Nieuws, actualiteit en politiek #3

Kandidatenlijst van de vvd in Hillegom, what the fuck…

21 likes

Als iemand me in Hillegom machtigt en vraagt op vvd te stemmen weet ik nu wel op wie

28 likes

Het is overigens ook de enige zwarte kandidaat van alle mogelijke kandidaten die er zijn

34 likes

rare opmerking

1 like

Nou ik bedoelde eigenlijk dat ik het debiel vindt dat álle kandidaren van álle partijen wit zijn!

3 likes

Maar wat is dit nou voor iets idioots? Er zijn sowieso altijd een aantal mensen die daar dan voor de grap op gaan stemmen, dat is toch een waste?

3 likes

Ja ik zou me als stemmer ook beledigd voelen. Stemmen is geen grap ofzo?!

3 likes

Wauw wat een lef heeft deze vrouw die een Russische staatstelevisie-uitzending wist binnen te komen met een protestbord 'Stop de oorlog. Geloof niet in de propaganda. Hier wordt tegen u gelogen’. Naar wat heb ik begrepen is ze opgepakt :slightly_frowning_face: Het bericht las ik in de live blog van NRC (VN meldt zeker 636 burgerdoden sinds begin oorlog - NRC).

74 likes

Ze heeft hiervoor ook een video geüpload via haar sociale media waarin ze vertelt over haar eigen leven (vader Oekraïens en moeder Russisch) en hoe erg ze zich schaamt over het feit dat ze jarenlang moest liegen tegenover het Russische volk. Dat ze het vreselijk vindt dat ze hun mond moesten houden in 2014 toen dit allemaal begon. Dat het gedoe over Navalny (en zijn vergiftiging) expres onder het tapijt werd geschoven en er niet over gesproken mocht worden. En dat de hele wereld het Russische volk nu de rug gaat toekeren door de acties van een regime dat broedermoord pleegt. Ze spoort de mensen aan om niet hun mond te houden, niet bang te zijn, ze kunnen niet iedereen de mond snoeren en in de gevangenis stoppen.

Wat een ongelofelijk moedige vrouw. Ik hoop dat ze dit overleeft en niet onder bizarre omstandigheden ‘verdwijnt’.

35 likes

Ik zag vandaag een vrouw fvd-posters wegknippen langs de weg. Heb haar even een ‘goed bezig!’ toegeroepen en een dikke duim gegeven. Dus dat zou je kunnen doen maybe

15 likes

Ik ben al een paar weken overal bozig stickers aan het plakken. Of het iets doet weet ik niet maar ik trek die kop van Thierry (en die van van Haga) echt niet meer in mijn stad.

52 likes

Oh, wat goed, ik stond gisteren voor een stoplicht met daaraan een poster van Thierry. Ik wilde het liefst uitstappen en hem met een zwarte stift een snorretje en duivelsoortjes geven, maar daar was de locatie niet erg handig voor. Had ik maar dit soort stickers bij me…

6 likes

Lijkt wel Caligula die z’n paard tot consul wilde maken

2 likes

Random vraag maar waar heb je die briljante stickers vandaan?!

5 likes

Ik baalde vorige week zo van mezelf dat ik na een afspraak naar huis liep en de rugtas zonder stickers mee had…dus ze nu ook maar een voorraad in mijn jas gedaan.

@Mintymice via de rode lap! De goede zaak heeft nu ook ‘pas op fascisme’ stickers.

3 likes

Ik ben echt een petty motherfucker, en ik haat vernielingen, maar toen ik van de week langs een FVD poster liep heb ik die kapot gekrast met m’n sleutel…

Helpt natuurlijk niets en het is uiterst kinderachtig, maar ik wil die kop gewoon niet zien in mijn leefomgeving.

14 likes

Hmm ik denk dat het niet je bedoeling is, maar je post komt een beetje suggestief over. Stickers tegen partijen als PVV/FVD zijn niet per definitie ‘links’ toch? Misschien vinden mensen die rechtser stemmen die stickers ook wel een goed idee, for all you know zijn ze door een VVD’er opgeplakt? En de combi met ‘rechtse mensen vinden het vast irritant’ naar eindigen met ‘beter dan nazi stickers’, ik denk dat je het niet zo bedoeld, maar wil toch even gezegd dat tussen rechts stemmen en een nazi zijn gelukkig nog een grote afstand ligt :innocent: (Ik stem zelf overigens links)

13 likes

Edit: Even wat anoniemer.
Dit post mijn gemeente net op Facebook:

De gemeente …. gaat aangifte doen wegens het overplakken van verkiezingsposters. Op verschillende plekken in de gemeente is er illegaal over de posters van politieke partijen heen geplakt. Burgemeester …: “We hebben in onze gemeente hele goede afspraken met elkaar gemaakt als het om de verkiezingen gaat. Het overplakken van een poster over die van een andere partij behoort niet tot die afspraken. Bovendien is het niet netjes en collegiaal. Verkiezingen dient een eerlijke en open strijd te zijn. Daarnaast zijn er door het overplakken beschadigingen aangebracht aan abri’s en borden waar geplakt mag worden. Het is nu aan de politie om verder uit te zoeken van wie de posters zijn en wie ze heeft aangebracht”.

In het kader van bovenstaande posts :scream::scream: Zou dus wel opletten als je hieraan meedoet… Al vind ik dus bovenstaande ook echt helemaal nergens over gaan, voor de duidelijkheid. Ga je op echte problemen focussen ajb :roll_eyes:

4 likes

In dit rijtje met fvd, pvv, wappies en racisten had ik d66 niet verwacht, wat is daar zo erg aan dat die ook een sticker verdienen?

@Airy-fairy Ze zeggen ‘niet collegiaal’ dat impliceert dat de ene partij over posters van de andere partij heen plakt?

Omdat ze… kut zijn. Lmao

Flauw grapje, sorry

13 likes