Nieuws, actualiteit en politiek #3

Kun je nog beter Ajax kijken vanavond om je te laten informeren, dat speelt zich tenminste nog in onze stad af!

3 likes

Naar aanleiding van de berisping van Baudet wilde ik weten wat zo’n berisping nou eigenlijk inhoudt en heb de gedragscode erbij gepakt. Als ik het goed begrijp heeft hij dus alleen een briefje met ‘foei’ gekregen en de aanwijzing alsnog die nevenfuncties op te geven. Anders kan hij ook nog een maand geschorst worden.
Maar daarna dan? Kan hij dan nog een keer geschorst worden of is het na die maand dan klaar? En meer dan hem tijdelijk schorsen kunnen ze zo te zien dan toch niet? Ik zie hem er wel voor aan voet bij stuk te houden als de consequenties zo mild zijn. Of zie ik iets over het hoofd?

2 likes

Ik las dit ook in een bericht op NRC en ik vind dit zo raar. En gedurende deze sanctie mag hij wel stemmen! Whuuut? Vind je het gek dat onze democratie niet functioneert als je geen behoorlijke regels maakt! De regel moet zijn, als je je er na deze sanctie nog niet aan houdt, uit de Kamer.

Het is net zoals het geld dat een partij die zich verkiesbaar stelt, altijd openbaar geschonken zou moeten worden en alleen uit NL mag komen. Gewoon voor transparantie en omdat we geen buitenlandse inmenging willen. En dat moet controleerbaar zijn. En anders mag je niet mee doen.

4 likes

Pfff. Geméénteraadsverkiezingen mensen!!

2 likes

Ja wat moet je doen om een permaban te krijgen?

5 likes

Tja misschien gaat het over plaatselijke schietclubs? :thinking:

Nee geintje natuurlijk. Zo achterlijk dit. Kan me dat ook niet herinneren van eerdere gemeenteraadsverkiezingen?

2 likes

Iemand op twitter heeft een poging gedaan de fvd’ers op de lijst in Dordrecht te zoeken. Op de lijsttrekker - een spirituele coach die onzin verkoopt - na is er online over hen bijna niks te vinden, laat staan in combinatie met de verkiezingen. Best gek in campagnetijd.

9 likes

Haha waarom is dit zo grappig:

26 likes

De profielfoto van Alexander zelf maakt het nog wat grappiger.

13 likes

Hahaha ja! :joy:

6 likes

Zijn naam is echt die van een Harry Potter villain haha.

5 likes

Haha ze hebben geleerd van de pvv in Dordrecht

https://www.ad.nl/dordrecht/dordtse-pvv-er-beledigt-politie-met-fuck-the-cops-video~a3654f4f/

2 likes

Pff ik kom er niet uit waar ik voor het stadsdeel op moet stemmen. Ik was mijn vriend helemaal verwonderd aan het vertellen dat ik vergeten was dat we daar ook op moesten stemmen, toen zei hij dat hij een déjà vu had en dat ik er vorige keer blijkbaar pas in het stemlokaal achter kwam :smiling_face_with_tear: ik moet maar niet de politiek in gaan

3 likes

Ik had gewoon twee stemmen kunnen uitbrengen, want ze gaf me twee boekjes mee. Heb maar eerlijk gedaan en 'm teruggegeven.

2 likes

Ik ben er nog niet uit waar ik op ga stemmen, denk PvdD maar de kandidaten spreken me niet echt aan moet ik zeggen.

En in mijn stad is blijkbaar een partij die te laat was met het inleveren van papieren en nu als lijst zonder naam deelneemt :’) Dan neem je het toch niet serieus genoeg. Oh en er is ook nergens een partijprogramma te vinden en niet eens een website. EĂ©n van hun speerpunten is “een tegengeluid zijn voor het veel te machtige GroenLinks”. Ok is goed.

8 likes

Gezellig clubje idd!

4 likes

In Nijmegen gaat het tussen GL en D66 als grootste partij en D66 heeft al laten weten dat ze dan maar al te graag rechtsaf slaan dus extra reden om op GL te stemmen want voor je het weet heb je een rechts college :grimacing:

13 likes

Oh oei dit is wel goed om mee te nemen in mn overweging. Thanks.

2 likes

Lol deze reactie op die tweet

24 likes

Los van de inhoud erger ik me ook kapot aan het gebruik van “woke” als zelfstandig naamwoord.

14 likes