Die vrouw naast hem is er nog niet echt van overtuigd zo te zien
Als de chickies jong en hot zijn kennelijk?
Zijn trouwens echt massale protesten in Kherson, zuid-Oekraïne dat sinds een paar dagen “in handen” zou zijn van de Russen. Duizenden mensen op straat met Oekraïense vlaggen, zingend, zelfs op een tank. De Russen controleren misschien de wegen in en uit, maar hebben duidelijk niet genoeg kracht om de bewoners van de stad effectief te controleren
Echt die spirit van de Oekraïners
Ik vind het zo bijzonder hoe veel bedrijven op social media afstand doen van Rusland en Oekraine steunen. Ik vind het zo hypocriet, heel veel bedrijven hebben helemaal niks met Rusland te maken. En ik heb ze nooit iets horen schrijven over Palestina, Yemen en Afghanistan. Het lijkt wel alsof men het nu ‘‘erger’’ vindt omdat Ukraine een land is met witte mensen.
Dit interview doet mij ook pijn, die man bedoelt het niet zo maar hoe hij de kinderen beschrijft en zegt de mensen zien er zo uit als wij.
Ik snap dat no-fly zone niet. Wat voor gevolgen heeft dat voor Rusland? En waarom zou de rest van de wereld op dat moment meedoen aan de oorlog?
In de podcasts die ik luister zeggen ze allemaal ‘een no fly zone klinkt niet zo erg, maar het is gewoon oorlog’. Omdat ze dan gewoon alles uit de lucht schieten.
Ook heel veel Russen die nu hun land ontvluchten als ik dit artikel mag geloven. Benieuwd of er echt een staat van beleg gaat komen ![]()
Eens. Ik erger me er daarnaast aan dat het bijna door iedereen (niet door jou, waarvoor dank) geschreven wordt als Yemen. Dat is de Engelse schrijfwijze.
Het meest irritante vond ik en veganist die liep te zeiken over die Nederlandse frietkar (?) omdat ze ook vlees meenamen. Echt, als dat je grootste probleem is om over te zeiken dan mag je lekker in je handjes knijpen.
Even iets anders, luchtigers: Trump mag weer Twitteren! Genieten ![]()
Edit: onee shit het is nep. Sorry
het klonk heel echt haha
welk topic lees jij?
Oh maar hier zit toch nog heeeel veel tussenin? Hoop ik tenminste? Laten we alsjeblieft niet weer zo gaan polariseren zoals met Corona ![]()
Ik vraag me ook af waarom veel mensen in Nederlandstalige berichten Ukraïne/Ukraine schrijven? Heeft dit een speciale reden of is het te normaal om het gewoon Oekraïne te noemen?
Die mensen hadden tot vorige week nog nooit van Oekraïne gehoord!@!
Oke Rutger
Niet perse een ergernis maar het valt me wel op dat veel Nederlandse media Wit-Rusland nu ook Belarus noemt
En wat is nu de juiste manier om naar Wit-Rusland/Belarus te verwijzen? Is meer een politiek verschil voor zover ik weet, maar ik weet niet of het daarvoor ook gebruik wordt (bevolking vs. regime bijvoorbeeld).
@Whistle ik was net hetzelfde aan het tikken.
Meerdere kranten/zenders hebben recent gekozen voortaan Belarus te gaan gebruiken.
Ik vroeg me dat ook af maar daar zei de Volkskrant toevallig afgelopen week zelf ook iets over:
Waarom de Volkskrant bepaalde benamingen voor landen gebruikt
De redactie van de Volkskrant kiest ervoor om voortaan de Oekraïense benaming van steden te gebruiken in plaats van namen die de Russische transcriptie volgen. Dit betekent dat Kiev voortaan als Kyiv wordt geschreven, en Charkov als Charkiv. De redactie gebruikte al Lviv (in plaats van het Russische Lvov).
Eerder gingen buitenlandse media als The New York Times , BBC , AP en de The Guardian al over op Kyiv. Het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken gebruikt ook steeds vaker Kyiv in zijn officiële communicatie.
De afgelopen weken kreeg de redactie vaak van lezers de vraag voorgelegd waarom zij niet kiest voor Kyiv in plaats van Kiev. ‘Taalkundig valt er voor beide wat te zeggen, maar uiteindelijk vinden we dat elk land, dat na een periode van onderdrukking kiest voor vrijheid en dat wil markeren door plaats- en landnamen te gebruiken in de eigen taal, onze steun verdient’, zegt hoofdredacteur Pieter Klok. ‘Dat hebben we eerder ook het zwaarst laten wegen toen we Bombay Mumbai gingen noemen en Wit-Rusland Belarus.’
@tessel Oh je was me net voor, maar inderdaad!
Niet een aanval op jou, maar wat ik wel bijzonder vind is dat ik ineens heel veel mensen dit soort dingen zie posten die anders nooit over Jemen of Palestina posten. Ben het er zeker mee eens dat deze dingen meer aandacht mogen krijgen, maar als iedereen die er nu ineens aandacht voor wil daar al voor de oorlog in Oekraïne al flink over zou posten dan was die aandacht er ook geweest.
Ik ken jou verder niet dus misschien schrijf jij wel vaker over dit soort dingen, maar ik zie best veel mensen “what about X” schrijven terwijl ze er in de weet ik hoeveel jaar die oorlogen en conflicten geduurd hebben echt nog nooit wat over hebben gepost.