Nieuws, actualiteit en politiek #4

Ik blij zelf gewoon op Groen stemmen, ik ben het ook niet eens met hun resoluut nee-woord tegen kernenergie, maar ben het ook niet eens met de sprookjes die rechtse partijen graag ophangen over het bouwen van nieuwe reactoren als ieder voorbeeld dat ik het westen toont dat het iedere keer gigantisch veel vertraging oploopt en de kosten exploderen. Dan gaan ze zwaaien met modulaire reactoren die überhaubt nog niet eens bestaan buiten conceptueel op papier. Veel mensen die pro-kernenergie zijn ook pro in het negeren dat er in Frankrijk heel vaak centrales uitliggen omdat ze niet meer kunnen koelen tijdens droge periodes, wat hier ook zal gebeuren. Ze mogen er van mij zetten als er garanties zijn over kosten en algemene haalbaarheid, eindeloos veel geld erin steken lijkt me ook niet nuttig.
Bij Groen heb ik wel schrik dat ze zichzelf aan het kapot maken zijn, er zijn de laatste tijd al veel gezichten verdwenen waar ze spreken over hun cumulverbod en verbod op meer dan twee legislaturen. Terwijl als je kijkt naar de ministers die ze afgeleverd hebben het het wel twee van de sterkere in de regering zijn, zeker Petra De Sutter is een topper vind ik.

Ik vind PVDA zelf wel ok maar verwacht niet dat ze goed zouden kunnen regeren als ik kijk hoe ze reageren in het parlement. En ik vind het wel heel kwalijk dat ze altijd weigeren situaties in landen als China en Rusland te veroordelen.

4 likes

Ik ging hem even googelen, maar heeft deze serieuze politicus echt een Insta-naam die luidt: “kingconnah”…?! :joy::joy::joy::joy:

9 likes

Omdat ik undercover moest voor ons Royke, gvd. :angry:

9 likes

Haha de volgende keer dat ik een username moet bedenken zal ik absoluut inspiratie halen uit “kingconnah”. :prince:t2:

6 likes

Het typeert de status van Belgische politiek wel geweldig goed :clown_face:

1 like

Timtation heeft de naam Deborah echt verpest als het om iets gaat icm een Belgisch persoon haha

Maaar idd wel echt een telkens normaler iets dat je naast politicus ook een media persoonlijkheid wordt. Hoe vaker je in de media komt = hoe meer mensen je kennen = hoe sneller ze op je stemmen

12 likes

https://www.ad.nl/den-haag/klimaatactivisten-dreigen-vanaf-9-september-elke-dag-de-a12-in-den-haag-te-blokkeren~ae1a6b43/
Ben benieuwd. De reacties zijn wel om te janken op Twitter.
“Ik betaal heel veel voor benzine dus waar zijn die subsidies?”

5 likes

En alle kinderen moeten vanaf 6 maanden naar de creche (zodat de ouders kunnen werken ofcourse), ook 1 van zijn top uitspraken…

Ik vind hem trouwens wel knap :melting_face:. Alleen zou hij nooit zijn mond mogen open doen want daar komt niets nuttig uit. Ik snap eigenlijk echt niet hoe hij het als voorzitter kon schoppen.

Ik stem trouwens steeds op groen, ik ben niet helemaal mee in alles van de politiek ( of bijna niets). Maar ik volg bv Celia Ledoux op insta en ben het 99/100 eens met haar standpunten.
Ik vind zaken zoals het klimaat ook zeer belangrijk want volgens mij zonder deftig klimaat, milieu geen deftige economie, sociale zaken.

5 likes

Ik vind het zo’n naar verhaal van die vermiste duikboot bij het wrak van de Titanic. Je zou er maar in zitten. Wetende dat het mis is, dat je vermist bent in de diepte van de oceaan en dat de zuurstof elk uur een beetje verder op raakt. Afschuwelijk.

8 likes

Enerzijds afschuwelijk, anderzijds denk ik: je weet dan echt niet wat je met je geld moet. Goed dat ze gezocht worden, maar hoe is dit nieuws

30 likes

Rijke mensen zijn ook mensen :wink:

5 likes

Ja en het is vorig jaar blijkbaar ook al gebeurd, alleen was de boot toen ‘slechts’ een paar uur zoek voor ie weer terug was, hoezo schrikt dat je niet af? :neutral_face:

5 likes

Daarom ook prima dat ze gezocht worden en ik gun het ze prima dat ze gevonden worden. Maar alle kranten vol van een klein groepje mensen wat voor 250.000 euro bewust een groot risico neemt door in een experimenteel bootje te stappen. Beetje disproportioneel. Kan mij iniedergeval weinig boeien.

19 likes

In tegenstelling tot de honderden vluchtelingen die vorige week zijn verdronken.

32 likes

Misschien is dat ding allang in elkaar geklapt.

Idk ik heb er geen medelijden mee, er staat in het contract dat je moet ondertekenen dat het geheel op eigen risico is en het voertuig niet officieel gekeurd is.

Je eigen risico is doodgaan. Tsja.

17 likes

Zoals ik het begreep is het ok gewoon letterlijk een buis met piepklein raampje van voor en niet eens iets degelijks van besturing. Het sluitsysteem is ook gewoon 12 bouten aandraaien waardoor je jezelf opsluit.

Net alsof ze in een rioolbuis zitten.

9 likes

Wow dit zou echt mijn ergste nachtmerrie ooit zijn, voor geen miljoen ga ik in zo’n ding :joy:.

Zouden ze tekenen voor dit soort risico’s, zodat het bedrijf niet aansprakelijk is? Of krijgt dit bedrijf straks allemaal rechtszaken hun kant op? Ik ben gefascineerd door dit soort toerisme van rijke mensen met teveel geld.

10 likes

Ja dat moesten ze zeker, hier kan je dat zien en zie je ook gelijk wat een idioot bootje het is

Echt ongelofelijk dat iemand daar vrijwillig in gaat

12 likes

Migado ik zou niet eens in een hele goede ruime luxe duikboot zo diep onder water willen. Laat staan in zon geknutselde buis. Dan vraag je dr ook gewoon om om vermist te raken.

13 likes

Het ding schijnt eerder ook vast te hebben gezeten te hebben bij de titanic en toen moesten ze heen en weer bewegen om m los te krijgen. Ik kan me misschien nog ergens voorstellen dat je t wil want “bijzonder” en als je zo rijk bent moet je wat. Maar zodra je die controller ziet denk je toch aju.

Hopelijk is dat ding gewoon in 1x geimplodeerd en hebben ze niks gemerkt.

4 likes