Nieuws, actualiteit en politiek #3

nee dit is serieus, ik was erbij haha

10 likes

Begeleiding.

5 likes

Ja maar de EU en alle andere normale landen zullen nooit een passagiersvliegtuig neerschieten, ze zullen zo’n vliegtuig onder begeleiding van gevechtsvliegtuigen het luchtruim uitgeleiden.

De EU gaat Ć©cht geen MH17 op z’n geweten hebben, das Rusland’s game.

9 likes

Deze uitspraak is serieus ook prƩcies de uitspraak die ik dank aan het forum. Of eigenlijk dank aan haar Opa. Dit motto relativeert altijd alles. Zo fijn.

10 likes

zag deze op reddit, vind het een heel vet plaatje, gebaseerd op

Put sunflower seeds in your pocket so they grow when you die, een Oekrainse vloek

25 likes

Het verplaatste debat in de Tweede Kamer over OekraĆÆne begint nu, btw. Live te volgen via NPO Politiek of website Tweede Kamer

Edit Debat over de situatie in OekraĆÆne | Tweede Kamer der Staten-Generaal

5 likes

Mooi! Badass OekraĆÆners. Zo veel respect gekregen voor dit land. Ook voor de Russen die nu in opstand komen tegen het regime.

14 likes

Ik heb op Reddit ook zo veel filmpjes gezien van groepen mensen die tanks blokkeren etc. Echt badass zijn al die OekraĆÆners inderdaad!

3 likes

25 likes

Alle lof voor OekraĆÆne (daar is geen twijfel over mogelijk), maar ik vind zulke plaatjes altijd een beetje nietszeggend want 75% van Rusland is bevroren woestijnland haha.

27 likes

Ben het eigenlijk wel eens met Van Haga.
Hoezo praten we over de-escalatie. Hoe naĆÆef kun je zijn.

Edit: niet met alles wat hij zegt eens :laughing: erna kwam nog meer. Maar mij bekruipt toch wel echt de angst dat we veel te naief denken over dat in de hoek drijven van Poetin. Er wordt ook wel erg makkelijk gezegd dat het dreigen met kernwapens een teken van zwakte is. Poetin zou erg geschrokken zijn van de gezamenlijk georganiseerde Europese weerstand.
Je weet het gewoon niet, hij is zo onberekenbaar. Zo jammer dat er geen psycholoog beschikbaar is die hem kan doorgronden en ons op basis daarvan kan adviseren.

3 likes

Dit soort kaarten zijn toch ook enorm vertekend? Rusland is in het echt niet zo groot.

24 likes

En dan te bedenken dat OekraĆÆne ook al echt een e-nor-rem land is. Echt mega. En dan wat @Dombo zegt, Rusland is grotendeels onbewoond. Je vraagt je wel af wat het plan is als ze Oekraine veroverd hebben (als dat al het plan is / gaat lukken). Hoe ga je zo’n enorm oppervlakte dan bezet houden / beheersen?

4 likes

Ja is zo. Een andere keuze is er niet. Maar ze vestigen voor mijn gevoel zoveel hoop op dat in de hoek drijven van Putin :cry: ik zie het echt veel somberder in.

3 likes

Nouja klein is het zeker niet maar het is ongeveer zo groot als Frankrijk toch?

3 likes

Ik merk echt dat ik lastig kan relativeren vandaag. Normaal ben ik altijd vrij nuchter, maar ik ben zo bang geworden door de woorden van Putin gisteren. Ik ben zo bang dat er een kernoorlog komt, kan aan niets anders denken. We hebben net een huis gekocht en waar ik vorige week met spanning op nieuws van de Hypotheker zat te wachten, denk ik nu ā€˜wat maakt het allemaal uit’. En steeds als ik naar mijn zoontje kijk gisteren en vandaag moet ik bijna huilen in wat voor wereld hij misschien gaat opgroeien. Ik weet ook niet zo goed wat ik moet doen, het nieuws wel op de voet volgen wat ik nu doe, of juist niet elk halfuur op Nu.nl kijken pfff

18 likes

Ohhh I see dit zijn ā€œechte vluchtelingenā€ deze mensen mogen wel in oost-Europa opgevangen worden maar toch ook weer niet hier hoor.

De pvv echt :exploding_head::rage:

7 likes

ja gewoon alle goudkleurige decoratie! was in een canadees warenhuis dat redelijk geflopt is :shushing_face: maar de merken die ze er hadden waren vooral of scandinavisch of meer ā€˜boho’, dus niet extreem tacky dingen, wel goud

4 likes

O ik dacht nog echt wel significant groter als Frankrijk / Duitsland / Polen

Edit, gelijk maar even gegoogled:

• oekraine: 603.548 km2
  • frankrijk: 543.940 km2
  • duitsland: 357.588 km2
  • polen: 312.679 km2

Conclusie: idd ook weer niet zoveel groter als Frankrijk, alhoewel Nl met onze 41.542 km2 wel makkelijk in het verschil past :sweat_smile:

7 likes

Dat laatste heeft the Guardian een mooi artikel over geplaatst.

6 likes