Vind het echt knap hoe ze dit hebben weten te organiseren. Lijkt me geweldig om bij te zijn, beter dan al die festivals tegenwoordig die alleen maar om zien en gezien worden lijken te draaien ipv om de muziek en het feest. En heel goed dat er niet hardhandig wordt ingegrepen, dat zou de boel alleen maar laten escaleren. Politie die begrijpt hoe ze iets aan moeten pakken, is ook nieuw…
Vind het wel lachen dat mensen helemaal verbaasd zijn om dat anderen illegaal samenkomen en direct aan het bezit van de buurtbewoners denken en waarom de politie niet hardhandig ingrijpt!!!
Nou ja, geluid en licht (en generators om dat allemaal aan de praat te krijgen/houden) lijkt me ook wel handig. En op de paar foto’s die ik heb gezien stond ook aardig wat deco, dus ze hebben flink wat spul mee moeten slepen
Oh, haha, ik dacht om het te organiseren
Ik had zelf ook een bericht van een vriend gehad afgelopen week (nog voor het weekend) dat er een illegale rave zou plaatsvinden en de locatie later nog gedeeld zou worden… het is dat ik er te ver vandaan woon en al plannen had, anders was ik wel eens geweest ik vroeg hem hoe hij aan die info kwam maar hij had het ook weer via iemand anders…
Er worden daar in die hoek best vaak illegale feesten gegeven, vorig jaar gingen er nog bussen vanuit Amsterdam naar die regio toe
Zo gadver. Die geur van schijt, pis, zweet, alcohol en alles
Die machteloosheid lijkt me dan ook wel naar voor die bewoners.
Ik ga stuuuk
Weski is nu dan toch echt geschorst als advocaat. Aan de ene kant schokkend en aan de andere kant meer dan terecht. Ben benieuwd wie nu Taghi gaat verdedigen als advocaat
Schokkend?
Ze is voorlopig geschorst zegt de deken want ze kan feitelijk niks, dus meer een logisch gevolg nu van wat er speelt (geen straf maatregel maar een orde maatregel). Vlg mij wordt het teruggedraaid als ze onschuldig is
NOS-correspondent Iris de Graaf is door de hoofdredactie weer naar Nederland gehaald. Het is te onveilig voor haar om vanuit Moskou verslag te doen. Wat lijkt me dat moeilijk voor haar, er lijkt wel meer voorgevallen te zijn dan bekend is gemaakt.
https://www.instagram.com/p/Cr_BxC5ojUH/?igshid=NTc4MTIwNjQ2YQ==
Was ook al mijn eerste gedachte… al weten we het natuurlijk niet.
Ik ben alleen maar benieuwd over de praktische zaken. Teruggehaald noemen ze het, heeft zij nog een huis hier? Vanaf wanneer kom je ergens niet meer ‘terug’? Heel rot natuurlijk wel en pijnlijk voor de journalistiek
Ja bijzonder he. Zij schrijft er ook zo over. De hoofdredactie heeft besloten haar terug te halen. Wat is haar stem hier in, wilde zij nog blijven, vond zij het nog wel verantwoord?
Ik zag dat Thomas Erdbrink (oud-correspondent NOS) reageerde op haar instapost met: “Helaas zijn hoofdredacties vaak angstiger dan de correspondent”. Uiteindelijk is de NOS wel eindverantwoordelijke dus die afweging lijkt me altijd super moeilijk te maken.
Vraag me inderdaad af of het te maken heeft met angstiger zijn, of in essentie een andere afweging te maken hebben. Een correspondent maakt een afweging voor zichzelf, een werkgever maakt een afweging voor een werknemer, voor een ander dus. Ik kan me voorstellen dat je dan per definitie sneller voor veiligheid kiest.
In het Vlaams artikel dat ik had gelezen was ze al een paar keer urenlang vastgezeten is voor ondervragingen door Russische instanties, ik snap dan wel dat ze in Nederland toch wel de optie beginnen af te wegen hoor.
Ja klopt! In het NOS persbericht uit mijn post wordt dat ook benoemd. We zullen bij lange na niet de details weten.
oh whoeps, ik had je berixht maar snel gescand om te kijken of dat aan bod kwam ddus niet gezien haha/ Ik ga er zelf gewoon van uit dat ze waarschijnlijk beiden hun domein hadden en dat zij met voor de russen ‘vervelende’ personen contact had wat ze willen fnuiken.
Totaal ongerelateerd maar ik heb ook al maanden niets meer gehoord over de activiteiten van wit-rusland terwijl er eerst de hele tijd sprake was over corridors en dergelijke?
Ik snap dat de politie wil laten zien dat hun baan uit meer bestaat dan mensen oppakken/bonnen uitdelen etc, maar dit is idd gewoon kwalijk. Aan de hand van deze post kunnen mensen zo uitvogelen wie nu geen kindje meer heeft en verdwijnt het hele gevoel van vertrouwen.
Waarom dit via losse social media accounts delen? Grote, persoonlijke verhalen horen via een overkoepelend iets te gaan waarbij gekeken wordt of dit überhaupt een verhaal is wat gedeeld zou moeten worden.
Dat je een teddybeer terugbrengt naar een kindje is een leuk verhaaltje, maar dit is te persoonlijk.