Gijzelaar heeft inmiddels beide definities @Ovenschaal
Dit vond ik een tijd geleden zo gek toen ik erachter kwam haha, dat ik het hier had gepost. Of ih waar kwam je laatst achter of taalergernissen topic
Gijzelaar heeft inmiddels beide definities @Ovenschaal
Dit vond ik een tijd geleden zo gek toen ik erachter kwam haha, dat ik het hier had gepost. Of ih waar kwam je laatst achter of taalergernissen topic
Ik kijk de persconferentie en er zaten blijkbaar nog 4 mensen in een kast op de gelijkvloers. Zo dichtbij en urenlang moesten ze zich superstil houden. Wat een horror
De gijzelaar is dus ontsnapt omdat hij water gevraagd had en ze dit kwamen brengen aan de deur. Toen heeft hij zelf beslist om het op een lopen te zetten. Wat een moedige man, jeetje
Edit: Blijkbaar had de gewapende man water gevraagd, niet de gijzelaar
Jeetje, die gegijzelde man is wel echt een held dat hij dat heeft gedurfd. Wie weet wat er was gebeurd als hij dit niet had gedaan. Dan zaten ze er misschien nu nog⦠Afschuwelijk. Ook voor de mensen in die kast.
Zoiets vergeet je never nooit meerā¦
En echt chapeau trouwens ook voor diegene van het dsi die zo alert was om meteen in die auto tot actie over te gaan. Want ik denk dat dit wel echt ƩƩn van de minst verwachte scenarioās is die je in zoān situatie kunt meemaken.
Wat een bizarre situatie. Respect voor degenen in de auto die hem aanrijden, naar wat ik lees riep de gijzelnemer dat hij explosieven droeg en als dat waar zou zijn en er een explosie was tijdens die aanrijding, waren er wellicht slachtoffers.
Hij droeg toen geen bomvest volgens mij. Ik vind de dsi alles behalve ondoordacht, dus ik denk dat hier ook rekening mee gehouden is.
Dit was een gepantserde auto die bestand is tegen kogels uit automatische wapens en explosieven
Er zijn wel succesvolle gijzelingen geweest (vanuit perspectief gijzelnemer). Sommige vliegtuigkapingen bijv. Die gijzelnemers hadden betere vluchtplannen bedacht van tevoren.
Volgens mij ging dit allemaal volgens het boekje, heel nice. Afwachten schijnt juist een strategie te zijn bij gijzelingen, mits de politie overtuigd is dat de gijzelaar relatief veilig is en de gijzelnemer niet zomaar gaat schieten.
Ben wel benieuwd naar het verhaal achter de ontsnappingspoging, of dit nu op aanwijzigingen van de politie was of een eigen idee. In ieder geval ongelofelijk dapper!
Verder allemaal wel een beetje jammer van ons belastinggeld, deze sneue en mislukte āovervalā waar niet echt goed over nagedacht lijkt. Maar goed we kregen er dan wel weer een avondvullende politie- en robotvoorstelling voor terug.
Waar lees je dat over het briefje? Ben benieuwd of dit een plan was van de politie of dat hij zelf besloot om te gaan rennen. In dat laatste geval extra knap van die autobestuurder dat hij zo snel kan handelen
Dit laatste niet toch? Want hij moest een flesje water van de grond pakken van de gijzelnemer. Lijkt me dat het niet gaat met zijn handen nog vastgebonden.
Je ziet hem rennen met zijn handen op zijn rug
De politiecommissaris heeft gezegd dat ze niet wisten dat hij ging rennen.
Als ik dit stuk uit de tijdlijn lees op nu.nl en dan met name het citaat van de politie, is de gegijzelde zelf gaan rennen.
Misschien wilde de gijzelnemer hem wel als een soort menselijk schild gebruiken om het waterflesje te kunnen pakken, op het filmpje zie je ze ook beiden bukken en de gijzelaar heeft inderdaad zijn handen nog op de rug. Zodra gijzelnemer bukt gaat gijzelaar er snel vandoor. Echt veel lef gehad, je moet het maar durven.
Ja briefje bleek een flesje water te zijn! Haha zal het ff aanpassen. Gijzelaar heeft zelf besloten te gaan rennen
Waarom rende de gijzelnemer achter hem aan als hij nog 4 potentiƫle gijzelaars in de kast had zitten?
Alleen maar blij dat dit zo gebeurd is, maar wel dom van hem.
Ik begreep uit de persconferentie die nog gehouden werd om half 1 dat dit juist niet ging hoe ze het gepland hadden. De gijzelnemer vroeg om water die met een robot naar hem toegebracht zou worden.
Ze stonden wel op scherp omdat er in zulke situatieās mogelijk iets gaat gebeuren en dat was ook zo want de gijzelaar zette het op een rennen, maar eigenlijk was het niet de bedoeling dat er een geweldsmiddel ingezet ging worden. Dus er wordt nu onderzocht of deze actie terecht was, je kan dan blijkbaar ook als dader aangemerkt worden (de agent dus) maar in dit geval werd bevestigd dat de agent getuigen is. Dus ik hoop eigenlijk dat dit geen gevolgen heeft voor de desbetreffende agent.
Nu had ik vanuit de pers hier wel meer vragen over verwacht. Maar dat was niet het geval.
Zouden die mensen in de kast in contact hebben gestaan met de politie, of andere mensen? Pff ik zou echt bang zijn dat mān telefoon ineens gaat trillen ofzo en dat dat dan opvalt. Of stel er zou een NL-alert verstuurd worden
Nou ben wel heel benieuwd naar jouw uitgebreide analyse dan!
āIs deze stuurdā ?? wat zegt deze man