Nieuws, actualiteit en politiek #3

Beter te laat dan nooit, maar oké. Hopelijk leidt het tot een veroordeling

14 likes

Ja lijkt me niet echt het juiste publiek voor deze campagne. Voor zover er überhaupt al vrouwen van kleur zijn binnen extreemrechtse partijen.

37 likes

Wat een mooie dag vandaag, stemmen en dan dit :sun_with_face::sun_with_face::sun_with_face:

Dat filmpje van zijn arrestatie (gefilmd door zijn vriendin) is ook echt GENIETEN

9 likes

Ik ben benieuwd waar en welke agressie ze bedoelen met deze arrestatie. Het gaat er zeer vriendelijk aan toe.

5 likes

Maar kan je zelf niet gaan stemmen en heb je je ouders gemachtigd? Want anders kan je toch gewoon zelf bepalen op wie je stemt? En vooral op de partij waar jij van vind dat die je belangen (of het belang van het algemeen) het beste vertegenwoordigd.

Vooral het feit dat zij het een agressieve aanhouding vinden :melting_face:

4 likes

Lol ik geloof hier niets van. Wil je zeggen welke stad?

8 likes

@anon4775214 is er inderdaad niet een lokale partij waar je op kunt stemmen? Ik woon ook in een dorp en PvdA of Groenlinks zou ik bij de landelijke verkiezingen normaal wel op stemmen, maar voor gemeenteraad vind ik ze niet zo’n succes hier. Terwijl ik me bij de lokale partijen heel goed kan vinden in hun standpunten. En van die drie partijen ga ik dan op degene stemmen die een vrouw van kleur in hun partij hebben (en ook op haar stemmen dan uiteraard).

3 likes

Ligt er aan maar kijk hoe de zetelverdeling nu in je stad is. Stel GL en PvdA zijn bijvoorbeeld de andere grote partijen lekker voor D66 gaan, want grote kans dat ze met hun gaan regeren. Als VVD erg groot is zou ik eerder een stuk linkser gaan.

4 likes

Net even heerlijk gestemd!! Twijfelde nog even Groenlinks of Bij1 en ben voor de laatste gegaan, hoop dat ze het redden hier! In de tweede kamer hadden ze ook mijn stem en nog geen dag spijt van gehad, zo knap hoeveel Sylvana met 1 zetel bereikt.

16 likes

PVDD gestemd en gestemd op een vrouw op nr 13 omdat ik zag dat ze voor het dierenasiel en voor het COA had gewerkt en toen dacht ik yess 2 dingen waar ik ook graag voor zou willen werken dus daar stem ik voor.

13 likes

Ah ik vind het zo lastig op wie ik moet stemmen! Niemand springt er echt uit voor mij. Ga zo wel naar het stemlokaal en ik beslis wel in het hokje dan.

1 like

Ja wel jammer bij mij in de gemeente alleen maar tatta’s :frowning: maar goed deze mevrouw dus maar uitgekozen vanwege haar werkzaamheden.

6 likes

Ik was altijd trouw D66 stemmer maar zojuist voor het eerst GroenLinks gestemd :slightly_smiling_face:

10 likes

Huh dat tweede. Van groen naar asfalt? Voor dat fietspad ofzo?

6 likes

Ik heb maandag al gestemd, maar vond het lastig om iets te kiezen, omdat er niets zichtbaars speelt direct rondom mijn huis. Dus heb uiteindelijk gestemd op iemand die zich inzet voor mensen met schulden, mensen/kinderen die in armoede leven en gelijke kansen.

3 likes

Wow dat is wel heel principieel! Misschien heeft je man net jouw voorkeursstem nodig haha :wink:

8 likes

Haha hier zat ik vandaag nog over na te denken! Een vriend van me staat op nr 2 van mijn 2e favo partij maar heb toch op hem gestemd (stadsdeel).

2 likes

Dit kan ook alleen Gerri Eickhof overkomen haha

24 likes

Ik wilde even deze geweldige naam-partij-combinatie delen:

44 likes