Nieuws, actualiteit en politiek #4

Het zou gaan om een erkende vluchteling uit Syrië. De rest kun je vast wel bedenken helaas…

1 like

Ah op die manier… thnks!

2 likes

Liters is trouwens niet correct.
Het ging om 460 ml totaal (te lezen in het arrest). En inderdaad 24 gram zout per 100 ml.

Pagina 55

Het blijft zo’n walgelijke zaak .

4 likes

Deze berichtgeving de afgelopen dagen, oke en in Canada mogen ze allemaal affikken ofzo
(Las ook wel nieuwsberichten daarover hoor, maar vooral over luchtvervuiling in New York)

12 likes

Ja, ik dacht eraan hoe het in NL zou zijn als bijv de Veluwe in brand zou staan. Alleen berichten over luchtkwaliteit in Amsterdam. :mask:

11 likes

Is het niet dat het ‘nieuwswaarde’ heeft omdat ny zo’n 600km verderop ligt, en het dus vrij bizar is dat die rook helemaal daar komt?

3 likes

Nou ja omdat het !NEW YORK! is neem ik aan

3 likes

Ik denk vooral omdat de aantrekkelijkheid/USP van New York voornamelijk komt door de skyline en hoge gebouwen en dat het nu heel erg illustreert hoe het ervoor staat met klimaatverandering.

6 likes

In Calgary zag het er zo uit

Ik snap wel dat de media zo werkt, maar vind het toch irri

10 likes

NOS De Dag podcast heeft een aflevering vandaag over alle ophef nu na de uitspraak van Sanda Dia. Het is met de journalist die ook het boek heeft geschreven. Ik vind het zelf heel prettig om een iets meer genuanceerd geluid te horen in alle ophef: De Dag | NPO Radio 1

1 like

Welke nuance miste je dan in de eerdere ophef?

1 like

Bijvoorbeeld een advocaat die de uitspraak van de rechtbank duidelijk uitlegt vanuit een juridisch oogpunt

3 likes

Omarm de nuance | NWO.

2 likes

Ik moest dit even opzoeken omdat ik dit niet geloofde maar dit is een boek uit 2021? Ik snap echt niet dat iemand er dan al mee bezig is om een boek te schrijven, waravan de winst waarschijnlijk niets eens naar de nabestaanden gaat.

Ik snap ook gewoon niet dat ze een taakstraf hebben gekregen terwijl waarvoor ze schuldig zijn bevonden ook een gevangenisstraf open staat

2 likes

De journalist heeft voor zijn boek gesproken met familie en vrienden. En deze journalist besloot het boek juist te schrijven omdat er maar niet duidelijk werd wat er gebeurd was rondom de dood van Sanda

Acid kan voor zijn video een hogere straf krijgen dan die moordenaars, dan weet je toch dat er iets misgaat

33 likes

Daar gaat het helemaal niet over. Ik deel deze podcast hier omdat ik het interessant vind om eens van een jurist uitgelegd te krijgen hoe dit vonnis in elkaar zit. Ga het gewoon maar eens luisteren,. Deze jurist kan goed uitleggen wat er wel en niet opmerkelijk is.

5 likes

Ik vind het voorbarig om dit te doen als iedereen nog op een proces zit te wachten, gewoon makkelijk cashen op andermans leed. Dat de familie met hem heeft gesproken wilt niet echt veel zeggen, dat kan ook gewoon een geval zijn van de familie die blij is dat er iemand naar hen wilt luisteren. In het artikel dat ik erover vond werd er ook met geen woord gerept over wat er met de winst gebeurd, enkel dat er wat gratis boeken uitgedeeld zijn.

Ik vond dat stukje over het strafblad (er werd een ander woord voor gebruikt, aantekening in strafregister?) opmerkelijk, dat ze dat niet zouden krijgen terwijl dat wel gebruikelijk is bij zulke veroordelingen.