Ja ja Bergamot dit is nou juist het probleem! Mensen die Oekraïnie vorige week nog niet op de kaart konden aanwijzen, roepen nu om een no-fly zone! Alleen de alwetende Rutger Bregman kan hier wat over zeggen en de rest van de mensheid terechtwijzen! Believe the autocrat! Oftewel gewoon naar Putin luisteren!!
Maar alleen als Til het zegt (of zingt)
Rammstein
Dit geweldige filmpje, ooit grappige satire gaat nu viraal. Heel pijnlijk en met een zeer toepasselijke hoofdrolspeler.
Ik heb gelachen en gehuild hierom.
En sokken!
@itakepictures ik kan als “Balkan War child” zeggen dat wij in de jaren 90 hulp kregen van officiele doelen en inzameling acties.
Unicef was er altijd snel bij met hulppakketen en water! De waren toen vooral voor de mensen die achterbleven.
Terwijl de prive inzamelingen vooral kleding was in vluchtelingenkampen of mensen die naar een ander deel van het land vluchten en weinig meenemem. Maar er waren dus bijna nooit sokken.
Dat filmpje van Nilüfer Gündogan. Ze lijkt echt oprecht gebroken. Vind de politiek altijd zo’n wondere wereld, er zijn veel scenarios te bedenken van wat er gebeurd kan zijn en geen van die scenarios lijkt me onwaarschijnlijk.
Hierbij de verklaring, Zelenski was komiek voordat hij president was. Het speelde in een serie de rol van een onderwijzer die perongeluk president werd. Dit fragment komt uit die serie (serie is uiteraard opgenomen in de tijd dat hij nog komiek/acteur was, dus jaren geleden).
‘Niemand lacht meer om komiek Zelenksi, als oorlogspresident speelt hij een glansrol’:
Na de zitting van gisteren? Idd en ze was bij Jinek gaan zitten, maar dat vond Talitha Muusse helemaal niet kunnen kennelijk (want #Metoo dus zou alleen om de slachtoffers moeten gaan)
Ik heb het niet gezien maar daaruit lijkt dus ook alsof zij geen idee heeft wat er speelt?? Er is zo weinig bekend.
Maar goed, ik hoop dat het niet waar is en dan vooral voor de 13(?) personen welke een melding gemaakt zouden hebben.
Wat vreselijk dat je dat hebt moeten meemaken Ik ga zometeen nog maar een tas sokken kopen!
Heb je een linkje?
Hoezo is dit confronterend
Zegt alleen maar dat mensen makkelijk panikeren.
Waarom zou je op bol gaan zoeken naar “Poetin”
Boeken ofzo?
Klassieke mits/tenzij-fout. Het is strafbaar om als burger iemand te doden, dus het moet tenzij zijn. Als je je officieel aanmeldt bij de krijgsmacht (ook een buitenlandse) is het niet strafbaar.
Voor zover ik begrijp mag je je als burger wel aanmelden bij een buitenlandse krijgsmacht, mits het betreffende land niet in oorlog is met Nederland; maar als je Nederlandse beroepsmilitair bent is het wel verboden om bij een buitenlandse krijgsmacht aan te sluiten want dan deserteer je. Dus miss is dat onderscheid burger/militair nog wat verwarring veroorzaakt. Volgens mij mogen jij en ik ons prima bij het vreemdelingenlegioen melden maar je neef die bij de Nederlandse marine zit dus niet.
Helpen die jodiumtabletten nou echt bij een nucleaire aanval? Ik bedoel als de bom niet bovenop je huis dropt hè
Ik weet sowieso wel dat het een ongeboren baby beschermt als de zwangere het inneemt!
En verder heb ik inderdaad ook begrepen wat @anon3219017 zegt.
Ja ik heb ook de neiging om haar te geloven maar vind het ook wel weer ingewikkeld, want ik vind juist dat je de slachtoffers (in eerste instantie) altijd moet geloven en als ik Nilufer geloof dan betekent dat dus eigenlijk dat ik de slachtoffers niet geloof. En ik denk dat als Nilufer een man was geweest ik er anders in had gestaan. Dus toen vroeg ik me weer af of ik dan niet juist met twee maten aan het meten was; want waarom zou ik de slachtoffers wel meteen geloven wanneer de vermeende dader een man is en niet wanneer de vermeende dader een vrouw is?
Gevoelsmatig heb ik het idee dat hier gebeurt waar mannen altijd over roepen van ‘Ja maar als je alle slachtoffers meteen gelooft dan kan je dus iemands hele carriere en reputatie verwoesten op basis van mogelijk onware aantijgingen!’. Vind het echt een hele ingewikkelde situatie en ik weet gewoon ook niet goed wat ik hiervan moet vinden.