Nieuws, actualiteit en politiek #3

‘Rotterdam blijft qua opkomst flink achter bij Amsterdam en Utrecht. Om 17.30 uur was een kleine 28 procent van de stemgerechtigden gaan stemmen.’

zo weinig :tired_face: :rage:

2 likes

Alle correspondenten zijn weer verspreidt over het land :grimacing:

2 likes

Gemeenteraadsverkiezingen zijn toch altijd na de waterschappen de minst sexy verkiezingen.

6 likes

Ja dit pushbericht ook: GROENLINKS GROOTSTE IN…

Ik open die notificatie

… NIEUWEGEIN

Oke top leuk

8 likes

Hahaha het valt me wel echt mee van Nieuwegein, had toch gedacht dat het daar rechtser was.

8 likes

Ik ben wel heel benieuwd hoe er in mijn gemeente is gestemd. Al heel blij dat we geen PVV en FvD hebben maar het is afwachten of de SGP of een lokale partij de grootste is.

3 likes

Maar hoezo ook Nieuwegein en Veendam bij die exitpolls ook eigenlijk? De grote steden snap ik, maar is er ook een reden voor deze steden?

Nieuwegein is kennelijk de op één na meest gemiddelde gemeente van Nederland (op Apeldoorn na) qua stemgedrag.

Alles is daar heel gemiddeld, soort mensen, achtergrond, inkomen etc etc

6 likes

Oh ja ik heb hetzelfde. Echt fijn dat PVV en FvD hier niet meedoen, maar ik hoop zo dat de SGP niet de grootste is en ze ons terug gaan toveren naar de prehistorie :crossed_fingers:t2::crossed_fingers:t2:

4 likes

al die key race alerts vielen ook altijd tegen, ik snap nog steeds niet hoe mensen dagen lang cnn konden kijken

Elke keer als ik hier langsliep dacht ik; de luxe dat je hier woont en DIT je zorg is. (Oke amelisweerd snap ik nog wel, maar het klinkerverhaal)

6 likes

GEINig feitje. :cry: :cry:

3 likes

Hoevaak gaan we vanavond horen dat er in de steden woningen moeten worden gebouwd?

3 likes

Echt hilarisch dit. Rondgang langs de meest saaaaie plekken van NL

Maar ff serieus. Te treurig voor woorden dat de opkomst bij gemeenteraadsverkiezingen zo ontzettend laag is altijd

3 likes

Welkom in Zwolle, ach schattige burgemeester

1 like

Ik vind het ook altijd grappig als mensen in een stad zich een soort dorp noemen, die mensen hebben duidelijk nooit in een dorp gewoond

5 likes

Ik deel een buurtkrant met deze mensen dus ik ben op de hoogte van al hun struggles. Hun vorige project was of ze financiering konden krijgen om heggen rond de ondergrondse containers te plaatsen. Daarvoor ging het om beplanting van een rotonde die niet biodivers genoeg was, no lie.

Zijn echt mensen die al een halve eeuw geen echte problemen hebben meegemaakt.

15 likes

Ik denk zelfs dat wij in dezelfde gemeente wonen aan je posts over het stemmen te lezen! Ik heb in ieder geval maar lokaal gestemd (LK, normaal zou ik voor Groenlinks gaan) om er nog het beste van te maken hier tegenover de SGP :smiling_face_with_tear:

3 likes

Haha ik denk het ook inderdaad. Ik heb SK gestemd terwijl ik normaal PvdA zou stemmen.

2 likes

Haha van welke afdeling is dit?

1 like