Nieuws, actualiteit en politiek #3

Petition · Gemeenten: stop met onnodig spekken van de Russische oorlogskas via Gazprom #StopGazprom · Change.org willen jullie ook de petitie tekenen

7 likes

Meer mensen die de afgelopen dagen heel wat bewondering voor Zelensky hebben ontwikkeld? Ik zit steeds te kijken wat hij op Twitter post :sweat_smile:

62 likes

Ja echt bizar hoe hij in deze situatie is beland en hoe goed hij het oppakt. Ik heb het idee dat hij gewoon heel dicht bij de ‘normale’ mens staat en ik denk dat de meeste andere leiders met de staart tussen de benen was gevlucht. Wat hij doet zie ik Rutte nog niet doen haha.

Toen hij meedeed aan de presidentsverkiezingen had ik wel wat over hem gehoord en toen hij verkozen werd was het ‘haha lol wat dom’ maar wow, ik heb echt respect voor hem.

12 likes

Over gas, wellicht moeten we gewoon stoppen met idioot veel telen in kassen voor export en het bij seizoensproducten houden? Tomaten in de winter in nederland, tja.
En sneller de energietransitie in, las dat dat wel ter sprake kwam in de kamer.

19 likes

Wopke wil graag door zijn ouders worden opgehaald uit de ballenbak

4 likes

Mn nieuwste crush :heart_eyes:v

3 likes

Dit lijkt er nu toch te komen. Ik ben heel benieuwd wat dit voor effect gaat hebben. Rusland kan straks geen valuta meer omwisselen.

6 likes

Ik vraag me vooral af in hoeverre Putin dit allang berekend heeft en het het allemaal waard vindt. Hij dreigt altijd al dat ie toch niks van het westen nodig heeft, bluf of niet…

1 like

Ja heel erg zelfs! Hoe hij nummer 1 doelwit is en toch daar blijft en zelfs op straat loopt om te laten zien dat hij er ook nog is dus dat de burgers en militairen die vechten ook minder reden hebben om te vluchten. Want het is leuk en aardig om te vechten voor je land maar als zelfs de president er vandoor gaat dan denk je toch ook wat doe ik hier dan nog?? Rutte zou hem sowieso peren direct na de eerste aankonding dat Rusland eraan kwam. Hoe hij ook op tv steeds die toespraken houdt, duidelijke taal en in een outfit waarvan het lijkt alsof hij ready is om a la minuut te vechten mocht het ervan komen tijdens zijn praatje. Wel echt respect voor deze man.
Hoe bizar trouwens dat hij aangaf dat vrienden van Oekraïne die willen vechten mogen komen en wapens krijgen. Vraag me af of er echt mensen zich zullen aanmelden die niet uit Oekraïne komen

21 likes

De enige man van 1,70 die mijn hele hart heeft veroverd.

Wat een Hottie echt niet normaal die energie :pray:t3:

29 likes

Ik vrees dat dit wishful thinking is, maar stel je toch eens voor dat Oekraïne hier uit komt en Zelensky dan nog zit. Die mensen gaan nooit meer een andere president willen. Wat een sterke leider, diep respect. Zijn vrouw en kinderen zitten ook gewoon nog in die warzone hè. Hij is de eerste die ze gevangen nemen als ze de kans krijgen, als ze hem niet afschieten. Zelfde voor zijn gezin. Echt bewonderenswaardig veel moed en strijdlust.

13 likes

Hoe is hij eigenlijk met vrouwenrechten, abortusetc? Zijn er nog redenen om de crush te cancellen bedoel ik vooral.

4 likes

He can choke me en Ik ben een vrouw

19 likes

Hij is pro-abortus en heeft recent enkele wetten doorgevoerd die het makkelijker maken geweld tegen vrouwen te bestraffen.

Maar… hij belooft al sinds zijn verkiezingstijd in 2019 dat Oekraïne volledig lid wordt van het Istanbul-verdrag (ik weet even niet hoe dat in het NL heet) en dat is nog steeds niet gebeurd. Dat verdrag is er om vrouwen te beschermen tegen geweld. Tot Zelensky aan de macht kwam heeft de Oekraïense regering het keihard afgekeurd. In Oekraïne is geweld tegen meisjes en vrouwen echt een enorm groot probleem dus ik vind dat hij meer haast mag maken.

6 likes

In Oekraïne is geweld tegen iedereen nu een gigantisch probleem dus ik vind dat we hem even totaal niet hoeven te bekritiseren over hoe woke hij is, hij is godverdomme een inval van een veel groter en machtiger buurland aan het afweren, iets dat ie zeer mogelijk met zijn leven zal moeten bekopen.

Een tijd en een plaats hoor.

24 likes

Geldt dat nu dan ook voor het seksualiseren van Zelensky?

29 likes

Eh, wat? Ik vind niet dat hij dat letterlijk nu moet gaan doen, ik geef gewoon genuanceerde info over Zelensky en vrouwenrechten, omdat dat gevraagd werd. Hij gebruikte dat verdrag in z’n campagne en veel mensen hebben recent nog geprotesteerd omdat ze hadden verwacht dat het ergens de afgelopen jaren geregeld zou zijn. Zeker aangezien er in die tijd zat andere dingen geregeld zijn die niks met de oorlog te maken hebben.

Verder heb ik net als de meeste mensen op dit moment heel veel bewondering voor Zelensky, maar dat betekent niet dat eerdere “kritiek” op hem niet genoemd mag worden wanneer daarom gevraagd wordt.

22 likes

Ik bedoel gewoon dat zonder die oorlog niemand hier een fuck zou geven over de vrouwenrechten in Oekraïne. En ja je geeft antwoord op een vraag good 4 u maar vind het gewoon irritant dat er altijd een ~nuance moet zijn.

Laat ‘m gewoon mogelijk problematisch maar vooral heroïsch zijn zonder dat we moeten duiden hoe hij zijn verkiezingsbeloften nakomt, daar hadden we anders ook nooit over gesproken.

9 likes

Oh hee daar is de “ja maar we moeten niet vergeten dat” weer. Duurde nog best lang deze keer.

12 likes

Hij is wel degelijk gekozen. Of dat het helemaal eerlijk is gegaan, I beg to differ.

Maar hij is de president van het land, daar kunnen we niet omheen. Dictator, autocraat, ook allemaal waar.

Rutte is ook niet mijn MP, maar dat betekent niet dat hij de titel niet draagt.

2 likes