Nieuws, actualiteit en politiek #3

Ik heb ook het gevoel dat velen willen blijven posten as if nothing happened, maar bang zijn dat mensen erover gaan vallen dus even een donatie link tussendoor plakken om zichzelf in te dekken. Maar ik ben sowieso erg pessimistisch in mijn mede-mens, en al helemaal in influencers.

9 likes

Ja ik ook. We hebben ook nog in Europa in de recente geschiedenis een afschuwelijke Balkan oorlog gehad, mogelijk iets meer gelijkend op een burgeroorlog maar was net zo dichtbij/ver weg als Oekraïne.

Het toppunt vind ik influencers die hun eigen producten nog eens extra in de markt zetten door aan te kondigen een bepaald percentage aan Stichting Vluchteling oid over te maken. Snap dat er een nobele gedachte achterzit, maar voelt echt heel misplaatst op een of andere manier.

5 likes

Dat snap ik wel, maar dan zie ik een Australische influencer huilend een story delen… Dan denk ik :face_with_monocle:

2 likes

Heb 'm even aangevuld.

Vind het heel ergerlijk en opvallend.

7 likes

Exact.

1 like

Dit wordt ook een steeds vreemder verhaal. Vond haar altijd best sterk overkomen bij talkshows etc, benieuwd naar haar versie en wat de rechter deze week beslist ih kort geding:

NB is natuurlijk niets vergeleken bij wat in Oekraïne gebeurt

7 likes

:worried::flushed::cold_sweat:

6 likes

Oh asjeblieft niet. Wat een afgrijselijk wapen.

3 likes

Wat een verschrikkelijk wapen :weary:. Lees dat Lukashenko Belarus ook zal opdragen om mee te gaan vechten met Rusland. Zat er wel in en er worden al raketten vanuit Belarus afgevuurd maar toch :frown:.

1 like

Nu.nl: Poetin beveelt staat van paraatheid voor nucleaire strijdkrachten als ultiem dreigement.

Wtf :pensive:

3 likes

Ja ik zie het nog niet bij cnn of nos verschijnen. Misschien verifiëren ze het nog extra oid

1 like

Gericht op Navo landen als ik het goed begrijp.

Ben er helemaal naar van bah

1 like

Het staat wel in de liveblog van NOS: ‘Poetin beveelt leger nucleaire afschrikkingswapens op scherp te zetten’ :flushed:

Edit: hoop dat het ‘slechts’ als dreigement is, maar aangezien die man compleet gestoord is vind ik het toch behoorlijk verontrustend

1 like

Ik kreeg ook een pushmelding van de NOS

1 like

Oh jeetje dit is wel echt eng. Nog enger dan dat het al was. Ben er eigenlijk helemaal stil door.

3 likes

Andere generaties zijn ook niet voor een oorlog gemaakt :sweat_smile:

En 1 persoon neerhalen heeft weinig effect denk ik, putin is echt niet de enige daar met deze ideeën

9 likes

Nee maar die zijn/waren harder voor mn gevoel.

3 likes

Je wordt niet hard geboren maar hard gemaakt. Oa door oorlog en crisis

20 likes

Putin: we komen onze broeders in Oekraïne bevrijden van de nazis.

Also Putin: de opmars gaat minder voorspoedig dan gedacht, fuck onze broeders, let all hell lose on them en verder ook op iedereen die tegen ons is.

4 likes

De omstandigheden vormen de mensen. Hoe bizar ook. We passen ons aan.

2 likes