O nvm dan, gatverdamme
Inclusief het de schuld proberen afschuiven op medici die een praktisch dode jongen op de spoed kregen
Ik vind deze zaak zo naar. Uiteraard door wat hem aan is gedaan en wat hij heeft moeten meemaken. Maar ook omdat als een andere bevolkingsgroep de daders waren geweest de uitspraak echt wel anders was geweest.
Ik vind vooral het argument tegen schuldig verzuim ook zwak, sanda was hersendood toen hij binnen kwam op de spoed, dat gebeurt niet in vijf minuten
De tuchtsancties die ze hebben gekregen op de universiteit doet er ook totaal niet toe zou ik zeggen en idd ik zie echt geen schuldbesef zoals @Eddie zegt.
Maar het is toch sowieso al totale onzin om te stellen dat ze niet konden weten dat teveel visolie schadelijk zou zijn want dat stond niet op de verpakking. Teveel van iets is nooit goed. Je kunt jezelf ook dood drinken aan water. Wie weet dat niet??
Beklaagde MP studeerde geneeskunde en wist hoe de schachten moesten gelegd worden om te vermijden dat ze tijdens het slapen zouden stikken in hun braaksel.
Sterker nog, je mag toch van deze vent verwachten dat hij IETS weet.
En dat schuldbesef, daar durfde ik niks over te zeggen want zo ver heb ik me er niet in verdiept. Maar jezus wat matig.
Ik ben de rechtszaak gaan lezen, vanaf pagina 49 begint de inhoudelijke behandeling en ik dacht dat ik alles wel gelezen had in de media, maar mijn maag draait letterlijk om.
Als ik dan zie wat de rechter heeft meegewogen in de strafmaat, daar kan ik echt niet bij.
Edit: ik volg ook de redenatie van het Hof totaal niet dat zij voldoende en snel genoeg hulp hebben geboden aan het slachtoffer. Als Sanda niet meer reageert in de put, moeten de overige schachten (ook in slechte toestand) hem slepen naar het kampvuur en dat duurt best een tijd. Het hof vindt dat dat er niet aan afdoet dat ze adequaat hebben gereageerd. Ik ben geen rechter, maar wtf.
En ook meewegen in de strafmaat dat er zo’n groot verloop van tijd is geweest. Dat is iets wat de daders doelbewust hebben gedaan, de rechtszaak vertragen.
Bevestigt alleen maar mijn beeld dat dit geen eerlijk proces is geweest.
Iemand dat fragment van Bregman en Beckerman bij Jinek over gaswinning schade in Groningen?
Bregman zijn stokpaardje is dat er sprake is van overcompensatie, en Beckerman haalt zijn argumentatie daarna vol onderuit.
Snap echt niet dat dat de heuvel is waar je op wil sterven, bah.
Omdat zijn hele businessmodel het aannemen van de impopulaire mening is. Heeft twee keer gewerkt (taxes verhaal/deugmensen verhaal), is ie rijk mee geworden en nu komen we er natuurlijk never meer vanaf
Maar het ene (de meeste mensen deugen) spreekt het andere (mensen vragen compensatie voor schade die ze niet hebben) heel erg tegen?
En wie wint hij voor zich met zeggen dat we aan het overcompenseren zijn? Mensen die niet zijn genaaid door de overheid haha?
Genoeg mensen die alle overheidsschandalen uiteindelijk niet zo erg vinden. We zitten niet voor niks vast aan dezelfde kabinetsploeg. Waarschijnlijk weet die vent zelf niet eens meer wat er in de meeste mensen deugen staat want het is echt een onleesbaar boek
Een vriendin tipte het van de week als fijn boek dat ik ook echt heel leuk zou vinden om te lezen en ze daalde echt een beetje in mijn achting.
Deze video met beelden maakt me echt onpasselijk. Sanda is zelf ook te zien maar volgens mij nergens echt bij bewustzijn. Wat hebben ze walgelijke dingen gedaan en hoe hebben ze niet eerder hulp gezocht
Vreselijk. Wat een stelletje imbecielen. Serieus, hoe kun je niet bedenken dat liters zoute troep iemands dood kan worden?? 24gram zout per 100 gram wordt gezegd in de video, dat is echt intens veel. Ik kan er gewoon niet bij dat je met 18 man sterk ALLEMAAL zo dom kan zijn
Nee, ik zie het wel staan maar ergens onderaan. Van de nieuwssites en kranten die ik lees staat het alleen bij Volkskrant op de frontpage. Had verwacht dat dit debat meer aandacht zou krijgen.
Motie van wantrouwen tegen Rutte met onvoldoende steun kun je natuurlijk ook niet echt meer nieuws noemen.
Hoe haaaal je het in je hoofd. Ik kwam net op twitter langs een filmpje waarop je dus ziethoe die man op mensen afrent en volgensmij ook in een kinderwagen steekt en ben er helemaal naar van Hoop zo dat iedereen het overleeft. Echt afschuwelijk dit.
Ja mee eens hoor. Lees meerdere berichten over dat hij verward zou zijn, maar inderdaad ook al veel extreem rechtste berichten. Zo lang er nog geen motief bekend is zullen we het niet weten. Maar mensen geloven het nu ook al niet meer dat iemand verward is gebaseerd op zijn uiterlijk.
Voer voor welke idee van extreem rechts in dit geval dan?