Nieuws, actualiteit en politiek #3

Is er geen queer vrouw? :crazy_face: Welke persoon sluit beter aan bij jouw idealen?
Maar persoonlijk zou ik een witte homoseksuele cis man niet per se de voorkeur geven omdat hij bij de queer gemeenschap zit. Dan stem ik liever voor een trans persoon of een queer vrouw, mits ik me net zo goed kan vinden in hun idealen natuurlijk. Weet niet of dat hier ook het geval is.

6 likes

Dank voor jullie inzichten! Geeft me weer wat stof tot nadenken :smile:

Als deze partij weer evenveel zetels haalt is 50/50 vrouw en krijgt de queer-man ook een zetel. Maar helaas kan ik niet vinden wat de peilingen zijn voor dit jaar.

4 likes

Ik ben uberhaupt al blij als ik op een vrouw kan stemmen :weary:

7 likes

He gatsie.

Had zijn video eerder al bekeken maar vond t echt vreemd ook dat ie een land in oorlog in trekt en dan vervolgens met vluchtelingen mee terug reist. Hij neemt gewoon een plek ten koste van een echte vluchteling. Echt ramptoerisme dit. Spijt ook dat ik hem 1 view heb gegeven.

4 likes

Pff ook weer een aanval op de Palestijnen bij de Al Aqsa moskee. Hele nare beelden gezien, jonge meisjes die aangevallen worden en bebloed zijn. 3 doden. :broken_heart::disappointed:

8 likes

Op Reddit staat een heel uitgebreide post met veel verschillende doelen die The Kyiv Independent heeft geverifieerd:

Volledig mee eens dat er heel anders gereageerd wordt op vluchtelingen uit Ukraine, maar het beleid voor Oekraïners is ook wel anders. De staatssecretaris riep al snel dat aangezien Oekraïners visumvrij naar nederland kunnen komen ze “niet als asielzoekers worden gezien”. Iedereen heeft het recht om asiel aan te vragen, dus Oekraïners ook. Maar momenteel is er wegens de oorlog een besluit en vertrekmoratorium voor Oekraïne wat betekent dat de IND de komende 6 maanden niet gaat/hoeft te beslissen op asielaanvragen van Oekrainers. Dit gebeurt overigens wel vaker als er meer onderzoek gedaan moet worden/situatie onzeker is.
Maar ik denk dat deels doordat de overheid inspeelt dat mensen ipv asiel aanvragen regulier in nederland kunnen verblijven (middels visum) en omdat niemand een idee heeft hoelang de oorlog gaat duren lang niet alle Oekraïners asiel gaan aanvragen. En als je geen asiel aanvraagt heb je ook geen recht op opvang en begeleiding van COA.

Overigens is er in NL een heel goed initatief om vluchtelingen voor een aantal maanden bij je thuis te laten verblijven; https://takecarebnb.org (geen Oekraïners want het is alleen voor statushouders)

5 likes

Dankje voor het opschrijven van niks.

9 likes

Dat deze man miljonair is geworden met zijn flutmening doet elke dag pijn

12 likes

Ik werk sinds kort in het onderwijs. Ben nergens meer van onder de indruk.

4 likes

Moest lachen om deze reactie:

25 likes

Dit is echt in dezelfde categorie als oude witte mannen die tienermeisjes met Metallica-shirts vragen of ze “DrIE LiEdJeS kUnNeN NoEMen en Nothing else matters telt niet.”

Je mag alleen iets vinden van het nieuws als je al sinds het einde van de Koude Oorlog de ontwikkelingen volgt hoorrrr.

21 likes

Zo mooi ook dat hij vooral suggereert dat hij anders is dan de rest. Gewoon een ordinaire How can I make this about me? dit.

7 likes

Ik denk dat onze enige nucleaire optie nog is om Bregman als onderhandelaar naar het Kremlin te sturen. Binnen 10 minuten gooit Poetin uit ellende de handdoek in de ring.

13 likes

Ook altijd zo opvallend dat hij altijd alleen maar mannen quote en bewondert en met grote regelmaat schandalig omgaat met het werk van vrouwelijke journalisten of onderzoekers. Als ik niks beters te doen had, zou ik er eens een diepte-analyse van maken.

3 likes

Ik werk bij een medische NGO die al lang in Oekraïne actief is en ik merk dat het vanuit de collega’s daar ter plekke lastig nog concreet is op welk vlak qua hulp nu echt de meeste nood aan is nog en hoe we onze lopende/ evt nieuw op te zetten hulpprogramma’s ‘duurzaam’ kunnen opzetten naar de hoofd hulpvragen nu. Ik herken dus wel heel erg wat je beschrijft en belang van kritisch blijven. We willen allemaal graag iets doen en bijdragen maar het is belangrijk om te blijven checken of wat we doen/inzamelen etc wel echt strookt met de specifieke behoefte/ hulpvraag die daar is.

8 likes

Als ik wat van je over kan nemen, wil je de analyse dan maken ? :smiley:

2 likes

Het wassenbeeld van Putin wordt uit de Franse Madame Tussauds verwijderd. Staat er een foto van zijn wassenhoofd in het artikel, wat op zich al creepy is. Maar kijk dat hoofd daar rechts achter op de foto. Die blik :weary::scream:

Foto

30 likes

Haha echt hè. Ik moest ook een klein beetje grinniken om dit bizarre beeld, van twee volwassen mannenhanden die ‘Putin’ heel intiem vastpakken. Vraag me af hoeveel echte liefde die man in z’n leven gekend heeft.

1 like

Rutger Bregman wil vooral lekker contrair doen, kan ie ook niets aan doen

1 like