Ja, ik zag op Flightradar dat er nog vluchten naar Dubai, Istanbul en Almaty waren. Vandaar gaan er weer vliegtuigen naar Amsterdam. Maar steeds minder opties.
Ik zag op tiktok idd meerdere posts voorbij komen van mensen die om moesten vliegen
-
Dat wordt niet door het land Amerika gedaan, maar door Los Angeles de stad, als symbool naar zowel de buitenwereld als hun eigen bevolking.
-
Los Angeles en andere Amerikaanse steden zijn ook het thuis van tienduizenden Oekraïners aangezien vanwege de tragische geschiedenis van Oekraïne in de 20e eeuw er heel veel mensen naar Amerika en Canada zijn getrokken. In LA wonen bijvoorbeeld bijna 40.000 Oekraïners, die voelen zich hopelijk gesteund door hun (nieuwe) thuis in de verschrikkelijke inval in hun moederland/thuisland.
Is er een maximaal toegestaan aantal uitroeptekens!!! ???
Edit: omg, ja dus, censuur! ! ! ! ! !
Sgat
Dit is een random forummer die iets op Facebook/Wikipedia/YouTube heeft gezien, zelf duidelijk niet de academische kennis en ervaring heeft omdat in de juiste context te duiden en het vervolgens als waarheid op een forum zet.
Het is ongeveer net zo beangstigend als ik die nu beweer dat als er een tornado in Nederland ontstaat die de Domtoren gaat meeslepen en elk huis in Nederland daardoor als een domino spel zal omvallen.
Ga maar slapen, morgen is er echt weer een ochtend.
Ps: deze forummer heeft een geschiedenis van paniekzaaien en werd in het begin van de coronacrisis constant aangesproken omdat ze in het coronatopic steeds vragen over rampscenario’s stelde en halve en gehele onwaarheden deelde.
Je zou toch denken dat het land waar het om gaat niet mee mag stemmen bij zulke kwesties. Wij van wc eend adviseren wc eend?
True maar dat is de Veiligheidsraad, de 5 permanente leden hebben bizar veel macht maar als je dat vetorecht weg zou nemen zouden die landen toch schijt hebben zoals tijdens de Nations League, die daardoor geen succes was.
Ik zag vandaag deze foto:
En ik kreeg er echt de rillingen van. Zijn ministers die op zo’n enorme afstand van hem zitten als twee bange haasjes. Echt wat houdt al deze machtige mensen in Rusland tegen om dit een halt toe te roepen? Welke garen spinnen zij hier nog bij?
Dan worden ze gelijk omgelegd, of eerst een paar jaar naar een heropvoedingskamp gestuurd en daarna omgelegd.
Ik vind het zo bijzonder dat er dus ook mensen om Poetin heen zijn die werkelijk die daad bij het woord voegen. Mensen die zodra hij in zijn vingers knipt, zonder blikken of blozen andere mensen omleggen.
Wat betekent het dat NL het luchtruim sluit voor Rusland? Ja ze mogen er niet vliegen, maar wat als ze dat wel doen? Krijgt Rusland dan een boete?
Vooral een stel F16’s die het vliegtuig dwingen te landen. En daarna vast een boete.
Correctie: F35 tegenwoordig.
Als er dan alsnog een Russisch vliegtuig binnenkomt dan mogen die formeel gezien worden neergehaald door de NL luchtmacht. In de praktijk zullen ze eerst de toestellen vriendelijk doch dringend verzoeken te landen/om te keren.
Als je zonder toestemming een luchtruim binnenvliegt, dan mag een toestel worden neergehaald
Edit: wat @Dombo zegt
Nog een kleine troost voor degenen die bang zijn voor een bom op Amsterdam: Poetins dochter woont zeer waarschijnlijk in Nederland. Voorheen in Voorschoten en nu heeft ze een stuk grond gekocht in Duivendrecht.
Al heb ik natuurlijk geen idee hoe hij als vader is. Hij ziet er op foto’s met zijn dochter en ex-vrouw heel normaal en liefdevol uit, zo bizar.
Ah oké. Maar een vliegtuig neerhalen zal uiteindelijk niet zonder geweld gaan toch? Dan is het toch veel veiliger om het dan maar door te laten vliegen ipv het uit de lucht te schieten
ja deze meid kwam een keer (met beveiliging en al, uiteraard) de winkel in waar ik destijds werkte, 5 minuten voor sluitingstijd, met de mededeling “ik wil alle gouden huisdecoratie die jullie hebben”
Haha wtf ik zit me echt af te vragen of dit een grapje is of niet echt heel cliche ook dat goud