Nieuws, actualiteit en politiek #3

Nee inderdaad, voor de burgers is het sowieso een lose-losesituatie. Die bevroren rekeningen van de Rusissche hoge piefen en het inreisverbod etc, ik hoop dat die de hogere ranken raken maar ergens vrees ik dat ze daarop voorbereid waren en waarschijnlijk al hun voorzorgen hebben genomen en hun geld al lang ergens anders hebben geparkeerd.

@Evert
Ik snap het wel en ben ook helemaal voorstander van geweld als ultieme last resort, zeker in internationale conflicten.

4 likes

Ik ben aan het huilen. Vader gebeld, het is chaotisch. In de stad zelf nu nog rustig, maar hij waarschuwde me dat de communicatie punten worden aangevallen en dat ik niet zenuwachtig moet zijn als ik hem niet altijd kan bereiken. Fuckzooi.

46 likes

:kissing_heart::kissing_heart::kissing_heart: Wat heftig voor je paps en voor jou. Veel sterkte!
Heeft hij een NL paspoort en zich laatst ook aangemeld bij de ambassade?

2 likes

Hij is zelf Oekraïens, dus dat wordt ‘m helaas niet.

1 like

Ah snap ik dan. Hoop dat je hem iig toch nog kunt blijven spreken

@Kahlo Vandaag vindt er een extra Europese Raad plaats, dus mogelijk volgen er idd nog extra sancties en/of maatregelen. Het is een tricky situatie omdat Oekraïne dus geen NAVO-bondgenoot is. NL kan bijv daarom zelf alleen materialen en niet-militaire mensen sturen.

3 likes

Heel veel sterkte :heart:

2 likes

Heel veel sterkte!

2 likes

Wat heftig zeg, veel sterkte

3 likes

Hoef je geen sorry voor te zeggen, snap wat je bedoelt. Voelt heel surrealistisch. Iedereen daar had (naïef gezien) het gevoel dat het een soort Krim 2.0 ging worden en dat het ‘wel weer uit zou doven’.

4 likes

Echt zo ontzettend bizar om via sociale media gewoon een invasie te zien. De beelden uit Afghanistan waren al raar maar dit? Alsof het niet echt is, maar een computerspel, terwijl dit de realiteit is. Twitter is misschien niet de beste bron, maar deze groep is heel nuttig om te volgen.

https://www.raamoprusland.nl/

https://twitter.com/raamoprusland?ref_src=twsrc^google|twcamp^serp|twgr^author

Heel veel sterkte voor alle mensen die familie/vrienden/kennissen hebben in die omgeving. Ik hoop dat ze zichzelf in veiligheid kunnen brengen.

3 likes

Kick het Russische geld uit onze steden in Europa, trek visa in van Russische kinderen van Oligarchen die studeren in VS/EU/UK, ontzeg toegang tot Europa voor alle olichargen én hun geld. Maar ze zullen wel geen ruggengraat hebben want Europa/VS verdient er goed aan.

Maar zou toch een goeie start zijn. Ga maar lekker op een jacht in Sebastopol je miljoenen spenderen. Doei. Nooit meer alle plekken bezoeken waar de jetset komt, nooit meer middellandse zee als Turkije als NATO lid de Bosporus sluit voor Rusland… totale investering/geldban, zet je geld maar op instabiele Russische bankrekeningen, geen toegang tot de grote financiële markt.

En als niks anders werkt: Kick ze uit Eurovisie.

31 likes

Ik vind dit ook enorm intens om te zien… Ik schrik hier toch wel van en ik kan gewoon geen woorden vinden om deze situatie te omschrijven.
Misschien had ik toch wel de hoop dat het niet zou gebeuren.

4 likes

Kan je deze suggestie mailen naar Woppert en zijn team? Zou jammer zijn als door alle hectiek dit creatieve idee in de vergetelheid raakt

32 likes

Maar ja dan gaan ze net als met de OS meedoen onder neutrale vlag. Die man weet van geen ophouden

1 like

Travelban voor Sergej Lazarev en Dima Bilan.

12 likes

Wel interessant om die lijst met auteurs te zien en dan te bedenken dat we Koblenko en Levchenko als duiders op tv hebben. En ja, ik vind haar zeker niet dom, maar juist die onduidelijke rol expert of gewoon betrokkene niet handig. (Ze houdt er bijvoorbeeld ook wat bijzondere ideeën over corona op na, die ze blijkbaar nog liever had geplugd. Zie haar Insta, waar ze ook aangeeft al twee jaar nauwelijks nieuws te volgen.)
Wel echt bizar hoe groot het nu toch wordt. Vraag me bijna af of Poetin op persoonlijk vlak niks meer te verliezen heeft of zoiets, dat hij dit nu doet.

2 likes

Dit dacht ik gister al. Dan maar geen matroesjka poppen meer of het zangkoor van district bejaardentehuis 39 uit Moskou.

9 likes

De reactie van Wopke Hoekstra bij NOS. “DiT iS vOlsTrEcT OnAcCePtAbEl”

Ja nee Wopke nu denkt Poetin: Owjee nu moet ik oppassen, de Woppert is boos op mij. Laat ik hier maar mee gaan stoppen. Terugtrekken mensen! Laten we soldaatje gaan spelen op Kamtsjatka.

22 likes

Ja, inderdaad. Heb wel al gelezen dat Polen aan de NAVO vraagt om artikel 4 te activeren.

Allereerst @FrootLoops heel veel sterkte!

Ik merk dat ik al een paar weken een soort angst voel en die angst wordt nu alleen maar groter. Ik ben zo bang voor Rusland, je weet gewoon niet waar ze toe in staat zijn. Ik hoop echt dat ze snel met goede sancties komen en dat Poetin toch wel schrikt van Woppert en dat we geen Afghanistan en Irak taferelen krijgen

3 likes