Nieuws, actualiteit en politiek #3

Nog even 1 toevoeging: pas alsjeblieft een beetje op met de uitspraken die je doet. Er zijn mensen heel gevoelig voor dit soort statements en angst zaaien is niet het juiste nu. Zeker als ze niet juist zijn. Laat dat maar aan Poetin over.

69 likes

Wanneer het een nucleaire oorlog wordt: ja. Maar voor een oorlog moeten alle partijen met atoombommen gaan strooien en ik geloof nooit dat het westen Poetin daarin zal volgen. Stel dƔt hij het doet inderdaad.

5 likes

Pfft zijn we net klaar met de amateur-virologen is het tijd voor amateur-kernwapendeskundigen.

110 likes

Niet elke nucleaire bom die Rusland heeft is even groot. Zit veel variatie in.

4 likes

Dit kan echt niemand zeker weten, zelfs mensen die letterlijk professoren op dat gebied zijn laat staan een totale leek met internettoegang.

23 likes

Tbf Wilde ik graag mijn Israël vlag vervangen door een Oekraïne vlag maar onze @moderators komen uit het Kremlin kennelijk!!!

10 likes

Je hebt vaak wel veelgestelde vragen op nieuwssites oa hierover, waar deskundigen dan antwoord op geven. Maar eigenlijk wat @Zemraluani ook zegt - niemand heeft een glazen bol.

Achja als het gebeurt is het onze zorg niet meer en als het niet gebeurt is het onze zorg ook niet.

Zoals iemands opa altijd zei ā€œneem geen voorschot op je verdrietā€, die vind ik altijd relativerend.

38 likes

Hahahahhahah thanks Putin @moderators voor mn nieuwe vlag

16 likes

Ik wil altijd maar zeggen:
Ernst en humor sluiten elkaar niet uit!!!

All caps gaat te ver maar ik doe lekker bold en het maximaal toegestane aantal uitroeptekens.

11 likes

Denk vooral met de trein reizen naar landen waaruit ze wel naar NL kunnen vliegen? Of idd vliegen naar een buurland en van daaruit wissel in vliegtuig.

4 likes

Ja, ik zag op Flightradar dat er nog vluchten naar Dubai, Istanbul en Almaty waren. Vandaar gaan er weer vliegtuigen naar Amsterdam. Maar steeds minder opties.

6 likes

Ik zag op tiktok idd meerdere posts voorbij komen van mensen die om moesten vliegen

1 like
  1. Dat wordt niet door het land Amerika gedaan, maar door Los Angeles de stad, als symbool naar zowel de buitenwereld als hun eigen bevolking.

2. Los Angeles en andere Amerikaanse steden zijn ook het thuis van tienduizenden OekraĆÆners aangezien vanwege de tragische geschiedenis van OekraĆÆne in de 20e eeuw er heel veel mensen naar Amerika en Canada zijn getrokken. In LA wonen bijvoorbeeld bijna 40.000 OekraĆÆners, die voelen zich hopelijk gesteund door hun (nieuwe) thuis in de verschrikkelijke inval in hun moederland/thuisland.

35 likes

Is er een maximaal toegestaan aantal uitroeptekens!!! ???

Edit: omg, ja dus, censuur! ! ! ! ! !

10 likes

Ik kreeg gister een melding omdat uit eten niet mag.

14 likes

Sgat

Dit is een random forummer die iets op Facebook/Wikipedia/YouTube heeft gezien, zelf duidelijk niet de academische kennis en ervaring heeft omdat in de juiste context te duiden en het vervolgens als waarheid op een forum zet.

Het is ongeveer net zo beangstigend als ik die nu beweer dat als er een tornado in Nederland ontstaat die de Domtoren gaat meeslepen en elk huis in Nederland daardoor als een domino spel zal omvallen.

Ga maar slapen, morgen is er echt weer een ochtend.

Ps: deze forummer heeft een geschiedenis van paniekzaaien en werd in het begin van de coronacrisis constant aangesproken omdat ze in het coronatopic steeds vragen over rampscenario’s stelde en halve en gehele onwaarheden deelde.

63 likes

Je zou toch denken dat het land waar het om gaat niet mee mag stemmen bij zulke kwesties. Wij van wc eend adviseren wc eend?

12 likes

True maar dat is de Veiligheidsraad, de 5 permanente leden hebben bizar veel macht maar als je dat vetorecht weg zou nemen zouden die landen toch schijt hebben zoals tijdens de Nations League, die daardoor geen succes was.

4 likes

Ik zag vandaag deze foto:

En ik kreeg er echt de rillingen van. Zijn ministers die op zo’n enorme afstand van hem zitten als twee bange haasjes. Echt wat houdt al deze machtige mensen in Rusland tegen om dit een halt toe te roepen? Welke garen spinnen zij hier nog bij?

2 likes