Nieuws, actualiteit en politiek #3

каков его индекс цито?

9 likes

Ik wil toch nog even een lichtpuntje in de duisternis bieden: thank the lord dat Trump geen president meer is

34 likes

Ik vind dat je veel credits geeft aan iemand die Kim Jong Un ‘litte rocket man’ noemde

26 likes

Ik denk omdat hij net zo onvoorspelbaar was en misschien wel gewoon de tegenaanval had geopend.

6 likes

Doooooood en doodeng!!!

3 likes

Trump en andere conservatieve Republikeinen komen nu eerlijk uit voor hun steun aan Poetin. Analysis: Why Donald Trump can't stop praising Vladimir Putin - CNNPolitics

Dus waarschijnlijk had Trump niks gedaan om Oekraïne te helpen.

2 likes

afbeelding

Waarschijnlijk gaat het nog heel lang zo, totdat inderdaad een NAVO land aan de beurt is. Maar vraag mij af of dat daadwerkelijk gaat gebeuren.

19 likes

Mijn aangetrouwde nicht deelt een link:
Для тех, кто бежит из Украины в Грузию, по ссылке список отелей, готовых разместить вас бесплатно:

Voor degenen die van Oekraïne naar Georgië rennen, hier is de linklijst van hotels die klaar zijn om gratis te plaatsen.

Misschien heeft iemand hier iets aan die familie heeft die aan het vluchten is.

12 likes

Dat denk ik ook niet inderdaad, dat zou echt intens dom zijn.
Dan heb je nog Belarus en Georgië aan die kant. In theorie zou hij daar hetzelfde truukje kunnen doen zonder een WOIII te triggeren, omdat zij ook geen lid zijn van de NAVO en de rest dus waarschijnlijk ook niks zal doen behalve door met deze “heftige maatregelen”. Vraag me af of dat een realistisch scenario is, want ik ben eerlijk gezegd niet heel erg thuis in al die onderlinge verhoudingen en afspraken dus oprechte vraag

3 likes

volgens mij is belarus inmiddels niet veel meer dan pseudo-rusland, denk dat ze die mooi met rust laten (ook om de schijn te laten wekken dat ze hun grenzen wel respecteren)

6 likes

Georgië vaart ook een pro Russische koers, althans ze (georgische regering) zijn bang om het met Kremlin aan de stok te krijgen. Ze willen wel tot de NAVO toetreden maar dat is lastig.

Landje pik in Georgië is ook al even bezig, lees het artikel hieronder. Ben echt bang dat we met zijn allen te lang hebben lopen slapen en Poetin hebben onderschat.

4 likes

Ja die discussie over de provincies zijn we allang voorbij. De Krim hebben ze al en nu hebben ze het hele land. Of nee ze hebben nog niet het hele land, maar ze vallen wel het hele land aan.

4 likes

En @Mango
Juist omdat Rusland al erg veel invloed heeft op die landen dacht ik dat hij die misschien wel erbij wil hebben zodat Rusland uiteindelijk nog groter en machtiger wordt. Maar wat jullie zeggen klinkt eigenlijk ook heel logisch, de schijn ophouden terwijl je toch in principe al de dienst uitmaakt in die regio

3 likes

Militaire vliegbasis Hostomel is in ieder geval weer heroverd door Oekraïne en bij de gevechten bij Tjernobyl is er niets (als in wat schadelijk voor de wereld zou kunnen zijn) beschadigd🙌🏻

7 likes

Iets te kort door de bocht, in Drenthe willen ze ook niet bij Duitsland horen. In oost Oekraïne ligt dat voor een groot deel van de bevolking anders: die zien zichzelf als Russisch. Met die “bril” op snap ik wel dat het gezegd wordt om dit deel door Rusland te laten besturen - voor de grotere vrede en minder slachtoffers.

(Niet dat ik de acties van Rusland op welke manier dan ook te rechtvaardigen vindt hoor, maar je kan het gewoon niet vergelijken)

2 likes

Ik denk dat dit 1 van de ergste, of niet de aller ergste, dag uit m’n leven is geweest.
Ik heb net zo vreselijk gekotst ( sorry not sorry) dat het gewoon zeer doet. Ben zo bezorgd en verdrietig.

Mijn familieleden zitten verspreid door Kiev en Lviv en kunnen eigenlijk geen kant op. We kunnen niets voor ze doen behalve hun verhaal aanhoren ( zolang het nog kan) maar horen ook hun idiote strijdvaardigheid die er nu heerst.

Ik weet niet wat ik hier mee wil. Niets geloof ik. Weet niet zo goed wat ik met mezelf aanmoet.

69 likes

Als het helpt hier afschrijven? Verder heel veel sterkte. Hoop dat deze ellende snel voorbij is.

2 likes

Dat lijkt mij meer dan begrijpelijk. Kan mij niet voorstellen hoe het is om je familie daar te hebben.

En je hoeft hier helemaal niks mee te willen. Het is soms fijn om het anoniem kwijt te kunnen. Dus gooi vooral eruit wat je eruit wil gooien. Heb je ook familie/vriendin waarmee je het hierover kunt/wilt hebben?

Echt heel veel kracht toegewenst en wens jou en je familie alle gezondheid en veiligheid toe!

2 likes

Heel veel liefs. Herken alles wat je zegt. Heel veel liefs en sterkte. Mijn tip: hoe stom dit ook klinkt: zet de tv/nieuws/socials heel even uit.

Had hetzelfde als jij. Spieren doen pijn van de spanning en heb nauwelijks gegeten of gedronken. Mijn pa zei net ook tegen mij: zij (daar) en wij in NL) hebben hier geen controle over en het enige wat je kan doen is er voor ons zijn / aanhoren en steunen op je eigen manier. Maar je moet ook een beetje voor jezelf zorgen als je iemand anders wilt helpen.

Neem heel even rust. Netflix, bad, muziekje, bel met mensen (vrienden). Als je wilt mag je me appen. Schrijf vooral van je af. Heel veel liefs voor jou.

22 likes

Mijn moeder is Russisch. De laatste weken merk ik aan haar dat ze enorm verhard. Het brengt hele nare herinneringen boven voor haar. Nagenoeg de hele familie woont in Oekraïne sinds de val.
En vooral de schaamte overheerst. Ze heeft mij en mijn broer ons hele leven verteld hoe erg ze vindt dat wij de helft van haar DNA hebben en dat we daar geboren zijn. Dat helpt niet, en dat gevoel deel ik niet. Ik wil me niet schamen voor m’n afkomst, maar het wordt wel heel moeilijk.
Mijn vader is Indo en kan er makkelijker over praten. Hij staat al de hele dag paraat als een soort hot-line tussen ons in Nederland en in Oekraïne.

Het ergste is dat we ( als familie hier) gewoon niets kunnen doen. Ik zit hier maar op m’n bank naar de tv te kijken.

Sorry als het onsamenhangend is allemaal.

28 likes