Ik vraag me echt af hoe we hier uit gaan komen, aangezien Poetin absoluut geen gezichtsverlies wil lijden en (voorlopig) ook niet lijkt te willen inbinden. Deels toegeven heeft ook weinig zin, want dan gaat hij alleen maar verder. Een machtsovername in Rusland zelf lijkt bijna de enige uitweg.
jezus christus, ik lees dat wij mensheid bommen hebben ontwikkeld die in één klap Den Haag en Rotterdam kunnen verwoesten, en inwoners tot in Amsterdam, Utrecht, Amersfoort en Breda 3e graads brandwonden verzorgen. why the actual fuck. ik stop maar weer direct met lezen voor vandaag.
maar goed, ondertussen rijden er dus daadwerkelijk wagens met thermobommen richting Kiev. Mijn god, ik hoop echt dat iedereen daar op tijd weg kan komen.
ondertussen in Nederland
- Wilders: Nederland is vol hoor!
- Baudet: kijk hier, een foto waarin Oekraïne verdedigingswapens in een woonwijk neerzet, OORLOGSMISDADIGERS!
Maak me hier dus ook zorgen om. Maar afwachten.
Ik begreep dat Zelensky’s standpunt is dat praten altijd beter is dan niet praten. Het kan nu in elk geval wel zorgen voor een rem op de escalatie. Denk niet dat hij zelf gaat trouwens. Poetin zit daar bijv. ook niet. Verder eens met wat je zegt.
Hij stuurt een delegatie, het zou nooit de president zelf zijn. En natuurlijk wil hij onderhandelen, ondanks alles wordt zijn land nog steeds bedreigd en aangevallen door een veel sterkere vijand die geen enkel wapen lijkt te schuwen.
Misschien neemt hij genoegen met iets meer land van Oekraïne dan die 2 deelstaten? Geen idee of dat hem (tijdelijk) gerust stelt… vreselijk
Maar dat is toch ook vaak één van de doelen van het beginnen van een grootschalige inval/offensief: dat je de tegenstander in zo’n positie dwingt dat jij een sterkere onderhandelingspositie hebt gekregen. Oekraïne moet basicly kiezen om Rusland gedeeltelijk zijn zin te geven of verder te gaan in een oorlog waarin zij militair gezien de underdog zijn. Helemaal als er van die vreselijke wapens ingezet worden, of ermee gedreigd wordt.
Eigenlijk is een oorlog ook maar een raar iets. Er zijn een aantal onzekere mannen met haantjes gedrag die persee iets willen. En dan moet dat maar allemaal over de rug van burgers die er niks mee te maken hebben.
Jezus ga gewoon even jezelf zoeken in thailand of doe een cursus zelfverdediging waar je zelfvertrouwen van krijgt ipv iedereen hiermee lastig vallen.
ja dit echt, Putin wat is er mis met jou!?!
kunnen ze niet gewoon even teamsen
Wat een hulde voor alle inwoners van de aangrenzende landen dat ze zoveel goederen komen brengen, terwijl ze zelf al weinig hebben vaak. Krijg hier al tranen in m’n ogen van…
Ja ik kan dit ook zo slecht bevatten. Dat een zo’n vent (en ok de mannetjes om hem heen) dit kan veroorzaken en dat je als burger gewoon precies niets kan doen en maar een beetje moet afwachten of hij van gedachten verandert. Echt wtf ik kan het gewoon niet begrijpen en vind het gekmakend
Denk dat het bij Putler andersom werkt en dat het een kwestie van grootheidswaanzin is.
Putler hHaha. Ja nu je t zegt. Misschien heeft hij nooit een corrigerende tik gehad.
Wow
De stories van Marketingvrouw dat Afrikaanse inwoners/studenten nog moeilijker wegkomen uit Oekraïne, zijn ook heftig
Heerlijk om Vjerka hierop te horen
Sorry, ik kom hier alleen om de hele tijd mee te lezen. Maar moet nu toch iets kwijt.
F*CK Putin en al zijn gezeik.
Wat een volslagen idioot is dat. Als een ventje van 2 jaar gaan huilen omdat het Westen hem sancties oplegt. Hoop dat ook de Russen die hem geloven, nu tegen hem gaan keren. En dat hij hardhandig van de troon wordt gerukt. Want ik neem niet aan dat de volgers van Putin zitten te wachten om WOIII mee te maken?
Zo, dat is er even uit.
Waarom ben je zo verbaasd hierover? Dit is toch precies waarom iedereen al jaren zo bang is voor een kernoorlog, omdat die wapens zo ontzettend verwoestend zijn dat er weinig overblijft van de aarde als landen besluiten kernwapens in te zetten. Er wordt vaak mee gedreigd, maar vervolgens wordt het niet gebruikt omdat het echt een heel heftig middel is waarmee je zoveel kapot maakt.
@Ovenschaal misschien helpt het ook dat hij is begonnen als gewone man en niet al jaren politicus is oid (indien wel, corrigeer me aub). Hij zegt gewoon hoe het is “dit is waarschijnlijk de laatste keer dat jullie mij levend zien” en dat maakt wel meer indruk dan een vraag om hulp in politiek correcte bewoording denk ik. Ook denk ik dat het zoveel indruk maakt dat hij daar nog gewoon is, zelfs te zien tussen de manschappen om de moraal hoog te houden. Hij heeft ook het aanbod van meerdere landen om heb daar weg te halen en asiel te geven afgeslagen omdat hij liever sterft met zijn mensen dan dat hij vertrekt. Zo een totaal andere aanpak dan vele (allemaal?) van die andere leiders zouden doen.
Daarbij hadden we volgens mij allemaal niet verwacht dat ze zich zo goed staande zouden houden tegen fucking Rusland. Hoe groter de kans dat het Putin niet gaat lukken hoe meer steun vanuit de rest denk ik, want dan hebben ze “met zn allen” laten zien dat hij niet zoveel voorstelt zonder steun van anderen.
Ik hoop dat Putin hem er niet inluist met iets onder het mom van onderhandelen, stel dat Zelensky gepakt of gedood wordt is dat wel echt een moraalboost voor de Russische kant en een keiharde klap voor Oekraïne. Als hij er niet meer is dan maakt dat de lans voor een Russische overwinning natuurlijk vele malen groter
Ik vind hem en Oekraine zo fucking stoer he. Ze laten zich echt niet zomaar klein maken. Ook dat filmpje van een oudere vrouw die zonnebloemzaadjes aan de russen geeft zodat de nationale bloem van Oekraine groeit als zij sterven. Kippenvel.