaan door andere advocaten.

Dus advocaten mogen bij iedereen op de koffie, ongeacht of het hun cliënt is

3 likes

Tegelijkertijd wil de VVD de huidige norm van dertig procent sociale woningbouw afschaffen en ‘private en particuliere initiatieven’ de ruimte geven.

ah super mijn hele wijk waar nog appartementen voor sociale huurnorm werden verhuurd wordt opgekocht door pandjesbazen die het renoveren en het 3dubbele vragen, waar je toen ik 18 was nog met 6 jaar op de woonnet lijst staan een huisje kon krijgen is dat nu om en nabij 12 jaar, ik zie continu mensen om me heen die maanden, dan niet jaren niet aan een woning kunnen komen (en als het wel gelukt is zit je ergens met een 2jarig contract zodat ze de huur nog maar eens omhoog kunnen gooien) maar laten we inderdaad NOG minder sociale huur beschikbaar maken en pandjesbazen de kans geven nog meer woningen op te kunnen kopen :slightly_smiling_face::+1::+1:

wat een stel achterlijken zeg

6 likes

Super gaaf!

1 like

Heerlijke grappen weer hhaha

3 likes

Ik wens hem wel wat ergers toe

1 like

Interessant artikel m.b.t censuur in schoolboeken. Helaas weinig verrassend.

2 likes

Echt deze man… hoe kan je zo schaamteloos zijn?!

2 likes

Kun je geen woning kunnen kopen dankzij je studieschuld? Zet jezelf dan nu voor schut, voor miljoenen mensen, door je waardigheid op te geven en mee te doen met dit flut programma. :partying_face: fijn land

5 likes

Zat De Speld er niet zo ver van af.

9 likes

Brr wat erg. Ik kan me sowieso niet indenken hoe erg het daar nu moet zijn maar dit voelt zo naar wetende dat er zoveel te doen is geweest om de evacuatie.

1 like

Dit is echt verschrikkelijk. Dat je gewoon niet veilig bent in je eigen land en letterlijk geen kant op kunt om dat je overal gecheckt kunt worden, het land dus niet uit kunt en familie het ook niet meer vertrouwd om je onderdak te bieden. Wat een angst :sob:

1 like

Dit is een interessant artikel en laat ook wel zien waarom de boeren partij is ontstaan en waarom er veel op de PVV gestemd wordt. En het is ook echt schrijnend hoe alles uitgehold is.

4 likes

What the fucking fuck. Seksueel getinte appjes krijgen van je leidinggevende en dan krijg je ontslag als je dat in de openbaarheid brengt. En die lamlul mag zijn baan gewoon houden :rage:.

Ik zag het net bij damn honey, echt verschrikkelijk en inderdaad die lul zijn baan nog. Hoe kan dit als rechter? En nog maar een keer naar je vertrouwenspersoon, doe normaal. Dat werkte dus duidelijk niet en dat werkt heel vaak niet.

Wat. Ik word hier echt boos van. En dat 30 jaar uitstekende staat van dienst wordt meegenomen in het oordeel?? Dus dan mag je als leidinggevende personeel seksueel intimideren. Wtf

5 likes

Ik woon zelf ook in een dorp en ben op het Limburgse platteland opgegroeid en ik herken dit zeker. Alles moet maar gecentraliseerd worden, alle voorzieningen verdwijnen uit de dorpen en mensen moeten er maar mee dealen. Vanuit het dorpje waar ik woonde was de dichtstbijzijnde huisarts 9 kilometer verderop, het dichtstbijzijnde ziekenhuis op 18 kilometer, en er was geen enkele vorm van openbaar vervoer naar die huisartsenpost, terwijl de bus naar het ziekenhuis slechts een keer per uur reed. De hoeveelheid kinderen op de basisschool neemt al jaren af, de dichtstbijzijnde middelbare school (11 kilometer) is een vmbo-school en de dichtstbijzijnde vwo-school is in hetzelfde dorp als het ziekenhuis, elke dag bijna 20 kilometer fietsen. De bibliotheek en de voormalige huisarts sloten hun deuren toen ik nog erg jong was, het politiebureau en de brandweer zijn ook 20 kilometer verderop.
Hoewel ik zelf erg links ben, begrijp ik wel dat mensen in dit soort situaties hun geloof en vertrouwen in de overheid verliezen. Als de overheid niks doet om de bibliotheek, de huisarts en het openbaar vervoer in jouw dorp te houden, waarom zou je er dan op vertrouwen dat ze er op andere gebieden wel voor je zijn? Mensen voelen zich niet gesteund, ze ervaren een afstand tussen zichzelf en de overheid, die zich voor hun gevoel alleen maar richt op de steden en aan de specifieke problemen van de dorpen voorbij gaat.

12 likes

Ik kom zelf ook van het platteland(echt een heel klein dorpje) waar nu aan voorzieningen bijna niks meer over is, moet er dus ook niet aan denken om er zelf weer te wonen.
En als ik dan na een verkiezing kijk hoe er gestemd is in mijn oude dorp dan begrijp ik daar helemaal niks van.
Juist de partijen die een kleine overheid willen en alles zoveel mogelijk over laten aan de markt ipv van een overheid die investeert in dit soort gebieden vanuit sociaal belang ipv economische belangen zijn daar mega populair.
En vervolgens wel zeuren over Den Haag en dat ze allemaal zo corrupt zijn maar niet stemmen op een partij die qua idealen en visie beter voor ze zou zijn.

Edit: mijn grootste ergernis dat er best veel op FvD werd gestemd die de gaskraan verder open willen draaien in Groningen terwijl mijn oude dorp in bevingsgebied ligt en iedereen daar helemaal klaar is met de bevingen, echt hoe dan?!?

4 likes

Iedereen heeft jaren geleden weleens domme dingen gezegd maar gelukkig bestaat er voortschrijdend inzicht. Wat mij alleen zo erg stoort is die verdedigende houding van Caroline. Of je staat nog steeds achter je woorden, of je bent te trots om toe te geven dat het gewoon stom is om zulke opmerkingen te maken.

Vind haar zo’n lompe kwast en dat dommige onbeschofte begint echt irritant te worden inmiddels. Echt een karikatuur van zichzelf. Kan je wel lekker ‘nuchter’ ofzoiets noemen, maar ze komt gewoon over als een gekkie.

Heb ook knallende koppijn momenteel dus de irritatie lijkt bijzonder ernstig deze ochtend. :woozy_face:

6 likes

:woman_facepalming:t2:

3 likes

Ben benieuwd of dit stand houdt!

9 likes