Nieuws, actualiteit en politiek #3

Klopt! Niemand nam hem serieus, want een komiek/acteur die ook nog eens slecht Oekraïens spreekt (hij komt uit een Russisch-talig stadje) én joods (heel veel antisemitisme in Oekraïne). Maar hij heeft het toch geflikt en doet het hartstikke goed.

13 likes

Nou de Taliban heeft opgeroepen tot vrede jongens.

We’ve seen it all.

Edit:

Zo dit is wel echt de Loser “niemand mag jullie” kant zeg. Zit geen normaal land tussen.

25 likes

Nog nooit van Abhkazia gehoord! En South Ossetia.

De rest van de landen waren wel te verwachten ja.

Ik ga ff wereldkaart bekijken

Abchazië en zuid Ossetië zijn beiden ingepikt Georgisch land dat enkel Rusland en een hopje andere losers erkennen als landen.

Zelfde geldt voor transnistrië, alleen ligt dat in Moldavië (en vlak bij Odessa, Oekraïne)

17 likes

Ja, vooral dat ze bezorgd zijn om burgerslachtoffers… :eyes:
Ondertussen zijn ze zelf nog steeds lekker aan het huishouden.

3 likes

Cuba en Venezuela. Gelukkig dat ze zo’n strategische ligging hebben! Heb je echt wat aan.

7 likes

Net als je dacht dat het allemaal niet gekker kon.

Die gebieden in Georgie is toch waar er in 2008 oorlog om was. Ik zat net wat te lezen over die oorlog, die begon ook rond de olympische spelen, weliswaar tijdens. Dit waren de zomerspelen in Peking. Waarschijnlijk gewoon toeval, maar je gaat bijna denken dat het geen toeval is

1 like

In Venezuela gebruiken ze hun eigen geld tegenwoordig om vuur mee aan te maken omdat het letterlijk waardeloos is.

Dus succes!

En die Houties zijn de rebellen die al 7 jaar in Jemen aan het vechten zijn tegen Saudi Arabië.

5 likes

Change of scenery doet ze misschien goed? :joy:

1 like

Ik en carnaval op dit moment.

11 likes

Inderdaad zeg. Als er in Nederland ooit oorlog is dan zit al het “eigen volk eerst” FVD gepeupel als eerste in het vliegtuig ver hier vandaan. :thumbsup:

15 likes

Haha Rutte was al onder de indruk van het groene legershirt, wat zal hij denken als hij deze outfit ziet dan.

Je weet dat je echt te ver bent gegaan als zelfs de Taliban zegt dat je te ver bent gegaan

5 likes

Hopen op iets…

6 likes

Echt bizar dat er alleen al 200 Oekraïense militairen gedood zijn bij die strijd om dat vliegveld. En waar de fuck ben je voor of tegen aan het vechten. Zo nutteloos dit.

12 likes

Vergeet niet dat de taliban is ontstaan uit aanvallen vanuit de Sovjet-Unie op Afghanistan. Ze zijn toen gaan groeperen en kregen steun en training vanuit de VS.

Niet heel gek dat die taliban geen Russische koers volgt.

17 likes

Heb toch het gevoel dat Poetin niet helemaal had verwacht dat het zo moeizaam zou gaan. Economische sancties tegen Rusland en zijn oligarchen vrienden, soldaten die eigenlijk zelf niet willen vechten, toch best een grote hoeveelheid omgekomen Russische soldaten, Kyiv innemen gaat moeilijker dan verwacht en duurt lang, militaire artillerie voorraad (? weet ff het woord niet meer sorry) die minder wordt en heel veel boosheid en ongeloof van het Russische volk zelf nu.

Heb ook daarom het gevoel dat hij nu toch afgestapt is van ‘geef je volledig over’ naar ‘we kunnen er over praten’. Hoop alleen niet dat dit een afleidingsmanoeuvre is.

9 likes

Dit blijf ik eng vinden aan die man, je weet gewoon niet wat er achter zit

5 likes

Kan ze via Dailymotion idd nog terugkijken. Zo triest allemaal en dat het al zo lang speelt

Ewout Genemans is ook eens een keer voor zijn programma naar oost-Oekraïne gegaan. Weet dat er hier op het forum niet veel mensen “fan” van hem zijn. Maar voor de mensen die het wel willen zien: het is alleen nog via Videoland terug te kijken. Beruchte Sloppenwijken: Ewout in de Ghetto 1.02

Ook nog een programma van 3 op reis:

3 likes

Zijn modus operandi is basically: ik dreig, maak bang en dan krijg ik wat ik wil en laat hiermee mijn macht zien. Ik denk dat hij dit zeker had verwacht, maar hij hoopte dat het veel soepeler zou gaan. Het duurt lang en kost veel geld en gaat ten koste van zijn populariteit in Rusland.

In zijn optiek mag hij geen flater maken nu (het MOET lukken), want dit gaat ten koste van zijn rol als leider van een grootmacht. Vandaar dat ik - en veel andere Russen en Oekraïeners die ik ken - denken dat hij zich op deze manier in wil dekken voor een ‘faal’.

Extra edit: vergis je niet, Rusland is niet superarm, maar het is een gigantisch land dat mede afhankelijk is van veel sponsoren (oligarchen die in het buitenland wonen). Het grootste geld zit niet in Rusland zelf, maar in het buitenland.

8 likes

Nee volledig Oekraïens aan beide kanten (en half-joods). Maar met mams geëmigreerd naar Nederland, paps is in Oekraïne gebleven.

23 likes