Nieuws, actualiteit en politiek #4

nee weet ik maar ik wil het wel :cry: :cry: :cry:

1 like

:clap::clap::clap::clap::clap:

2 likes

Late reactie maar dit irriteert mij ZO ERG. Vooral dat slappe gelul met dat hij het zo fijn vindt dat hij erop gewezen is en er nu aan kan werken etc.
Wat voor dwaze eikel ben je dat je er door anderen op gewezen moet worden dat met deuren slaan en schreeuwen niet normaal is :joy:

Begin dit schooljaar zat ik er nog aan te denken om hem uit te nodigen op mijn school (we hebben wel wat bijzondere initiatieven waarover ik wel had willen vertellen aan hem) maar ben blij dat ik uiteindelijk te lui was om op te zoeken hoe ik dat moest doen hahaha
Las namelijk in het NRC-artikel dat hij ook op werkbezoeken gewoon mensen uit het veld zo benadert (en plein public schreeuwen tegen een basisschooldirecteur :face_with_spiral_eyes:)

16 likes

Dat er een advocaat serieus zegt ‘er is geen hoera-gevoel, maar dit voelt aan als heel juist. Iedereen kan nu verder met zijn leven’. :grimacing: iedereen behalve Sanda dus, de jongen die jullie toedoen is overleden

13 likes

‘Een tragisch ongeval dat niemand heeft gewild?’ Echt wtf! Ik vond dat ze met die vier jaar die geëist was al goed wegkwamen.

12 likes

Twijfelde even met het nieuwstopic maar omdat in duit topic de zaak meer besproken werd:

Werkstraffen en een geldboete in plaats van de geëiste celstraffen van 4 jaar.

Oh het wordt nu ook gepost door @tessel daar.

9 likes

Ja fuck dit. Dat een advocaat ook tegen de vader van Sanda te zegt dat dit niets met kleur te maken heeft. Rot op man

5 likes

Waw hoe je anders berecht wordt als je rijk en wit bent en connecties hebt.

18 likes

Dit is echt ongelofelijk. Op welke manier hier recht is gedaan, ik kan er niet bij.

5 likes

Dus over een paar jaar kunnen deze walgelijke wezens jouw arts of advocaat zijn. Alsof zo’n boete ook maar een beetje indruk maakt voor dit soort gasten. Pappie en mammie betalen en we gaan weer vrolijk verder met ons rijke leventje.

21 likes

Ja ook echt 350-400 euro. Wat een GRAP. En de vrienden krijgen een euro morele schadevergoeding

6 likes

Echt alles rond deze zaak is misselijkmakend en dan heb je een sprankje hoop dat ze er in ieder geval niet mee weg komen en dan is de uitspraak uiteindelijk net zo misselijkmakend.

7 likes

Ik vind het ook gewoon eng hoe normaal dit gevonden wordt. Ik heb er genoeg over geklaagd in het mol topic maar dat het dus gewoon normaal is om iemand die met die gasten op social media poseert te laten deelnemen aan een mainstream programma. Das nu één voorbeeld maar het is gewoon hoe er hier over die gasten gedacht wordt. Niemand lijkt het erg te vinden. Er is geen collectieve verontwaardiging. Terwijl als je leest wat ze precies gedaan hebben. Het is op zich al walgelijk en daarnaast hadden ze ook miljoen keer eerder kunnen ingrijpen maar dat werd niet gedaan. En het ergst van al. De berichten in hun groepschat achteraf die alleen over zichzelf indekken gingen terwijl er iemand door hen lag te sterven. Zoiets neem je toch mee in een vonnis. Maar nee 't is precies een grap.

31 likes

Was die euro schadevergoeding zelf geeist? Want anders vind ik dat (naast de andere lage straffen) echt intens beledigend.

6 likes

Zijn die namen eigenlijk bekend bij jullie? Of worden die min of meer geheim gehouden? Want op de foto’s zijn ze allemaal geblurd.

1 like

Ik dacht dat die officieel niet bekend zijn maar op social media wel de ronde doen maar weet er het fijne niet van

1 like

Blijft een raar idee dat die mensen straks je huisarts, advocaat etc. kunnen zijn.

10 likes

Echt bizar inderdaad. In Nederland bestaat zoiets niet (niet direct in ieder geval, wordt wel heel complex), vraag me af of dit in België gebruikelijk is? Vind het ook een soort denigrerend, zo van we hebben oog voor de vrienden, hier heb je een euro.:sweat_smile:

2 likes

er is al een hele tijd geleden wel een groot lek geweest met hun identiteit, allemaal kinderen van advocaten, dokters, partijpolitici, etc

voor degenen die het rvagen, een euro morele schadevergoeding is wel vrij gebruikelijk hier

4 likes

Ooh apart. Ik zou het eerder als kwetsend ervaren, maar dan is dat niet per se een kwalijk onderdeel van deze zaak.

7 likes