Ik krijg hetzelfde gevoel als wat ik kreeg toen de eerste COVID patient in Nederland werd ontdekt, dat we allemaal zeiden van Nee joohh!! in Nederland wordt het echt niet zo erg als China.
Ik denk dat dit het begin is van de derde wereldoorlog
Ik krijg hetzelfde gevoel als wat ik kreeg toen de eerste COVID patient in Nederland werd ontdekt, dat we allemaal zeiden van Nee joohh!! in Nederland wordt het echt niet zo erg als China.
Ik denk dat dit het begin is van de derde wereldoorlog
Alle andere dingen die ik doe buiten het nieuws lezen voelen zo futiel. Terwijl niemand er verder wat aan heeft dat ik steeds het nieuws lees.
Jeetje, niemand is voor oorlog gemaakt, wat zeg jij nou?!
Ben wel benieuwd wie nu nog vindt dat de coronacrisis “net oorlog!” was
Ik bedoel niet dat de coronacrisis net oorlog is, ik vergelijk het meer met de tijd voordat een crisis uitbrak dat we allemaal dachten dat het niet zou escaleren en het dan opeens mega escaleert
Edit: Oh sorry, heb je bericht volgens mij totaal verkeerd begrepen
same here…al dagenlang elke vrije minuut alleen maar beetje nieuws volgen en lamgeslagen op de bank zitten / in bed liggen.
Jaa het is alsof veel mensen alleen de 1e en 2e wereld oorlog als erg zien. En dat er daarna heel lang niks is gebeurt en dan nu 3e wereld oorlog.
Jaa snap ik! Bedoel het niet naar jou hoor. Sorry ik reageerde op jou omdat jouw post me daaraan verder deed denken.
Laatst zei nog een vriendin van me dat Corona in onze generatie voor dezelfde trauma’s zal zorgen als de Tweede Wereldoorlog toen. Moest me beheersen om dr geen mep te verkopen.
kan iemand hier trouwens uitleggen hoe dat eigenlijk zit met nucleaire wapens? ik weet hier echt niets vanaf.
staan die dingen ergens op gericht, specifieke doelen ofzo? en kan Rusland die gewoon vanaf eigen land afschieten en dan europese landen bereiken? En tot hoe ver dan?
creeperdecreep zeg. nou dat wordt weer een leuke rondje googlen.
Nog iets positiever nieuws: er wordt mogelijk toch ook onderhandeld. Dacht dat de Russen tot 15 uur vandaag dat wilden doen en Oekraïne lijkt er nu wel op in te gaan, ondanks de locatie. Maar wat een ellende zeg. Poetin lijkt wel helemaal doorgedraaid.
Ja ze kunnen ingesteld worden op specifieke doelen
Ja dat kunnen ze
New York kunnen ze vanuit Rusland bereiken
Ik vraag me echt af hoe we hier uit gaan komen, aangezien Poetin absoluut geen gezichtsverlies wil lijden en (voorlopig) ook niet lijkt te willen inbinden. Deels toegeven heeft ook weinig zin, want dan gaat hij alleen maar verder. Een machtsovername in Rusland zelf lijkt bijna de enige uitweg.
jezus christus, ik lees dat wij mensheid bommen hebben ontwikkeld die in één klap Den Haag en Rotterdam kunnen verwoesten, en inwoners tot in Amsterdam, Utrecht, Amersfoort en Breda 3e graads brandwonden verzorgen. why the actual fuck. ik stop maar weer direct met lezen voor vandaag.
maar goed, ondertussen rijden er dus daadwerkelijk wagens met thermobommen richting Kiev. Mijn god, ik hoop echt dat iedereen daar op tijd weg kan komen.
ondertussen in Nederland
Maak me hier dus ook zorgen om. Maar afwachten.
Ik begreep dat Zelensky’s standpunt is dat praten altijd beter is dan niet praten. Het kan nu in elk geval wel zorgen voor een rem op de escalatie. Denk niet dat hij zelf gaat trouwens. Poetin zit daar bijv. ook niet. Verder eens met wat je zegt.
Hij stuurt een delegatie, het zou nooit de president zelf zijn. En natuurlijk wil hij onderhandelen, ondanks alles wordt zijn land nog steeds bedreigd en aangevallen door een veel sterkere vijand die geen enkel wapen lijkt te schuwen.
Misschien neemt hij genoegen met iets meer land van Oekraïne dan die 2 deelstaten? Geen idee of dat hem (tijdelijk) gerust stelt… vreselijk
Maar dat is toch ook vaak één van de doelen van het beginnen van een grootschalige inval/offensief: dat je de tegenstander in zo’n positie dwingt dat jij een sterkere onderhandelingspositie hebt gekregen. Oekraïne moet basicly kiezen om Rusland gedeeltelijk zijn zin te geven of verder te gaan in een oorlog waarin zij militair gezien de underdog zijn. Helemaal als er van die vreselijke wapens ingezet worden, of ermee gedreigd wordt.
Eigenlijk is een oorlog ook maar een raar iets. Er zijn een aantal onzekere mannen met haantjes gedrag die persee iets willen. En dan moet dat maar allemaal over de rug van burgers die er niks mee te maken hebben.
Jezus ga gewoon even jezelf zoeken in thailand of doe een cursus zelfverdediging waar je zelfvertrouwen van krijgt ipv iedereen hiermee lastig vallen.
ja dit echt, Putin wat is er mis met jou!?!