Nieuws, actualiteit en politiek #3

Je hebt helemaal gelijk. Ik ga het artikel lezen!

5 likes

Hier hangen de borden van FvD bovenin de palen zodat je er niet bij kan.

Of je doet als mijn moeder en neemt een trapje mee op de fiets.
(Ze was zo boos over de FvD bord over genders dat ze speciaal terug is gefietst met een trapje en een viltstift om er wat bij te schrijven.)

38 likes

Mijn favoriete dictator is opgevolgd door zijn zoon. Love de gezichtsuitdrukking. Ga het rappen missen.

15 likes

gelukkig lijkt hij er zelf heel blij mee

ben benieuwd wat voor wereldrecords hij op z’n naam gaat zetten

5 likes

Hij is maar verkozen met 72%, z’n vader altijd met 97%+

Echt een loser

7 likes

klinkt democratisch

3 likes

Ik vond dit wel een fijne samenvatting van de man

6 likes

Miauw zeg, ministerie van defensie

33 likes

Zou wel een plot twist zijn als jij verantwoordelijk voor hun social media blijkt te zijn.

4 likes

Nee ik zit full time achter het typetje Wierd Duk.

11 likes

Zelensky lijkt volgens waarnemers te zinspelen op een compromis.

2 likes

In de live blog van NRC gaat het weer over Marina Ovsjannikova, de vrouw die het Russische journaal onderbrak. Er is nog veel onduidelijk over waar ze is en hoe het met haar gaat. Zelensky bedankte haar, maar er wordt door het Kremlin onderzocht of ze ‘nepnieuws’ over de oorlog in Oekraine verspreidde. Hier te vinden: Biden reist volgende week naar Brussel voor buitengewone NAVO-top en ‘EU-vergadering’ - NRC

Edit: ik had eerst een screenshot van het bericht hier geplaatst, maar bedacht me dat dit misschien niet mag dus heb het weggehaald.

Edit 2: follow up over haar is hier te vinden: De ‘Jeanne d’Arc van Rusland’ wordt geprezen om haar moed - NRC Ze was 24 uur onvindbaar voor haar advocaten, maar is weer terecht. Ze krijgt een boete van 250 euro.

4 likes

Het lijkt - naast de deur open zetten voor concessies - ook een verwijt richting de NAVO/zichzelf indekken op het moment dat dit onderdeel wordt van afspraken met Rusland?

Edit - meest bizarre nieuws vond ik vandaag dat de premiers van Tsjechie, Slovenië en Polen met de trein naar Kiev zijn gereisd. Hoe dan. Dat is ook wel een lekkere middelvinger naar Poetin: joe het gaat zo goed met je belegering dat we rustig én aangekondigd even op bezoek gaan.

3 likes

Daar zou je zomaar eens gelijk in kunnen hebben van dat verwijt en het indekken. Ik weet even niet meer wie het zei, maar iemand op het forum legde uit dat hij ook een politicus is die statements moet maken en zijn eigen agenda heeft. En misschien is er toch altijd de hoop dat het wél gaat gebeuren als je dit soort uitspraken doet (maar mogelijk niet toch? Ik weet hier inhoudelijk te weinig vanaf. Oekraine wil wel graag, maar is nog niet zo ver oa vanwege mensen- en lhbti-rechten).

En wow dat nieuws heb ik gemist van die premiers van Tsjechië, Slovenië en Polen. Dat is wel redelijk bizar ja. Het is misschien wel meer het oosten dat totaal ontwricht is, maar er werden ook bombardementen gepleegd op steden wat meer naar het westen toch en ze rukken toch ook steeds meer op naar het westen? En dan komen deze mensen gewoon met de trein alsof er niks aan de hand is? Of zouden ze met een speciale trein zijn gekomen? Waarom eigenlijk niet met een vliegtuig of is dat nou juist te gevaarlijk? En het is inderdaad een statement naar Putin hehehe

1 like

Volgens mij ook omdat je ze dan minder goed kunt Googlen :wink:

2 likes

Hier ook!

1 like

Ze willen gewoon overal en nergens hun naam laten zien en van zich laten horen.

5 likes

Moet altijd zo lachen dat het centrum van Nieuwegein CITY PLAZA heet, echt zo’n aftandse bende ook.

3 likes

Super, dank je wel voor deze duidelijke uitleg! Ik dacht dat ik ergens hier had gelezen van die rechten en dat dit een eis is, maar daar draait het dus niet om (of althans niet bij de NATO, misschien heb ik die verward met de EU). Ik zal me hier eens verder in verdiepen en ga wat Googlen.

2 likes