Ik blij zelf gewoon op Groen stemmen, ik ben het ook niet eens met hun resoluut nee-woord tegen kernenergie, maar ben het ook niet eens met de sprookjes die rechtse partijen graag ophangen over het bouwen van nieuwe reactoren als ieder voorbeeld dat ik het westen toont dat het iedere keer gigantisch veel vertraging oploopt en de kosten exploderen. Dan gaan ze zwaaien met modulaire reactoren die überhaubt nog niet eens bestaan buiten conceptueel op papier. Veel mensen die pro-kernenergie zijn ook pro in het negeren dat er in Frankrijk heel vaak centrales uitliggen omdat ze niet meer kunnen koelen tijdens droge periodes, wat hier ook zal gebeuren. Ze mogen er van mij zetten als er garanties zijn over kosten en algemene haalbaarheid, eindeloos veel geld erin steken lijkt me ook niet nuttig.
Bij Groen heb ik wel schrik dat ze zichzelf aan het kapot maken zijn, er zijn de laatste tijd al veel gezichten verdwenen waar ze spreken over hun cumulverbod en verbod op meer dan twee legislaturen. Terwijl als je kijkt naar de ministers die ze afgeleverd hebben het het wel twee van de sterkere in de regering zijn, zeker Petra De Sutter is een topper vind ik.
Ik vind PVDA zelf wel ok maar verwacht niet dat ze goed zouden kunnen regeren als ik kijk hoe ze reageren in het parlement. En ik vind het wel heel kwalijk dat ze altijd weigeren situaties in landen als China en Rusland te veroordelen.