Sowieso ook het tegen gaan van desinformatie, maar ook anders: ik zag gisteren een oproep van Zelenskyy tot het mogelijk maken van veilige evacuatie van indiaase, pakistaanse (? Weet deze even niet zeker), chinese en andere studenten van buitenlandse afkomst. Leest als een directe oproep aan die landen (die zich hebben onthouden van een VN stem tegen Rusland): spreek je uit, als je niks om ons geeft: laat dan wel zien dat je om je eigen jeugd geeft die vast zit in ons land.
Ik vind het ook heel interessant om het zo te zien. Ik zag gister een filmpje op twitter waar ik tegelijk om moest lachen en huilen.
Waren een paar boeren die een tank van de russen gejat. Eentje facetimed zijn vrouw helemaal blij van het is gelukt hoor. En om hem heen zitten zijn maatjes helemaal blij, eentje zelf met een stuk pizza, te juichen terwijl ze als een malle die tank joyriden.
En het is vreselijk dat deze mannen nu in deze situatie zitten waardoor ik echt tranen kreeg. Maar aan de andere kant moest ik ook heel hard lachen om hoe het er uit zag en hoe blij ze waren. En als derde gedachte dacht ik hoe bizar is dit om te zien vanuit een oorlogsgebied, nog net niet live.
Het verhaal dat er vluchtelingen geweigerd worden bij de grens ligt ook genuanceerder. De videoās zijn bijvoorbeeld op een eerder moment opgenomen of in een ander land zelfs.
Rusland hoopt zo te voorkomen dat de steun voor OekraĆÆense vluchtelingen toeneemt. Er worden zeker mensen gediscrimineerd bij de grens maar niet op de schaal wat je meekrijgt.
OekraĆÆne heeft al jarenlang te maken met dit soort problemen, dus echt heel knap dat ze zo hierop reageren.
Dat was een vraag van Zelensky of Rutte dat wilde doen.
Volgens mij zou de enige oplossing om Poetin nog tegen te houden een revolutie van binnenuit zijn. Maar als ik bovenstaand artikel lees dan denk ik niet eens dat het een mogelijkheid zou zijn. Elk protest wordt zo hardhandig neergeslagen.
Gisteren bij Jinek hadden ze ook nog even over de invloed van de Russisch orthodoxe kerk op Poetin, dat die ook heel groot is. Maar daar heb ik eigenlijk nog helemaal niets over gehoord of gelezen de afgelopen tijd
Als dit echt waar is en gebeurt, walg ik echt nog meer van die vreselijke Putin. Wat een kutstreken allemaal
Pff ik geloof echt gelijk dat hij hiertoe in staat is
Echt een dieptepunt als dit waar isā¦
Misschien voor mensen die zelf niet kunnen doneren, als je een kruidvat spaarkaart hebt kan je punten doneren voor giro 555 voor OekraĆÆne. Kruidvat verdubbelt t bedrag. T zijn misschien kleine bedragen maar alles helpt.
Net gedaan. Ik doe toch nooit wat met mijn Kruidvat punten
Waar kan ik dit vinden?
Edit: ik heb het gevonden.
Voor de mensen die ook willen doneren: https://www.kruidvat.nl/giro555-oekraine
Gedaan!
Ik krijg mijn spaarkaart niet gekoppeld aan mijn kruitvat account. Iemand anders die hier ook problemen mee heeft? Ik heb alles ingevuld maar kom dan bij een scherm waar ik de voorwaarde moet accepteren, dit doe ik, maar als ik daarna op de knop drukt gebeurt er niets?
Heb ik ook, zowel op tablet als op pc
Dankje, gedaan!
Ik ben toevallig een half uurtje wakker en lees over brand in een kerncentrale.
Ik ben bang om te slapen nu.
Hoe gaat het over 3 uur zijn als de wekker gaat?
Ik heb het gevoel dat ik misschien beter niet naar mijn werk vertrek.
Hoe het over 3 uur is weet niemand. Nooit, niet alleen nu.
Zie echt geen enkele reden om niet naar je werk te gaan, waarom denk je dat?
Zorgen zijn begrijpelijk, maar blinde paniek helpt echt niet.
Omdat ik erg eng vind.
Misschien ook wel het nachtelijke uur en dat ik alleen in bed lig.
Maar inderdaad, we weten niet wat er gaat gebeuren. En de situatie zou weer beter zijn.
Ik voel me voor de eerste keer in mijn leven bedreigd door het nieuws.
Gelukkig hebben de hulpdiensten nu de brand kunnen bereiken, geeft toch wel enigslzins opluchting. Echter open ik nooit meer sānachts het ad want ik heb niet meer kunnen slapen van de zenuwen
En het bleek een trainingscomplex en geen reactor, aldus NOS