Waar kan ik dit vinden?
Edit: ik heb het gevonden.
Voor de mensen die ook willen doneren: https://www.kruidvat.nl/giro555-oekraine
Waar kan ik dit vinden?
Edit: ik heb het gevonden.
Voor de mensen die ook willen doneren: https://www.kruidvat.nl/giro555-oekraine
Gedaan!
Ik krijg mijn spaarkaart niet gekoppeld aan mijn kruitvat account. Iemand anders die hier ook problemen mee heeft? Ik heb alles ingevuld maar kom dan bij een scherm waar ik de voorwaarde moet accepteren, dit doe ik, maar als ik daarna op de knop drukt gebeurt er niets?
Heb ik ook, zowel op tablet als op pc
Dankje, gedaan!
Ik ben toevallig een half uurtje wakker en lees over brand in een kerncentrale.
Ik ben bang om te slapen nu.
Hoe gaat het over 3 uur zijn als de wekker gaat?
Ik heb het gevoel dat ik misschien beter niet naar mijn werk vertrek.
Hoe het over 3 uur is weet niemand. Nooit, niet alleen nu.
Zie echt geen enkele reden om niet naar je werk te gaan, waarom denk je dat?
Zorgen zijn begrijpelijk, maar blinde paniek helpt echt niet.
Omdat ik erg eng vind.
Misschien ook wel het nachtelijke uur en dat ik alleen in bed lig.
Maar inderdaad, we weten niet wat er gaat gebeuren. En de situatie zou weer beter zijn.
Ik voel me voor de eerste keer in mijn leven bedreigd door het nieuws.
Gelukkig hebben de hulpdiensten nu de brand kunnen bereiken, geeft toch wel enigslzins opluchting. Echter open ik nooit meer sânachts het ad want ik heb niet meer kunnen slapen van de zenuwen
En het bleek een trainingscomplex en geen reactor, aldus NOS
Ik lees dat de Russen inmiddels de controle over de kerncentrale hebben overgenomen. Ik ben blij dat de brand geblust is, maar hier word ik ook niet vrolijk vanâŠ
Het idee van de Russen is vooral OekraĂŻne af te sluiten van stroom water en andere hoofdvoorzieningen. Een kerncentrale is daar 1 van.
Waar staat dit dat ze ze willen afsluiten? Ik heb dat nog niet eerder gehoord of gelezen. Doel is toch om controle te krijgen over de gebouwen waar de politiek/macht zit.
Ja. Nadat nieuws rond 5 uur ben ik in slaap gevallen.
Ik vond het toch maar een rare nacht. Onschuldig op je gsm kijken omdat je even wakker bent en dan uren wakker liggen omdat er een freak met macht de touwtjes in handen heeft.
Ik kan het niet vatten Poetin doet.
Dit staat bij de NOS (linken lukt even niet, maar op de liveblog). Ik vind het zoân bizarre situatie worden, hoe we een beetje zitten te kijken naar een humanitaire ramp die zich ontvouwt. Niet dat ik weet wat beter zou zijn.
Is een vrij bekende tactiek, de bevolking van alles afsluiten (water, voedsel, medicijnen en ook elektriciteit). In de hoop dat ze zo murw geslagen worden dat ze zich onderwerpen. Wel nieuw is volgens mij een kernreactor aanvallen om dat te bereiken, echt heel eng dat ze zo ver gaan (en ook hun eigen soldaten zijn blijkbaar niks waard).
Edit: wat hierboven staat, de NOS legt het beter uit
Putin was al bezig zn eigen volk te manipuleren met al die censuur en propaganda. Maar nu proberen ze hetzelfde te doen bij een ander land. De bevolking en regering laten buigen om zn zin te krijgen. Bah bah bah ik kan er gewoon niet over uit dat je dit allemaal âzomaarâ kunt doen
Op het nieuws, wat @LazySusan aangeeft idd. Wel een vrij voorkomende tactiek, alleen niet elk land in oorlog heeft een kernreactor als energievoorziening, maar OekraĂŻne wel
Goed dat dit duidelijk bespreekbaar word gemaakt, maar enorm triest, verdrietig en gestoord dat dit gebeurdâŠ