Nieuws, actualiteit en politiek #3

Het was toch al overduidelijk dat het niet rechtmatig was. Bijna alle betrokken partijen geven aan dat zij dachten dat het om niet was.

10 likes

Nou voor mij was het dus niet overduidelijk nee :woman_shrugging:

Sywert heeft altijd beweerd dat het in de kleine lettertjes en/of disclaimers heeft gestaan, ook het ministerie heeft aangegeven dat de deal volgens de geldende procedures is verlopen, en daarbovenop kan het best dat dit gegeven in die chaotische begintijden van Corona niet helemaal in vizier was door de partijen die hulp leverden zoals Randstad.

Opgepakt door FIOD is wel zwaar, dan zijn er dus vermoedens dat je in formele documenten zaken anders hebt voorgedaan, documenten vervalst hebt oid

3 likes

Sywert is echt het discussiëren niet waard, maar er is vrij breed gepubliceerd (o.a. Ftm, nrc, volkskrant) over het verloop van de deal en het is zachtsgezegd niet netjes en hard gezegd frauduleus. Wat vaststaat: hij had vanaf het begin af aan de intentie om hier goed geld aan te verdienen, heeft met die intentie een achterdeur hij het ministerie gezocht, een lucratieve deal gesmeed met een ministerie dat zoals jij aangaf in chaos verkeerde, samenwerkingspartners om de tuin geleid (dat is ook de aanleiding van iig het om onderzoek. Dat een samenwerkingspartner aangifte heeft gedaan), mondkapjes geïmporteerd die de kwaliteitscheck niet haalden en vernietigd zijn. Daar bijna tien miljoen aan opgestreken en in plaats van gedacht; dit is niet netjes een bmw z4 cabrio van zijn winst gekocht.

Daarnaast: in de kleine lettertjes vermelden wat je echte intentie is terwijl je van de daken schreeuwt dat je het allemaal vanuit de goedheid van je hart zonder winstoogmerk doet is ook oplichterij.

17 likes

Wat super lief dat je het vraagt, dank je :heart:

Gaat nog niet super, lijkt net alsof ik niet helemaal normaal kan functioneren. Vooral ook weer na artikelen vandaag over kernwapens die klaar staan. Maar heb geprobeerd te genieten van de zon en lekker met mijn zoontje in de buitenlucht geweest. De tip van het nieuws niet te vaak lezen ga ik echt opvolgen vanaf morgen, ik denk echt dat dat beter is voor mijn gemoedstoestand.

Iets doen voelt inderdaad goed. Iemand die ik ken gaat spullen naar de grens brengen (hij kent daar iemand), en ze hebben o.a. nog behoefte aan babykleertjes. Morgen dus even kleding van mijn kindje uit dozen halen en kijken wat die kant op kan.

@Gerard ook dank voor de tips. Dat is het echt precíes: proberen het soort van onder controle te hebben door het nieuws de hele dag te kijken. Maar wat gebeurt, gebeurt toch wel, dat is een goeie om te onthouden :heart:

11 likes

Ja en hij zat met die vreselijke grijns te verklaren dat andere mensen in complotten geloven. Haha echt koekoek is ie.

3 likes

Hier haal je een aantal zaken door elkaar: hij beweert idd, maar dat is ook verhullend. Hij mailde vanaf het mailadres vd stichting, liet het achteraf storten op een andere rekening etc. Dus het continu verschuiven van rechtsvormen,
Hier is niets rechtmatigs aan.
Verder bedoelt het ministerie met zo’n uitspraak alleen dat de kaders rondom grote contracten (bij overheid sterk gereguleerd ivm aanbestedingen Europees recht etc) iig niet zijn geschonden. Dus vanuit de overheid zelf.
Maar dat zegt nog niets over wat S heeft misdaan.
Het is een charlatan

7 likes

Ik hoor net op het nieuws dat er onderzoek gedaan gaat worden naar banden met Rusland in de tweede kamer. Lijkt me een goed plan. (looking at you Sjerrie)

25 likes

Het gaat alleen om russische geldstromen, niet zozeer andere banden dan dat. Maargoed, follow the money want geld = macht en invloed. Ik dacht overigens dat donaties/giften aan politieke partijen sowieso openbaar gemaakt moeten worde boven een bepaald bedrag? Wet financiering politieke partijen…

3 likes

Hij geeft ook z’n neveninkomsten als parlementariër (boekverkoop) niet op terwijl dat verplicht is.

3 likes
1 like

Deze YouTuber is een pick up artist en best wel problematisch. (Kwam hier een aantal jaar geleden achter)

6 likes

Whut serieus? Ik keek z’n video’s ook regelmatig, wist niet dat hij problematisch is. Ga het even opzoeken want nu wel benieuwd

Ja ik kwam ooit een reddit pagina tegen die over zijn verleden ging nadat ik zijn interacties met wat ‘armere’ mensen redelijk ongemakkelijk begon te vinden. Ik heb hem daarna nooit meer gevolgd dus weet niet of hij uiteindelijk nog een statement erover heeft gemaakt.

2 likes

Heb de reddit gevonden volgens mij, klinkt niet heel positief als ik het zo snel scan nee

5 likes

Er wordt nu via Twitter opgeroepen om reviews bij Russische restaurant achter te laten waarbij men vertelt wat er gaande is in Oekraïne. Ik klikte net een random restaurant in Moskou aan en veeeel mensen hebben foto’s/verhalen geschreven over de situatie… Zal vast niet veel uitmaken, maar alle beetjes helpen :cry:

5 likes

Echt afschuwelijk die berichten, even een waarschuwing dat er ook erg grafische beelden tussenzitten (dode/gewonde mensen)

Ik zie overal lokale inzamelingsacties voor Oekraine, maar weet iemand of er vanuit Oekraine/organisaties al een concrete hulpvraag is? Vind veel oproepen zo vaag, dan staat er bijv dat het naar ‘kinderen in nood’ gaat maar hoe en waar en wie zorgt dat het daar ook echt aan komt?
Ik wil graag wat geven maar wel graag op een plek waar het ook echt aan komt én spullen waar mensen daadwerkelijk iets aan hebben.

7 likes

Voor mij een reden om alleen via erkende goede doelen te doneren. Of denk bv aan Giro 555 (samenwerkende hulporganisaties), of artsen zonder grenzen die al jaren verschillende projecten in Oekraine opzetten. Ik ga ervanuit dat zij zorgen dat geld en spullen goed terecht komen. Heel fijn overigens dat er ook veel lokale initiatieven zijn, maar ik vraag me ook af hoe je die bezet gebied in krijgt/weet wat er nodig is/zorgt dat het goed terecht komt. Hebben zij daar wel de infrastructuur voor? Je zou ook onafhankelijke media kunnen steunen, initiatieven in Oekraine, etc.

7 likes

Wat @Feather zegt. Je moet heel erg uitkijken met fake donatie-pagina’s. Het veiligste en het beste wat je kunt doen qua donaties zijn instanties kiezen zoals Artsen zonder Grenzen, UNHCR, Rode Kruis.

Misschien ook handig: alle Oekraïense mensen die ik op Instagram volg, tippen deze pagina voor betrouwbare informatie over goede doelen en wat je kunt doen.

8 likes

@Feather @FrootLoops thanks! Het gaat om spullen inzamelingsacties, alleen al hier in buurt 4 acties gezien voor rugzakjes gevuld met speelgoed, inzameling voor kinderkleding/flesvoeding/luiets etc, een voor drqagzakken en iets voor dekens. Het voelt zo random ofzo en vraag me af of dit na een paar dagen al echt vanuit een hulpvraag komt?

Doneren via een grote hulporganisatie voelt voor mij ook het beste.

4 likes