Nieuws, actualiteit en politiek #3

kunnen ze niet gewoon even teamsen :tipping_hand_woman:t2:

6 likes

Wat een hulde voor alle inwoners van de aangrenzende landen dat ze zoveel goederen komen brengen, terwijl ze zelf al weinig hebben vaak. Krijg hier al tranen in m’n ogen van… :cry:

https://vm.tiktok.com/ZMLBw15rb/

12 likes

Ja ik kan dit ook zo slecht bevatten. Dat een zo’n vent (en ok de mannetjes om hem heen) dit kan veroorzaken en dat je als burger gewoon precies niets kan doen en maar een beetje moet afwachten of hij van gedachten verandert. Echt wtf ik kan het gewoon niet begrijpen en vind het gekmakend

16 likes

Denk dat het bij Putler andersom werkt en dat het een kwestie van grootheidswaanzin is.

3 likes

Putler hHaha. Ja nu je t zegt. Misschien heeft hij nooit een corrigerende tik gehad.

3 likes

Wow

40 likes

De stories van Marketingvrouw dat Afrikaanse inwoners/studenten nog moeilijker wegkomen uit Oekraïne, zijn ook heftig

12 likes

Heerlijk om Vjerka hierop te horen

2 likes

Sorry, ik kom hier alleen om de hele tijd mee te lezen. Maar moet nu toch iets kwijt.

F*CK Putin en al zijn gezeik.

Wat een volslagen idioot is dat. Als een ventje van 2 jaar gaan huilen omdat het Westen hem sancties oplegt. Hoop dat ook de Russen die hem geloven, nu tegen hem gaan keren. En dat hij hardhandig van de troon wordt gerukt. Want ik neem niet aan dat de volgers van Putin zitten te wachten om WOIII mee te maken?

Zo, dat is er even uit.

1 like

Waarom ben je zo verbaasd hierover? Dit is toch precies waarom iedereen al jaren zo bang is voor een kernoorlog, omdat die wapens zo ontzettend verwoestend zijn dat er weinig overblijft van de aarde als landen besluiten kernwapens in te zetten. Er wordt vaak mee gedreigd, maar vervolgens wordt het niet gebruikt omdat het echt een heel heftig middel is waarmee je zoveel kapot maakt.

@Ovenschaal misschien helpt het ook dat hij is begonnen als gewone man en niet al jaren politicus is oid (indien wel, corrigeer me aub). Hij zegt gewoon hoe het is “dit is waarschijnlijk de laatste keer dat jullie mij levend zien” en dat maakt wel meer indruk dan een vraag om hulp in politiek correcte bewoording denk ik. Ook denk ik dat het zoveel indruk maakt dat hij daar nog gewoon is, zelfs te zien tussen de manschappen om de moraal hoog te houden. Hij heeft ook het aanbod van meerdere landen om heb daar weg te halen en asiel te geven afgeslagen omdat hij liever sterft met zijn mensen dan dat hij vertrekt. Zo een totaal andere aanpak dan vele (allemaal?) van die andere leiders zouden doen.
Daarbij hadden we volgens mij allemaal niet verwacht dat ze zich zo goed staande zouden houden tegen fucking Rusland. Hoe groter de kans dat het Putin niet gaat lukken hoe meer steun vanuit de rest denk ik, want dan hebben ze “met zn allen” laten zien dat hij niet zoveel voorstelt zonder steun van anderen.
Ik hoop dat Putin hem er niet inluist met iets onder het mom van onderhandelen, stel dat Zelensky gepakt of gedood wordt is dat wel echt een moraalboost voor de Russische kant en een keiharde klap voor Oekraïne. Als hij er niet meer is dan maakt dat de lans voor een Russische overwinning natuurlijk vele malen groter

16 likes

Ik vind hem en Oekraine zo fucking stoer he. Ze laten zich echt niet zomaar klein maken. Ook dat filmpje van een oudere vrouw die zonnebloemzaadjes aan de russen geeft zodat de nationale bloem van Oekraine groeit als zij sterven. Kippenvel.

16 likes

Dit lees ik nu al een aantal keer hier. Ook over Rutte bijvoorbeeld. Ik vind dat echt onnodig om te zeggen. We weten helemaal niet wat andere leiders zouden doen, zij zelf waarschijnlijk ook niet, net als ieder mens die nog nooit voor zulke hete vuren gestaan heeft. Zelensky’s moed en die van veel andere Oekraïners kunnen we prima bewonderen en inspirerend vinden zonder random die van anderen in twijfel te trekken. Wie weet nemen we en anderen er uiteindelijk wel een voorbeeld aan.

20 likes

En ook @Evert jullie hebben helemaal gelijk hoor. Ik weet de grote lijnen ook wel, maar had me nooit echt gerealiseerd tot welke extremen het had geleid. Het was een moment waarop de absurditeit ervan even tot me doordrong.

5 likes

Ik vond het heel bijzonder om er bij te zijn. Je zag zo veel mensen die heel emotioneel waren. Niemand wil oorlog behalve een paar dictators.

35 likes

Zou kunnen, zou wel mooi zijn ook.
Ik vind Rutte gewoon vaak niet zo daadkrachtig overkomen en in de communicatie naar andere leiders ook vaak politiek correct. Ik zie het hem nou niet zo snel zeggen dat het wellicht de laatste keer is dat ze hem levend zien en dat hij liever hier sterft dan vlucht. Dat zoveel mensen bewondering voor Zelensky uitspreken en zelfs met verbazing kijken naar zijn optreden, toont naar mijn mening wel aan dat niet veel anderen hem dat na zouden doen. Maar je hebt gelijk, we weten niet wat Rutte en de rest zouden doen als het er echt op aankomt.

3 likes

Op reddit zie ik nu heel veel protesten in Rusland.

(Ik zie het nog niet verschijnen bij de gewone media, dus weet niet hoe betrouwbaar dit is.)

7 likes

Dit vind ik ook echt zielig. Ook ik weet niet hoe waar het is, maar de realiteit is dat de Russische soldaten ook in sommige/vele gevallen moeten en niet per se altijd willen vechten.

8 likes

Omg hij ziet er zo jong uit

3 likes

Ja, volgens mij heeft Putin ook schijt aan alles. Als het zijn gezichtsverlies tegengaat, laat hij zijn eigen moeder nog vechten. Lijkt me niet onwaarschijnlijk dat hij ook minderjarigen gewoon de oorlog instuurt.

3 likes

Oekraine heeft een website voor nabestaanden met fotos van paspoort van russische soldaten. Daar zitten data uit 2002-2004 tussen, soms dus jongens van net/nog geen 18.

2 likes