Nieuws, actualiteit en politiek #3

Transinistrië wordt toch door niemand erkent? Niet eens door Rusland ( dat gezegd hebbende, daar gaan ze waarschijnlijk dezelfde tactiek toepassen als in oost- Oekraïne, hoewel Moldavië weer Rusland gezind is volgens mij). Klinkt echt alsof Urk nu zegt: Wij steunen de Russen.

2 likes

ow die tactiek ja.

3 likes

En toen in 08-08, nu in 02-22… toeval… of niet…

Alleen vanaf geboortjejaar 2003. Niemand is met terugwerkende kracht dienstplichtig.

4 likes

Ik was even vergeten dat Finland en Zweden ook geen lid zijn van de de NAVO. Ik vind het beangstigend dat het groter lijkt dan “alleen” Oekraïne (wat al bizar heftig is)

7 likes

OPGEROT :partying_face:

56 likes

Ik hoop gewoon dat het Putin zijn Pms week is en hij volgende week zegt “Hihihi omg sorry guys my hormons are so crazyy”

Even een how can i make this about me. Ik vind t een beetje irri dat ik moe ben en het moeilijk vind om te volgen wat en waarom en hoe het nou allemaal gaande is. Het enige wat ik denk is " Ik heb hier nu zooo geen zin in."
Ben blij dat jullie bestaan en het op een fijne manier uitleggen.

9 likes

Kind jij had al genoeg aan je hoofd deze week. No worries. Als je maar anti-Putin bent dan is het goed.

9 likes

Ja fack putin! En zn beer!

8 likes

Rusland wil alleen praten met “neutraal” Oekraïne, nadat RUSLAND een soeverein land is binnengevallen. Is toch niet te verkopen.

8 likes

In dit artikel van de correspondent wordt aan de hand van verwijzingen naar andere media wat meer uitleg gegeven over de oorlog in Oekraine. Vond 't zelf een handige wegwijzer De belangrijkste vragen over de oorlog in Oekraïne – en de beste journalistiek om die te beantwoorden - De Correspondent

18 likes

Wel jammer dat ze dat in 2021 niet met Israël gedaan hebben
Maar alsnog goed dat Rusland nu geweerd wordt

15 likes

Bedankt hiervoor! Ik vind het zo stom van mezelf dat ik er zo weinig van weet/begrijp dus wil veel lezen om te begrijpen wat er aan de hand is

2 likes

Mooi en aandoenlijk filmpje. De onmacht van de Russische gewone man op de straat.

13 likes

Want jij denkt dat als wij overal onze handen vanaf trekken deze situatie geen gevolgen voor ons kan gaan/gaat hebben?

21 likes

Ik moet echt om alles wat hiermee te maken heeft al 2 dagen continu huilen :frowning:

2 likes

Heel handig, thanks!!

1 like

Dit vind ik een strategie met meer body

12 likes

Vooral het meeluisteren is inderdaad erg goed om je bewust van te zijn. Wij hadden hier thuis een heel gesprek over toen mijn dochter van 6 ineens met grote ogen zei: ‘Oorlog? Er is hier toch geen oorlog?’ Toen heb ik in het kort de situatie uitgelegd (meer met een voorbeeld van stel je voor dat je zusje vanaf morgen ineens jouw kamer afpakt en de muur doorbreekt zodat zij één grote kamer heeft, is dat dan eerlijk etc.). Het zijn lastige onderwerpen, maar juist omdat het zo erg speelt belangrijk om over te praten op het niveau van je kind. Fijne link thanks!

13 likes

Krijg echt een knoop in mijn maag van alle berichten over de zware gevechten. Las dat er nu ook hard gevochten wordt in de hoofdstad, vlakbij de dierentuin. Pff… Hoop zo dat het stopt :pensive:

5 likes