Nieuws, actualiteit en politiek #4

Dat ding wordt bestuurd door een logitech controller

:skull:

34 likes

Wow dan ga je naar de titanic en zit er alleen zo’n mini raampje in, dan zie je toch ook helemaal niks haha.

17 likes

97% van de studenten die volgens duo fraudeert en een advocaat in handen neemt heeft een biculturele achtergrond, maar Duo’s eerste reactie is dat ze niet weten hoe ze daarop moeten selecteren🤡

17 likes

Die quotes van de handhavers zijn ook op zijn minst fishy. Vertrouw hun oordeel voor geen meter

7 likes

Nou fishy. Gewoon echt fucking racistisch😅

17 likes

De reacties van DUO ook, hoe durf je nu zo laconiek te reageren. Dat ze niet na het toeslagenschandaal dit doorgelicht hebben zegt ook veel. Bij de rijksoverheid is inmiddels ook veel onderzoek gedaan naar ethiek en algoritmes (juist ook hoe een combi van factoren toch bepaalde groepen kan selecteren) dus dat ze hier zo over doen is ook echt bizar.

En inderdaad de reacties van de handhavers. Hoezo speelt etniciteit (racisme dus) geen rol???

2 likes

Ik snap niet dat je dit als handhaver zegt tegen een journalist. Dan snap je toch ook dat je hele punt onderuit gehaald wordt? Als je zo praat tegen een journalist, hoe praat je dan onderling met collega’s?

25 likes

Helemaal helemaal eens dat het toeslagenschandaal het topje van de ijsberg is, maar er zijn wel degelijk veel stappen gezet bijvoorbeeld op het gebied van algoritmes. Maar dat maakt het voor mij nog duidelijker, de instrumenten zijn er echt wel om dit soort aanpakken door te lopen, dan is het misschien ook niet perfect maar ga je er wel bewuster mee om. Al deze reacties tonen en onkunde maar vooral totale desinteresse en besef van ernst en impact en dat geeft zeer weinig vertrouwen.

Ik wilde met mijn tekst ook niet zeggen dat dit direct duidt op zelfreflectie of wel een goede afhandeling, maar vooral benadrukken hoe bizar en ernstig het is.

Dit schijnt trouwens niet heel gek te zijn. Ik las dat de xbox controllers ook veel door legers gebruikt worden.

3 likes

Ja ik heb net even gegoogled naar welke controllers er door legers gebruikt worden, maar dat is wel echt even wat anders dan een wireless bluetooth (!?) logitech controller van 25 dollar voor een onderzeeer die naar extreme diepten vaart.

4 likes

Ik moest zo lachen in dat filmpje om ‘we hebben reserve controllers mee!’ Oh ja dan is het goed

11 likes

Dat klopt.

Ik denk op zich dat het feit dat het geheel met een controller bestuurd wordt, niet zo heel gek is. Dat gebeurd inderdaad ook met bijv. drones in het leger (dat is doorgaans wel gewoon met beide benen op de grond :smiling_face_with_tear: + geen b-merk, maar gewoon goed spul). Het feit dat hij trots vertelt dat het met bluetooth/starlink (tesla boy internet) werkt…

De keus voor draadloos op zo’n enorme operatie, zonder back-up. Zegt best wel veel over hoe serieus veiligheid wordt genomen. Daarnaast zegt hij ook nog heel hihaho, dat de controller dan gezellig doorgegeven kan worden. Alsof het een fucking waterfiets is. En hij benoemt ook nog dat er onderdelen van “camper-world”, zijn gekocht. Want dat is vast goed genoeg om lekker 3800 meter diep de zee in te gaan.

Kan er echt met mijn hoofd niet bij. Misschien omdat het letterlijk een van mijn grootste angsten is, maar vind het wel heel interessant om te volgen (sorry not sorry).

5 likes

Ik ga echt naar de hel want ik zit al de hele tijd te lachen om memes over deze situatie op twitter :grimacing:

7 likes

Dan ga ik gezellig met je mee naar de hel. Het is ook een manier om met zo’n bizar nare en ongebruikelijke situatie om te gaan, denk ik. Uiteindelijk zijn het wel heel welvarende mensen, die er zelf voor gekozen en getekend hebben (WHY? HOW? QUE?) om mee te gaan. Ik heb op dit moment nog het meest compassie voor de families van de mensen in de sub, en alle mensen die dit hele circus nu weer mogen proberen op te lossen :cry:

10 likes

Zou er een wc inzitten?

1 like

Weet niet of je het een wc kunt noemen. Eerder een kruk met een gat, maar ja:

6f579d70-0f4f-11ee-aff3-4f46366c2893

4 likes

Alleen volgens mij mag je niet schijten en moet je de dagen ervoor op dieet

8 likes

Oh men.
En dan duurt het ineens geen 10u maar eh 48+ uur.
Bah bah. Op een bepaald moment weet je gewoon: we zitten vast. En dan zit je te wachten tot je dood gaat ofzo? En op een bepaald moment is er dan 1 iemand over.
Oké ik kan hier niet tegen :cold_face:

Weet niet zeker of dit al gepost is, maar hier zie je het hele ding van binnen :cold_face: :cold_face: :cold_face:

5 likes

Het Amerikaans leger heeft vroeger ook hele datacenters gebouwd met Playstation 3’s want dat was goedkoper

4 likes