Mijn vader zegt ‘drink geen vermouth als je vermoedt dat je nog ver moet’, en maar gniffelen om zichzelf als hij die er weer eens in gooit
Ahhw mijn oma zei altijd: ‘wie geeft wat hij heeft is blij dat hij leeft.’ Vind dat nog steeds een hele mooie uitspraak
Ik kan niet wachten.
Bestaat volgens mij al?
De kroegen overvallen
Las dit net, echt triest! Zo’n schrijnende situatie
Wie gaat er met ons meeeee🎤
De meeste mensen weten echt wel wat er in onder andere yemen aan de hand is.
Het verschil is dat deze oorlog in Europa is, elke verkeerde beslissing door beide partijen een derde wereld oorlog kan ontketenen, veel mensen wel * iemand * kennen in het gebied en ja, racisme.
Nouja je kunt over de lul rijden maar tegelijkertijd ook over de rest.
Volgens mij is dit ook in NL zo. Dat heet dan een ‘speciale’ vluchteling of zo. Maar toch blijf ik het absurd vinden dat de ene vluchteling de andere niet is. Terwijl beide het bepaald niet voor hun lol doen, vluchten naar een vreemd land.
Edit: nu ik over het laatste stukje van jouw bericht nadenk vind ik het nog idioter. Deze mensen zou je juíst een superieure vluchtelingstatus (of zo) moeten geven. Twee keer moeten vluchten in korte tijd. Pff echt een hekel aan mensen die blijkbaar nog geen emphatie in hun kleine teen hebben zitten dat ze dat niet zien.
Het is natuurlijk veel dieper gelaagd dan ik stel, maar het is een “platte” verklaring.
Het is gewoon ongekend wat er nu op Europese grond gebeurt, nog los van de dreiging. Het is geen “ver van m’n bed” show meer, want het is letterlijk hier, in Europa.
Ook wij gaan de gevolgen voelen van deze wandaad.
Het wordt dus voor veel mensen persoonlijker en meer grijpbaar.
Dat is geen excuus, maar het is wel begrijpelijk dat je het zorgelijker vindt als er in het huis naast je wordt ingebroken, dan in een huis 3 straten verderop.
Dit beleid komt voort uit een EU richtlijn! Europese Commissie stelt voor om tijdelijke bescherming te verlenen aan bepaalde personen die uit Oekraïne zijn gevlucht | Expertisecentrum Europees Recht
Dit is de eerste keer dat deze richtlijn in werking is gesteld en is vooral bedoeld om het asielstelsel te ontzien. Mensen uit Ukraine hoeven dan geen asiel aan te vragen om te kunnen werken/naar school te gaan en recht te hebben op onderdak/sociale bijstand. Neemt niet weg dat ze wel asiel mogen aanvragen.
Langdurige burgeroorlogen (in combinatie met terreur) verliezen helaas op ten duur aandacht. Dit was bijvoorbeeld ook vroeger met Noord-Ierland. Op wat hevige bomaanslagen na werd dat conflict een soort van ‘normaal’. En als er heel veel verschillende partijen in een conflict zitten wordt het vaak ook heel ingewikkeld voor de gewone burger om een ‘kant’ te kiezen. Nu hebben we dat 1 land (lees: Putin) 1 soeverein land aanvalt.
Ik dacht al steeds waar is die Rusland correspondent ineens :o
Er hangen daar in de omgeving wel meer van dit soort lompe posters #datkantochnietwaarzijn
Tjonge alsof je na alle vvd-ellende nog een reden zocht om vooral niet op die groep beunhazen te stemmen…
En die hashtag eronder dan, is dit niet 1 of andere provocerende ‘ludieke’ actie?
Nou laat de VVD zichzelf maar belachelijk maken. Dan wint die partij het misschien eens niet met de verkiezingen.
https://vm.tiktok.com/ZMLUYw62y/
Haha wat deze jongen laat zien is eigenlijk ook wel gek. Ik snap wel dat we rusland nu vanalles gaan verbieden in de hoop dat de russen gaan demonstreren ofzo. Maar waarom komt elk ander land wel weg met dezelfde dingen die rusland doet.
Ik ben bang dat (helaas) veel mensen het eens zijn met die uitspraak.