“Willen we met een grote Hitler?”
“Of zonder?”
“Willen we met een grote Hitler?”
“Of zonder?”
Hahahaha. Lijkt bijna een stock foto dit en dat ze het beeldscherm steeds veranderen met plaatjes
Ben gisteren ook beland in een soort loophole van verhalen en filmpjes. Zo bizar.
Excel op de achtergrond, “nazivlag” op google afbeeldingen, rekenmachine erbij, let’s go!
Wat ik ook storend vind aan het Astroworldverhaal is dat er wappies zijn die dit verhaal gebruiken als bewijs voor een covidcomplot.
Nou ik ben ooit op het bevrijdingsfestival bij het optreden van Lil Kleine geweest (ja vraag maar niets, haha) en we stonden bijna achteraan maar ik ben nog nooit zo bang geweest in een mensen menigte. Je kon geen kant op en werd echt aan alle kanten plat gedrukt. En die hele zaal stond vol jonge mensen. Het is verder goed gegaan en ik denk dat dit wle vaker gebeurd. Dat het op het randje zit maar het gaat goed waarom zou je je druk maken. Misschien dat dat een verklaring is waarom ze op tiktok zo ongenuanceerd zijn?
Ik denk echt dat ik nooit meer naar een concert durf nu
Ohja snap ik, zat een beetje te prutsen met hoe ik het moest uitleggen. Maar ik denk dat veel jongeren bij concerten/festivals het wel meemaken dat gevoel alsof iedereen verdrukt word door elkaar, maar dat het eigenlijk altijd net goed gaat. Dus dat ze daarom het gooien op dat het de fout is van het publiek ‘je moet om elkaar denken etc.’ omdat het tenslotte heel vaak dan goed gegaan is. Maar dat is dan meer mazzel dan dat het publiek fantastisch was. Is dit iets duidelijker?
Travis Scott heeft dit vaker gehad op zijn concerten. Volgens mij boeit het hem vrij weinig. Als je kijkt naar hoe weinig security deed, ook overdag toen er al hekken werden omgegooid etc. En dan Kylie die in haar instapost ook nog even hem als een soort slachtoffer benoemt. Was nou ook niet echt nodig op dat moment.
Beste draadje tot nu toe wbt Astroworld:
Vooral die ene TikTok (met ‘just listen’) waarbij gefilmd wordt in het publiek en je ziet hoe mensen opeen gedrukt worden. En dit filmpje is zelfs nog redelijk ver van het podium.
Als je dit allemaal zo ziet, zouden organisatoren, evenementlocaties etc. Travis toch nooit meer moeten boeken in de toekomst.
Precies. Eerst twijfelde ik er nog aan maar hij heeft hier zeker een aandeel in. Als je ziet hoe hij fans ook aanspoort om hulpdiensten te negeren of belemmeren (foto’s op politiewagens bv).
Lees nu ook meer en meer (op Reddit oa) dat het verhaal rond de injecties een cover up lijkt te zijn. De burgemeester en gemeenteraad zou corrupt zijn en die eerste is close met Travis. Daarnaast had de organisatie al veel vaker problemen gehad omtrent veiligheid.
De injectie theorie zou een afleiding zijn om deze drie partijen zo veel mogelijk te redden.
Lijkt me niet een heel realistische oplossing, aangezien je dan niks oplost. Het is nog steeds onduidelijk wat de oorzaak is van de menigte die opeens massaal ging rennen en daarom een hoop mensen vertrapte. Ze kunnen beter na gaan denken over een constructie waarbij mensen zonder kaartje niet naar binnen kunnen sneaken en eventueel alleen concerten in stadions ofzo met deels zitplaatsen en een beperkt aantal staanplaatsen maar wel veel uitgangen.
Ik vind het trouwens zo bizar hoe beestachtig mensen zich gedragen als je ze niet vertelt hoe ze zich absoluut níet moeten gedragen. Wat een stel randdebielen die door dat hek rennen. Gewoon nul besef van wat voor idioterie het is.
Dat moment was gevaarlijk en erg, maar niet dodelijk. Het was tijdens het concert zelf dat mensen vertrappeld en verdrukt (letterlijk rechtop stikken) werden
Jonge, beïnvloedbare personen die hun held een oproep zien doen om te ragen.
Het was niet dat er geen oproep was ‘hoe ze zich absoluut niet moeten gedragen’. Nee, er was juist een oproep van de headliner om wel bepaalde dingen te doen
Dat filmpje dat Travis naar die dode persoon zit te staren, mijn God. Die muziek erbij maakt het extra naar
Hoe bizar is het trouwens dat er ‘maar’ acht mensen overleden zijn en iets van in de 20 naar het ziekenhuis gebracht? Terwijl we toch redelijk veel verschillende getuigenissen lezen die allemaal spreken van mensen op de grond
Dat hij het ziet en niks doet is al erg genoeg maar je hoort op die filmpjes ook echt mensen gillen en om hulp roepen en dat hij dan nog doorgaat, echt waarom?? Bah echt heel naar die verhalen en beelden.
@kali Denk inderdaad dat de combi van die oproep en slechte organisatie de boel heeft laten escaleren. Ik heb het over de rennende mensen die over elkaar buitelen in het publiek. Zijn het niet minstens twee aparte momenten dat er sprake is van een crowd crush? Overdag bij de indringers en later, het moment dat dat meisje op insta vertelt met lichamen op de grond etc. Dat laatste heeft toch niet meer direct te maken met de oproep van Travis?
Als je trouwens de Reddit /PublicFreakout bezoekt zie je nog veel meer filmpjes van die avond. Maar ook het ene beruchte waarbij TS crowdsurft, een fan zijn schoen afpakt en TS daarna het publiek oproept om die gast in elkaar te rammen. Wtf hoor.