Nieuws, actualiteit en politiek #3

Hier zeggen ze ook dat een ontploffing niet voor grote problemen zou zorgen in Nederland: Een bom op een kerncentrale? 'Dat moet absoluut voorkomen worden' | RTL Nieuws

Maar goed, wel desastreus voor Oekraine en in Rusland zullen ze het ook wel merken.

1 like

Mee eens, heel fijn dat perspectief.

Ik zat net ook even reacties op Nu.nl te lezen, maar dat moet je ook niet doen voor je gemoedsrust. Daar worden ook de meest erge scenario’s geroepen. Ik blijf maar weer weg van nieuwssites vandaag, merk dat ik het niet echt kan relativeren. Heb gewoon al dagen een soort zenuwachtige knoop in mijn maag.

5 likes

Nee was geen domme vraag, je stelde een vraag over een uitspraak die een wereldleider deed en die door veel media klakkeloos wordt overgenomen.

Het is ook heel lastig om dan perspectief te houden over wat echt is en wat niet, wat overplayed wordt en wat underplayed. We hebben zoveel heftige shit gezien dat het lastig is om dan niet over te gaan naar ‘kut dit is Ă©cht heel heftig!’

En ja je opa’s woorden blijven echt forever bij me haha, bizar eigenlijk hù dat ik de beste man helemaal niet ken maar zijn woorden toch best vaak door m’n hoofd gaan. :wilted_flower:

22 likes

Ja ik wil even zeggen dat ik jouw posts ook erg fijn vind! Heel verhelderend en helpt zeker bij het begrijpen/plaatsen in perspectief!

9 likes

Totaal geen domme vraag! Juist een hele normale vraag hoor, vond de push berichten in deze ook wel heftig en dan is het soms lastig om meteen duiding te vinden. Blijf vooral vragen stellen want ik weet zeker dat waar één hem stelt, tien anderen met dezelfde vraag rondlopen.

6 likes

Nu ben ik heel benieuwd naar de uitspraak van jouw opa! Kon t zo snel niet terugvinden

3 likes

“Neem geen voorschot op je verdriet”

Aka deal ermee als het er is, panikeer niet onnodig, laat je niet gekmaken voor je de situatie kent etc etc

27 likes

Ik wilde dit net zeggen ook, mijn moeder zei dit ook altijd! Vind dat ook echt een mooie <3 (Mag het zelf trouwens wel wat vaker opvolgen).

3 likes

Mijn ene opa zei nooit iets maar hij was ook stokoud; nog van voor de eerste Wereldoorlog.

Ik dacht altijd dat hij van perkament gemaakt was omdat z’n huid er zo uitzag.

10 likes

Mijn oma zei altijd: je moet je niet aan de eerste de beste paal ophangen :sweat_smile:

(als in: niet blijven hangen aan de eerste vent die interesse in je toont terwijl hij niet echt bij je past. Had ik 8 jaar geleden maar naar haar geluisterd :rofl:)

21 likes

Oh my, dit zei mijn moeder vroeger ook.

2 likes

Ik probeer leuke uitspraken op te rakelen van mijn opa en oma’s. Maar ik kan alleen maar acties herinneren eigenlijk.

Mijn opa dronk vaak een borrel met suiker er in en die suiker voerde hij dan aan mij als peuter. Niet meer goed gekomen sindsdien.

Edit: ohja! Hij zei dan dat ik er goed op kon slapen.

7 likes

Dit soort dingen/uitspraken vind ik echt fantastisch
Mijn opa zei altijd als hij het licht aandeed “dan kunnen we zien wat we zeggen”
(een van de honderden dingen, die kant van de familie praatte en praat zo’n beetje in gezegden, ik moet ze echt eens opschrijven)

17 likes

Mijn oma zei altijd “of je nou door de hond of door de kat gebeten wordt, gebeten word je toch”. Is natuurlijk gewoon een spreekwoord, maar dit was haar redenatie waarom ze altijd cda stemde :sweat_smile:.

13 likes

Goh dit had ik nou niet gedacht

8 likes

Die van mij “je kunt beter over een fiets lullen, dan over een lul fietsen”, dat zet de toon wel :smiling_face_with_tear: Met andere woorden, praat alleen over zaken als je er verstand van hebt. Zeer actueel haha!

9 likes

Cruijffiaanse wijsheid

7 likes

Ik wil best over de lul van Putin fietsen hoor

Met een tank

18 likes

Iemands opa hier (of eigenlijk op ellegirl) zei ook altijd “drink geen vermouth als je ver moet”

Vind ik ook goeie wijsheid.

14 likes

Heerlijk die uitspraken!
Mijn favoriet sinds corona is “de soep wordt nooit zo heet gegeten als ie opgediend wordt” (en zeker niet in de media)

2 likes