Interessant gesprek. Ik denk dat het een natuurlijke reactie is van mensen die gematigder of linkser stemmen om boos te worden op een partij zoals FvD en PVV vanwege hun haatdragendheid. Dit soort partijen halen bij mij in elk geval het bloed onder mijn nagels vandaan. Ik heb gisterenavond nog op die FvD jongeren Insta die @anon50301661 deelde gekeken en werd met elk plaatje woester. Stonden ook op het oog leuke jonge mensen op met een quote zoals ‘hier ben ik met mijn eigen mensen’ of ‘hier voel ik me gehoord’. Eerlijk gezegd breekt mijn hart dan wel een beetje hoor
Hoe komen die daar nou terecht? Ik vind dat echt erg en oprecht zorgelijk.
En ik moest net hardop lachen om de kattenstickers van De Rode Lap, maar ben het bij nader inzien wel eens met @evert dat dit vanuit de democratische gedachte eigenlijk niet kan (alhoewel ik waarschijnlijk stiekem wel zou moeten lachen als ik ze buiten zou zien hangen over een FvD-poster heen, ben ook maar een mens
).
Edit: hier stond een lang verhaal over moties waar later in de discussie terecht op werd gewezen dat het niks met de gemeenteraadsverkiezingen te maken heeft. Ik heb het omdat het offtopic ging en voor de leesbaarheid van de discussie weggehaald.