Nieuws, actualiteit en politiek #3

Volgens mij is de gijzeling an sich meer iets om in shock over te zijn

3 likes

Ik vind die robots echt zo tof. Wist niet eens dat we dat hebben in ons landje

16 likes

Ok echt even iets heel anders. Ik lees nu op Twitter dat Queen Elizabeth wellicht gestorven is? Vond het niet helemaal passend voor een ander topic dus dan maar hier. Iemand enig idee waar dit vandaan komt? Of het is gewoon een uit de hand gelopen Twitter roddel. Wilde eig wel eens gaan slapen nu :sweat_smile:

1 like

Fake. Zie Boulevardtopic

2 likes

Ah gemist! Dank :sweat_smile:

3 likes

Ik ook niet! Deze is net Wall-E

15 likes

Ja ik vond dit einde toch wel satisfying hoor, net een film waarin de baddie probeert te ontsnappen en dan BAM auto over je heen, of iig als een lappenpop de lucht in.

Gelukkig is de gijzelaar veilig :clap:t3:
Props voor de politie, prachtig getimede schepping

34 likes

Ik hoop ook echt dat ze die robotjes leuke namen hebben gegeven. Dat verdienen ze

6 likes

Hij heet tEODor :inlove: :cry:

Die kleinere kan ik niet zo goed zien, maar gok dat het Dragon Runner is

25 likes

Omg :pleading_face::pleading_face::pleading_face::pleading_face: dat is echt té cute!
Dat ze het ook over kleine broer hebben. En eentje kan je zelfs makkelijk mee dragen :pleading_face:

2 likes

Wow wat goed gedaan van de politie zeg! En de robotjes

2 likes

Gijzelaar heeft inmiddels beide definities @Ovenschaal

Dit vond ik een tijd geleden zo gek toen ik erachter kwam haha, dat ik het hier had gepost. Of ih waar kwam je laatst achter of taalergernissen topic

6 likes

Ik kijk de persconferentie en er zaten blijkbaar nog 4 mensen in een kast op de gelijkvloers. Zo dichtbij en urenlang moesten ze zich superstil houden. Wat een horror :exploding_head:

De gijzelaar is dus ontsnapt omdat hij water gevraagd had en ze dit kwamen brengen aan de deur. Toen heeft hij zelf beslist om het op een lopen te zetten. Wat een moedige man, jeetje

Edit: Blijkbaar had de gewapende man water gevraagd, niet de gijzelaar

19 likes

Jeetje, die gegijzelde man is wel echt een held dat hij dat heeft gedurfd. Wie weet wat er was gebeurd als hij dit niet had gedaan. Dan zaten ze er misschien nu nog… Afschuwelijk. Ook voor de mensen in die kast.
Zoiets vergeet je never nooit meer…

En echt chapeau trouwens ook voor diegene van het dsi die zo alert was om meteen in die auto tot actie over te gaan. Want ik denk dat dit wel echt één van de minst verwachte scenario’s is die je in zo’n situatie kunt meemaken.

11 likes

Wat een bizarre situatie. Respect voor degenen in de auto die hem aanrijden, naar wat ik lees riep de gijzelnemer dat hij explosieven droeg en als dat waar zou zijn en er een explosie was tijdens die aanrijding, waren er wellicht slachtoffers.

3 likes

Hij droeg toen geen bomvest volgens mij. Ik vind de dsi alles behalve ondoordacht, dus ik denk dat hier ook rekening mee gehouden is.

Dit was een gepantserde auto die bestand is tegen kogels uit automatische wapens en explosieven

5 likes

Er zijn wel succesvolle gijzelingen geweest (vanuit perspectief gijzelnemer). Sommige vliegtuigkapingen bijv. Die gijzelnemers hadden betere vluchtplannen bedacht van tevoren.

2 likes

Volgens mij ging dit allemaal volgens het boekje, heel nice. Afwachten schijnt juist een strategie te zijn bij gijzelingen, mits de politie overtuigd is dat de gijzelaar relatief veilig is en de gijzelnemer niet zomaar gaat schieten.

Ben wel benieuwd naar het verhaal achter de ontsnappingspoging, of dit nu op aanwijzigingen van de politie was of een eigen idee. In ieder geval ongelofelijk dapper!

Verder allemaal wel een beetje jammer van ons belastinggeld, deze sneue en mislukte ‘overval’ waar niet echt goed over nagedacht lijkt. Maar goed we kregen er dan wel weer een avondvullende politie- en robotvoorstelling voor terug. :upside_down_face:

2 likes

Waar lees je dat over het briefje? Ben benieuwd of dit een plan was van de politie of dat hij zelf besloot om te gaan rennen. In dat laatste geval extra knap van die autobestuurder dat hij zo snel kan handelen

2 likes