Nieuws, actualiteit en politiek #3

Op iedere eerste maandag van de maand, dus ook op 7 maart, worden de 4278 sirenes in Nederland getest. Het testen van de sirenes zal dit keer extra worden aangekondigd. De overheid vreest dat anders onrust ontstaat als mensen de sirenes horen, vanwege de oorlogssituatie in Oekraïne.

11 likes

Juist de eerste voertuigen hoorde ik ergens, zodat de rest niet verder kan omdat de wegen niet zo goed zijn. Misschien gaan ze het nog doen? Het vooruitzicht van een belegering is echt barbaars.

Denk niet dat dat veel oplost, want dan zijn er nog gevechtsvliegtuigen en raketten etc.

1 like

Jeetje mijn gedachten zijn met de arme Russen die veilig in hun huis alleen maar oude collecties kunnen dragen :pray:t3: :pray:t3:

54 likes

Er vliegen wel drones die het konvooi bombarderen. Zag vanmiddag op twitter een video daarvan.

2 likes

Ik dacht in eerste instantie dat dit een bericht van de Speld was

Holy shit ik zit eva jinek te kijken. En ze hebben het over hoe het is rusland is. En die mensen kunnen echt geen kant op. Plus ze zien ook niks over de situatie op t nieuws. Ik vraag me af hoe het zit met social medja daar hoever dat is afgeschermd. Dat lijkt me ook dood eng zeg.

4 likes

Ik zag net op twitter een filmpje van een Russische soldaat die gevangen is genomen. Ze laten alle gevangen soldaten naar huis videobellen. En hij verteld dan aan zijn moeder wat de waarheid is, dat hij geen idee had dat ze onschuldige burgers gingen vermoorden en of zijn moeder de waarheid aan iedereen wilt vertellen. Volgens mij hebben veel russen inderdaad echt geen idee. Op tv schijnt er ook niks te zien te zijn over de oorlog.

9 likes

Fijn dat je zo sarcastisch op dit gequote nieuwsbericht reageert en geen empathie kan opbrengen voor de Russische mensen die de dupe zijn van hun ‘leider’. En buiten dat hoop ik dat jij ook wel beseft dat het niet enkel om kledingcollecties gaat en dat dit los staat van hoe het voor de Oekraïners wel niet moet zijn. Maar ik zie al dat je dat stukje vanuit mij geschreven dan weer even weg liet voor je sarcasme.

12 likes

Je gequote voorbeelden waren gewoon grappig.

Beetje Russen die Kim K’s verloren diamante oorbel in de oceaan zijn terwijl Oekraïne de people are dying kim!!! zijn.

Het doel van de sancties is ook dat het de hogere klasse gaat raken, en jij noemt net-a-porter. En ik kan er idd weinig medelijden mee hebben dat ze hun luxe verliezen als er zo veel Russen zo comfortabel zijn met de huidige status en Putin steunen zo lang het hen niet treft.

Ik vind het heel erg als de oudjes hun pensioen niet meer krijgen, want dat is minimaal en die hebben al geen kut, maar dat gaat wss zo lang mogelijk doorbetaald worden want Putin weet ook wat er gebeurt als dat zo verdampt.

8 likes

Wendy gaat toch niet naar Oekraïne! Misverstandje

13 likes

Misschien dat dit bericht je een klein idee geeft?

2 likes

Verbetering: In een eerdere versie van dit artikel schreven wij dat Wendy van Dijk vanaf de Pools-Oekraïense grens verslag zou doen van de situatie ter plaatse. Dit is in “alle hectiek” onjuist gecommuniceerd door Giro555. De exacte rol van Van Dijk wordt nog bepaald.

:rofl:

7 likes

9 likes

Ik werk zelf in een groot internationaal bedrijf met ook Oekraïnsche en vooral grote Russische kantoren. Via een traineeship een aantal jaar terug ken ik wat Russen en die delen zelf ook veel op social media hierover (ze wonen in Rusland). Ook is er vanuit ons bedrijf heel veel aandacht voor deze situatie en wordt er veel gedeeld via mails en speciale info pagina’s, ook richting alle Russische collega’s. Ik denk dat op deze manier van informatiestromen de laatste dagen steeds meer informatie Russen aan het bereiken is. Denk dat alle Russen in grote steden zeker in aanraking zijn geweest met de waarheid, hoe het op het platteland is weet ik niet. Maar in principe hebben ze dus wel gewoon toegang tot o.a. Insta waar van alles onder de Russen zelf ook wordt gedeeld voor wat ik voorbij zie komen

9 likes

Ik vind dit soort provocaties toch ook wel verontrustend :worried:

6 likes

Gelukkig worden er steeds meer Russen bereikt met de waarheid maar of ze dat geloven is een tweede… die mensen worden al zo lang gehersenspoeld. Zou het door een groot deel van de Russen niet weggezet worden als een complottheorie?

8 likes

afbeelding

8 likes

Rusland voert dit soort provocaties al jaren uit. Zweden en Finland hebben hier al jaren last van. Ook onderzeeërs bevinden zich regelmatig opeens in Zweedse of Finse wateren.

11 likes

Gisteren was op het nieuws dat er ook veel over de situatie gedeeld wordt op bijvoorbeeld TikTok. Maar dat dan woorden als oorlog niet gebruikt worden, maar anders worden omschreven.

4 likes