Nieuws, actualiteit en politiek #3

Poetin had teveel tijd tijdens corona, heeft hij dit allemaal paranoïde zitten bedenken in z’n datsja terwijl niemand erbij mocht komen.

Maar ik vind het ook wel eng worden nu. En ik mag er thuis niks van laten merken omdat mijn man nu al doodsbenauwd is voor wat er allemaal aan de hand is. Dus ik zit hier steeds maar alles te relatieveren terwijl ik soms ook echt de bibbers krijg en bang ben dat Poetin opeens bedenkt dat kernwapens inderdaad een goed idee zijn. Aan de andere kant, stel dat Trump in de VS nog aan de macht was. Ik heb niet heel veel vertrouwen in Biden maar die zie ik niet zo impulsief een kernoorlog te starten terwijl Trump mogelijk in een woedeaanval nog wel op een rode knop wil duwen.
En China heeft toch ook geen zin erin als Europa of VS kapot zijn want export. Denk ik…

7 likes

En Korea sluit zich er ook bij aan, wie weet wat voor kernwapens zij hebben

7 likes

Je kunt veel van hem zeggen, maar hij is niet achterlijk. Ik zag net dat hij al jaren aan het praten is met diplomaten om de navo troepen uit Litouwen, Letland en Wit-Rusland weg te krijgen. Hij gaat echt niet een NAVO-land aanvallen. Dan had ie dat al wel met die 3 landen kunnen doen

4 likes

Wel heel erg benieuwd wat de bron hiervan is. Scherm zoveel mogelijk af en nuanceer alles is niet echt een goed advies

(recept voor de wet van dubbele bescherming. Jij wilt niet dat je kind zorgen heeft en neemt je kind in bescherming. Je kind ziet dat jij - en de rest van de wereld - zorgen hebt en neemt jou in bescherming door de eigen zorgen niet meer te laten zien. Waardoor jij op je beurt je kind niet meer kunt helpen).

14 likes

maar je mag stoppen met afschermen als het niet meer kan :call_me_hand:t2:

5 likes

Je kunt niet vroeg genoeg beginnen.

12 likes

Geef je ook een speelgoedtomaat (zo’n SP knuffel) om mee naar de tv te gooien?

4 likes

Zo knap, heb je deze mooie ervaring al op Twitter gezet?

1 like

In 5 talen neem ik aan?

3 likes

каков его индекс цито?

9 likes

Ik wil toch nog even een lichtpuntje in de duisternis bieden: thank the lord dat Trump geen president meer is

34 likes

Ik vind dat je veel credits geeft aan iemand die Kim Jong Un ‘litte rocket man’ noemde

26 likes

Ik denk omdat hij net zo onvoorspelbaar was en misschien wel gewoon de tegenaanval had geopend.

6 likes

Doooooood en doodeng!!!

3 likes

Trump en andere conservatieve Republikeinen komen nu eerlijk uit voor hun steun aan Poetin. Analysis: Why Donald Trump can't stop praising Vladimir Putin - CNNPolitics

Dus waarschijnlijk had Trump niks gedaan om Oekraïne te helpen.

2 likes

afbeelding

Waarschijnlijk gaat het nog heel lang zo, totdat inderdaad een NAVO land aan de beurt is. Maar vraag mij af of dat daadwerkelijk gaat gebeuren.

19 likes

Mijn aangetrouwde nicht deelt een link:
Для тех, кто бежит из Украины в Грузию, по ссылке список отелей, готовых разместить вас бесплатно:

Voor degenen die van Oekraïne naar Georgië rennen, hier is de linklijst van hotels die klaar zijn om gratis te plaatsen.

Misschien heeft iemand hier iets aan die familie heeft die aan het vluchten is.

12 likes

Dat denk ik ook niet inderdaad, dat zou echt intens dom zijn.
Dan heb je nog Belarus en Georgië aan die kant. In theorie zou hij daar hetzelfde truukje kunnen doen zonder een WOIII te triggeren, omdat zij ook geen lid zijn van de NAVO en de rest dus waarschijnlijk ook niks zal doen behalve door met deze “heftige maatregelen”. Vraag me af of dat een realistisch scenario is, want ik ben eerlijk gezegd niet heel erg thuis in al die onderlinge verhoudingen en afspraken dus oprechte vraag

3 likes

volgens mij is belarus inmiddels niet veel meer dan pseudo-rusland, denk dat ze die mooi met rust laten (ook om de schijn te laten wekken dat ze hun grenzen wel respecteren)

6 likes

Georgië vaart ook een pro Russische koers, althans ze (georgische regering) zijn bang om het met Kremlin aan de stok te krijgen. Ze willen wel tot de NAVO toetreden maar dat is lastig.

Landje pik in Georgië is ook al even bezig, lees het artikel hieronder. Ben echt bang dat we met zijn allen te lang hebben lopen slapen en Poetin hebben onderschat.

4 likes