Sorry ik heb het verkeerd overgenomen, ik bedoelde een andere jongen (nr. 3) in het draadje die verder wel aan mijn omschrijving voldoet maar inderdaad niet de tandarts is. Ik zie nu echter dat in de tweet daaronder over hem ook staat dat hij aanraadde om bewijs te verdoezelen, dat was uit de eerste tweet over hem niet duidelijk dus dat had ik even gemist. In dat geval gaat mijn verhaal niet op, ik maakte uit de eerste tweet op dat hij enkel jaren geleden voorzitter was geweest en verder niet betrokken was.
Ik weet niet of deze betreffende ouders hun zoon hebben helpen indekken, maar zelfs als ik daarvan uit ga betekent dit niet dat zij van tevoren wisten wat hun zoon bij zo’n doop allemaal deed of dat goedkeuren. Ik vind het zelf dan ook wat ver gaan om deze ouders nu te belagen. En moreel gezien zou ik ook zeggen als mijn hypothetische zoon zoiets gedaan had dat ik hem aan z’n haren naar het politiebureau zou slepen om verantwoording af te leggen, maar ik denk dat de praktijk als ouder toch weerbarstiger is en je misschien toch op zoek gaat naar verzachtende omstandigheden die zijn zaak kunnen helpen.
Maar ik ben sowieso geen voorstander van dit soort heksenjachten, omdat ik vind dat we de rechtspraak moeten respecteren. Al kan ik me het sentiment goed voorstellen omdat deze zaak illustreert dat jij als witte jongen, waarvan velen uit deze zaak met een zilveren lepel in de mond zijn geboren, zelfs als je betrokken bent bij zulke gruweldaden die leiden tot het overlijden van een jongen, weg komt met slechts een taakstraf. Deze zaak illustreert gewoon heel pijnlijk dat er in het rechtssysteem nog steeds sprake is van klassenjustitie en dat systeem moet echt veranderen.