Nieuws, actualiteit en politiek #3

Ik ben echt een petty motherfucker, en ik haat vernielingen, maar toen ik van de week langs een FVD poster liep heb ik die kapot gekrast met m’n sleutel…

Helpt natuurlijk niets en het is uiterst kinderachtig, maar ik wil die kop gewoon niet zien in mijn leefomgeving.

14 likes

Hmm ik denk dat het niet je bedoeling is, maar je post komt een beetje suggestief over. Stickers tegen partijen als PVV/FVD zijn niet per definitie ‘links’ toch? Misschien vinden mensen die rechtser stemmen die stickers ook wel een goed idee, for all you know zijn ze door een VVD’er opgeplakt? En de combi met ‘rechtse mensen vinden het vast irritant’ naar eindigen met ‘beter dan nazi stickers’, ik denk dat je het niet zo bedoeld, maar wil toch even gezegd dat tussen rechts stemmen en een nazi zijn gelukkig nog een grote afstand ligt :innocent: (Ik stem zelf overigens links)

13 likes

Edit: Even wat anoniemer.
Dit post mijn gemeente net op Facebook:

De gemeente …. gaat aangifte doen wegens het overplakken van verkiezingsposters. Op verschillende plekken in de gemeente is er illegaal over de posters van politieke partijen heen geplakt. Burgemeester …: “We hebben in onze gemeente hele goede afspraken met elkaar gemaakt als het om de verkiezingen gaat. Het overplakken van een poster over die van een andere partij behoort niet tot die afspraken. Bovendien is het niet netjes en collegiaal. Verkiezingen dient een eerlijke en open strijd te zijn. Daarnaast zijn er door het overplakken beschadigingen aangebracht aan abri’s en borden waar geplakt mag worden. Het is nu aan de politie om verder uit te zoeken van wie de posters zijn en wie ze heeft aangebracht”.

In het kader van bovenstaande posts :scream::scream: Zou dus wel opletten als je hieraan meedoet… Al vind ik dus bovenstaande ook echt helemaal nergens over gaan, voor de duidelijkheid. Ga je op echte problemen focussen ajb :roll_eyes:

4 likes

In dit rijtje met fvd, pvv, wappies en racisten had ik d66 niet verwacht, wat is daar zo erg aan dat die ook een sticker verdienen?

@Airy-fairy Ze zeggen ‘niet collegiaal’ dat impliceert dat de ene partij over posters van de andere partij heen plakt?

Omdat ze… kut zijn. Lmao

Flauw grapje, sorry

13 likes

27 likes

Noem me radicaal, maar ik vind niet dat ik respect hoef te hebben voor een partij die gebouwd is op fascisme. Die verdienen m.i. geen plek in de democratie.

25 likes

Sterker nog, dit gebeurt ook. Of ze worden beklad met racistische stickers. Dus daarom denk ik ook als iedereen nou is ff met z’n tengels van andermans posters afblijft :+1:

4 likes

Mja ik denk alleen dat dit averechts werkt. Want de achterban van FvD wordt hier nog giftiger van en verwijderd alle linkse posters en dat wil je ook niet toch. Dat de hele stad volhangt met enkel rechtse posters (zij hebben sowieso meer geld = meer reclame)

8 likes

Waardeloos Almere😭

5 likes

Maar Almere is makkelijk. Shadi Nikshomar :clap:

1 like

Nou fatsoenlijk vind ik ook discutabel gelet op de uitspraken op twitter over ‘echte’ vluchtelingen. Ik vind dit VVD daarom bijna erger dan PVV of Forum. Waar zij openlijk fascistische, racistisch en xenofobe uitspraken doen, doet de VVD ze een beetje scheinheilig tussen neus en lippen door…

15 likes

Ik ga niet op Gl stemmen :face_with_hand_over_mouth:
Twijfel tussen PVDD en DENK.

2 likes

Niet elke gemeente heeft dezelfde stemwijzer

1 like

Ja die heb ik net gedaan. Maar wilde ook graag zo’n mooi kompasje :rofl:

4 likes

Interessant gesprek. Ik denk dat het een natuurlijke reactie is van mensen die gematigder of linkser stemmen om boos te worden op een partij zoals FvD en PVV vanwege hun haatdragendheid. Dit soort partijen halen bij mij in elk geval het bloed onder mijn nagels vandaan. Ik heb gisterenavond nog op die FvD jongeren Insta die @anon50301661 deelde gekeken en werd met elk plaatje woester. Stonden ook op het oog leuke jonge mensen op met een quote zoals ‘hier ben ik met mijn eigen mensen’ of ‘hier voel ik me gehoord’. Eerlijk gezegd breekt mijn hart dan wel een beetje hoor :cry: Hoe komen die daar nou terecht? Ik vind dat echt erg en oprecht zorgelijk.

En ik moest net hardop lachen om de kattenstickers van De Rode Lap, maar ben het bij nader inzien wel eens met @evert dat dit vanuit de democratische gedachte eigenlijk niet kan (alhoewel ik waarschijnlijk stiekem wel zou moeten lachen als ik ze buiten zou zien hangen over een FvD-poster heen, ben ook maar een mens :face_with_hand_over_mouth:).

Edit: hier stond een lang verhaal over moties waar later in de discussie terecht op werd gewezen dat het niks met de gemeenteraadsverkiezingen te maken heeft. Ik heb het omdat het offtopic ging en voor de leesbaarheid van de discussie weggehaald.

4 likes

Voor mensen die graag posters bekladden.

2 likes

Bovendien is volgens mij iedereen het erover eens dat deze mensen gewoon snel teruggestuurd moeten worden. Dat dat niet lukt is iets anders, maar opvang houden ze dus inderdaad nauwelijks bezet.

1 like

PVV wordt in mijn gemeente voor het eerst de grootste geschat😭 nu ga ik sowieso stemmen

1 like

Prima, maar de bewoording van die tweet had absoluut anders gekund. En daarnaast valt er nog een hele discussie te voeren over over die zogenaamde ‘neppe’ vluchtelingen daadwerkelijke een plek innemen. En laten we niet vergeten dat de VVD een patroon kent van PVV zieltjes winnen door belachelijke bewoordingen (het in Rotterdam spreken we Nederlanders verhaal van de lokale VVD ben ik iig niet vergeten).

2 likes