Nieuws, actualiteit en politiek #3

Moest lachen om deze reactie:

25 likes

Dit is echt in dezelfde categorie als oude witte mannen die tienermeisjes met Metallica-shirts vragen of ze “DrIE LiEdJeS kUnNeN NoEMen en Nothing else matters telt niet.”

Je mag alleen iets vinden van het nieuws als je al sinds het einde van de Koude Oorlog de ontwikkelingen volgt hoorrrr.

21 likes

Zo mooi ook dat hij vooral suggereert dat hij anders is dan de rest. Gewoon een ordinaire How can I make this about me? dit.

7 likes

Ik denk dat onze enige nucleaire optie nog is om Bregman als onderhandelaar naar het Kremlin te sturen. Binnen 10 minuten gooit Poetin uit ellende de handdoek in de ring.

13 likes

Ook altijd zo opvallend dat hij altijd alleen maar mannen quote en bewondert en met grote regelmaat schandalig omgaat met het werk van vrouwelijke journalisten of onderzoekers. Als ik niks beters te doen had, zou ik er eens een diepte-analyse van maken.

3 likes

Ik werk bij een medische NGO die al lang in Oekraïne actief is en ik merk dat het vanuit de collega’s daar ter plekke lastig nog concreet is op welk vlak qua hulp nu echt de meeste nood aan is nog en hoe we onze lopende/ evt nieuw op te zetten hulpprogramma’s ‘duurzaam’ kunnen opzetten naar de hoofd hulpvragen nu. Ik herken dus wel heel erg wat je beschrijft en belang van kritisch blijven. We willen allemaal graag iets doen en bijdragen maar het is belangrijk om te blijven checken of wat we doen/inzamelen etc wel echt strookt met de specifieke behoefte/ hulpvraag die daar is.

8 likes

Als ik wat van je over kan nemen, wil je de analyse dan maken ? :smiley:

2 likes

Het wassenbeeld van Putin wordt uit de Franse Madame Tussauds verwijderd. Staat er een foto van zijn wassenhoofd in het artikel, wat op zich al creepy is. Maar kijk dat hoofd daar rechts achter op de foto. Die blik :weary::scream:

Foto

30 likes

Haha echt hè. Ik moest ook een klein beetje grinniken om dit bizarre beeld, van twee volwassen mannenhanden die ‘Putin’ heel intiem vastpakken. Vraag me af hoeveel echte liefde die man in z’n leven gekend heeft.

1 like

Rutger Bregman wil vooral lekker contrair doen, kan ie ook niets aan doen

1 like

Ja ja Bergamot dit is nou juist het probleem! Mensen die OekraĂŻnie vorige week nog niet op de kaart konden aanwijzen, roepen nu om een no-fly zone! Alleen de alwetende Rutger Bregman kan hier wat over zeggen en de rest van de mensheid terechtwijzen! Believe the autocrat! Oftewel gewoon naar Putin luisteren!!

16 likes

Maar alleen als Til het zegt (of zingt) :innocent:

Rammstein

5 likes

Dit geweldige filmpje, ooit grappige satire gaat nu viraal. Heel pijnlijk en met een zeer toepasselijke hoofdrolspeler.

Ik heb gelachen en gehuild hierom.

3 likes

En sokken!

@itakepictures ik kan als “Balkan War child” zeggen dat wij in de jaren 90 hulp kregen van officiele doelen en inzameling acties.

Unicef was er altijd snel bij met hulppakketen en water! De waren toen vooral voor de mensen die achterbleven.

Terwijl de prive inzamelingen vooral kleding was in vluchtelingenkampen of mensen die naar een ander deel van het land vluchten en weinig meenemem. Maar er waren dus bijna nooit sokken.

19 likes

Dat filmpje van Nilüfer Gündogan. Ze lijkt echt oprecht gebroken. Vind de politiek altijd zo’n wondere wereld, er zijn veel scenarios te bedenken van wat er gebeurd kan zijn en geen van die scenarios lijkt me onwaarschijnlijk.

3 likes

Hierbij de verklaring, Zelenski was komiek voordat hij president was. Het speelde in een serie de rol van een onderwijzer die perongeluk president werd. Dit fragment komt uit die serie (serie is uiteraard opgenomen in de tijd dat hij nog komiek/acteur was, dus jaren geleden).

‘Niemand lacht meer om komiek Zelenksi, als oorlogspresident speelt hij een glansrol’:

4 likes

Na de zitting van gisteren? Idd en ze was bij Jinek gaan zitten, maar dat vond Talitha Muusse helemaal niet kunnen kennelijk (want #Metoo dus zou alleen om de slachtoffers moeten gaan)

5 likes

Ik heb het niet gezien maar daaruit lijkt dus ook alsof zij geen idee heeft wat er speelt?? Er is zo weinig bekend.
Maar goed, ik hoop dat het niet waar is en dan vooral voor de 13(?) personen welke een melding gemaakt zouden hebben.

Wat vreselijk dat je dat hebt moeten meemaken :rose: Ik ga zometeen nog maar een tas sokken kopen!

1 like

Heb je een linkje?

3 likes