Nieuws, actualiteit en politiek #3

Hey hallo zit mij niet bang te maken!
Nee je hebt ook wel gelijk natuurlijk.

4 likes

Ja helaas valt er niet meer van te maken, oorlog is gewoon helemaal ruk op alle fronten

5 likes

Dit zijn toch inderdaad hardstikke actuele ideeen? We hebben tegenwoordig ons eigen Fox Nieuws, gefund door de overheid, die dit soort ideeen uit de doeken doet.

4 likes

Dit werd ook veel gedeeld vandaag. Van CS Lewis uit 1948.

If we are all going to be destroyed by an atomic bomb, let that bomb when it comes find us doing sensible and human things—praying, working, teaching, reading, listening to music, bathing the children, playing tennis, chatting to our friends over a pint and a game of darts—not huddled together like frightened sheep and thinking about bombs. They may break our bodies (a microbe can do that) but they need not dominate our minds.”

22 likes

Ik hoop nog steeds dat dit uitpakt als die youtube reclame van Affligem

6 likes

Is dat echt zo? Ik werd gerustgesteld door iemand die beweerde dat dat net zo goed een raket is een onderschept kan worden door onze moderne technologie. Maar dat was naïef van mij om te geloven waarschijnlijk :joy:

1 like

Daarom is het beste gebruik van kernwapens om ermee te dreigen. Niet om ze te gebruiken, want dan overleeft niemand. Dat dreigen doet Poetin nu. Ik ben er niet bang voor. Ik geloof dat hij er de ballen niet voor heeft, en dat zijn omgeving voor die tijd ingrijpt. Maar misschien is het wishful thinking…

10 likes

Volgens mij is dit niet waar. De atoombommen die Rusland heeft kunnen het centrum van Amsterdam vernietigen, hoogstens de hele randstad. Met daaromheen een gevaarlijke straling. Heel EU kan er naar verluid geen een. De Verenigde Staten beschikken momenteel over de grootste, maar zelfs die kan de hele EU niet in één keer doen verdwijnen.

Ik moest net even huilen omdat ik naast dat ik het vreselijk vind wat er nu gebeurt ook gewoon echt bang ben. Mocht het zover komen, dan móet iemand Poetin toch stoppen? Het kán toch niet dat 1 man dit besluit?

18 likes

Kernbommen zijn idd krachtig, maar niet dusdanig dat de hele EU weg is. Een kernbom heeft een bereik van meerdere kilometers en heeft grote gevolgen, dat moet dus voorkomen worden.

7 likes

Nog even 1 toevoeging: pas alsjeblieft een beetje op met de uitspraken die je doet. Er zijn mensen heel gevoelig voor dit soort statements en angst zaaien is niet het juiste nu. Zeker als ze niet juist zijn. Laat dat maar aan Poetin over.

69 likes

Wanneer het een nucleaire oorlog wordt: ja. Maar voor een oorlog moeten alle partijen met atoombommen gaan strooien en ik geloof nooit dat het westen Poetin daarin zal volgen. Stel dát hij het doet inderdaad.

5 likes

Pfft zijn we net klaar met de amateur-virologen is het tijd voor amateur-kernwapendeskundigen.

110 likes

Niet elke nucleaire bom die Rusland heeft is even groot. Zit veel variatie in.

4 likes

Dit kan echt niemand zeker weten, zelfs mensen die letterlijk professoren op dat gebied zijn laat staan een totale leek met internettoegang.

23 likes

Tbf Wilde ik graag mijn Israël vlag vervangen door een Oekraïne vlag maar onze @moderators komen uit het Kremlin kennelijk!!!

10 likes

Je hebt vaak wel veelgestelde vragen op nieuwssites oa hierover, waar deskundigen dan antwoord op geven. Maar eigenlijk wat @Zemraluani ook zegt - niemand heeft een glazen bol.

Achja als het gebeurt is het onze zorg niet meer en als het niet gebeurt is het onze zorg ook niet.

Zoals iemands opa altijd zei “neem geen voorschot op je verdriet”, die vind ik altijd relativerend.

38 likes

Hahahahhahah thanks Putin @moderators voor mn nieuwe vlag

16 likes

Ik wil altijd maar zeggen:
Ernst en humor sluiten elkaar niet uit!!!

All caps gaat te ver maar ik doe lekker bold en het maximaal toegestane aantal uitroeptekens.

11 likes

Denk vooral met de trein reizen naar landen waaruit ze wel naar NL kunnen vliegen? Of idd vliegen naar een buurland en van daaruit wissel in vliegtuig.

4 likes