Nieuws, actualiteit en politiek #3

De 27-jarige man die gisteren urenlang een groep mensen gijzelde in de Apple Store in Amsterdam had explosief materiaal op zijn lichaam. Dat zegt de politie na onderzoek. De explosieven stonden niet op scherp.

Holy shit, hij had dus wel explosieven

4 likes

Wat een lul

4 likes

Ja sorry had erbij na moeten denken dat deze man misschien wel te weinig geknuffeld is als kind

Misschien was het een schreeuw om hulp :cry:

5 likes

Hoofdcommissaris Frank Paauw van de politie noemde de foto’s vanavond tijdens de persconferentie. “Het is ook gebleken in een appwisseling met AT5, dat hij ook een bomvest droeg. In ieder geval iets wat daarop leek.”

Nadat hij aangereden werd door de DSI is de gijzelnemer onderzocht door een explosievenrobot. Toen bleek dat er geen explosiegevaar was. Of het vest helemaal ongevaarlijk was kan de politie nog niet zeggen, dat wordt nog uitgezocht.

Waar vind jij een nieuwe uitspraak over het onderzoek @Maestoso ? Ik kan het namelijk niet op het twitter of insta account vinden van de politie amsterdam.

Hij heeft wel echt een belabberd gevoel voor taal, de gijzelnemer.

7 likes

Oh ja, als ik doorklik op Deze link kom ik het inderdaad tegen. Jeetje.

Maar hij wist dan wel dat hij zich gijzelnemer moest noemen en niet gijzelaar. (Wat ik gezegd zou hebben in een compleet hypothetisch geval dat ik zoiets zou doen. Verder zouden mijn appjes dan wel duidelijker zijn.)

3 likes

Jemig dit stukje:

Omdat de politie vermoedens had dat de gijzelnemer berichtgeving volgde op sociale media, is ervoor gekozen om zeer terughoudend te zijn in het verstrekken van informatie tijdens de gijzeling over de situatie in het pand. Dit met het oog op de veiligheid van de gijzelaar en de andere personen die zich in het pand bevonden.

En dan te bedenken dat die Yvonne vrolijk op instagram zette waar zich nog mensen in het gebouw bevonden en hoe je daar naar binnen kon komen. Echt pff, ik hoop dat ze beseft wat ze daarmee had kunnen aanrichten

27 likes

Waarschijnlijk niet. Die wil alleen maar scoops delen en vervolgens haar naam overal horen :roll_eyes:

2 likes

Holy shit

Deze beer heeft bij 28 huizen ingebroken en eten meegenomen en is daardoor nu 250 kilo
Maar wel sneu want ze willen hem nu doodmaken

6 likes

Dom dat ze het deelt, maar ook echt raar van die mensen die dat naar haar sturen. Iemand stuurde haar bijvoorbeeld info die ze van de diensttelefoon van haar vriend had gelezen, waarom stuur je dat. Ook echt walgelijk dat ze al die beelden nog even ging bewerken met een watermerkje, terwijl die beelden niet eens van haar zelf zijn maar goed, prioriteiten he. Echt een trieste vrouw is zij

11 likes

22 likes

Ik vond die van gisteren ook zo treffend:

18 likes

23 likes

Als je dit toch zo ziet, zie je toch hoe triest het eigenlijk is dat ze dit doet…

4 likes

Nu duidelijk is dat de gijzelnemer van gister een pistool, explosieven én automatish wapen had ben ik echt even aan het gillen over de discussie hier of het een ipad was😂

40 likes

iPad in een Apple Store, it made sense at the time :woman_shrugging:t2::joy:

3 likes

De gijzelnemer is aan zijn verwondingen overleden lees ik net.

Ah bah, wat heftig voor zijn familie en nabestaanden.

4 likes