Nieuws, actualiteit en politiek #4

Ik zat vanmorgen hutje mutje in de trein echt te balen maar toen dacht ik ineens aan die vijf mensen die nu opgepropt in een 6-meterkorte buis ergens op de grond van de oceaan drijven dus toen kon ik het wel relativeren

50 likes

Maar het meest aannemelijk is volgens mij dat dat ding geĂŻmplodeerd is en ze heel snel dood zijn gegaan. Dat zou dan nog het beste scenario zijn.

6 likes

:sob:

Ik vind de hele situatie best Triangle of Sadness :sweat_smile: dat je extreme rijkdom je nu mogelijk de das om doet.

19 likes

Maar waarom zou het imploderen?

2 likes

Mijn bron is Tiktok ik ben geen expert😂 maar schijnbaar kan dat vrij snel gebeuren als er bijvoorbeeld een scheurtje in de boot ontstaat. Als er dan onder water te veel druk op komt te staan implodeert ie. Zou van te voren ook voor gewaarschuwd zijn.

8 likes

Echt weinig zo eng als stelligheid bij mensen die vergaande maatregelen tegen andere mensen mogen nemen.

9 likes

Gelezen op Reddit dus geen idee of het klopt maar het raam dat gebruikt is is bijvoorbeeld nooit getest op die diepte en het bedrijf dat het gemaakt heeft raad het ook af om het op zo’n diepte te gebruiken. Dan zou het niet ondenkbaar zijn dat zoiets het idd begeeft. En dan zorgt de druk in die diepte er wel voor dat alles klapt.

Dan ben je onderling dus zó racistisch dat je denkt dat deze uitspraken tegen de journalist ‘normaal’ zijn

2 likes

Oh mijn god het is echt?? Ik dacht dat er een grap gemaakt werd hahahahah omg

2 likes

Ik ben al bezig met een blog van al mijn publicaties op forumfeminarum voor het geval mijn phd faalt

25 likes

Hahahah hardop lachen

3 likes

Volgens mij zijn de verslaggevers inmiddels een beetje leeg, wat quotes betreft :joy:

“The first noises were heard by a Canadian P-3 aircraft yesterday”

“More noises were heard today as well”

“Unfortunately, the ocean is a noisy place and it remains unclear what the sounds are”

12 likes

Er was laatst iemand hier die een linkje plaatste naar het rechtbankverslag. Heb dat echt gefacineerd zitten lezen. Unhinged indeed!
Hij was overigens universitair docent volgens mij, geen hoogleraar, of bedoel je daarmee iemand anders?

2 likes

Dat gaat over iemand anders.

Ik wist niet dat die vent al 10 jaar aan de uni werkt terwijl hij nog steeds niet is gepromoveerd.

1 like

Oja, ben het nu pas aan het lezen, sorry.

#mag niet heb ik laatst van jou geleerd, eerst reageren en dan pas zelf kijken/lezen :sweat_smile: hardleers

1 like

Dit is het ergste aan het verhaal: dat serieuze media iemand 200+ keer aan het woord laten als wetenschapper, zijn opiniestukken publiceren en zijn verhaal rechtstreeks overnemen als hij een klokkenluiders melding doet, terwijl hij verifieerbaar onder aan de voedselketen staat en zijn claim to fame een gepubliceerd artikel gebaseerd op een scriptie is. Vind echt dat we bij mensen zonder aantoonbare carrière die 3+ keer podium krijgen een alarmsignaal moeten krijgen (kuch Sywert van Lienden).

Edit: extra red flag is een website over jezelf bijhouden

16 likes

Oke, oke, oke. Mijn vriend krijgt zojuist deze video aangeraden op Youtube. En ik ben gewoon een beetje in shock.

huilen in een hoekje de video

Bajé a los restos del Titanic 4K | Parte 4/4 - YouTube

Het zijn volgens mij 4 delen, maar alleen de laatste gezien. Geen flauw idee wie deze meneer is. Hij spreekt spaans, wij hebben met engelse ondertiteling gekeken. Hij heeft exact dezelfde expeditie gedaan. En er gaat VAN ALLES mis (vanaf 06.05 mocht je alleen willen ramptoeristen). De communicatie verliest, ze komen niet goed terug omhoog, ze hebben ruim 1,5 uur moeten zoeken naar het wrak, en en en… Zoveel vragen? Zoveel meer paniek? Wat gebeurd er allemaal? En waarom in godsnaam, zijn er opnieuw mensen meegegaan? Terwijl dit gewoon online staat.

Misschien moet ik even iets anders gaan doen :face_with_spiral_eyes:

5 likes

Lees ik dit bericht goed?

Wiersma is de laatste tijd in het nieuws vanwege zijn intimiderende gedrag. Nu begrijp ik dat er er nieuwe meldingen zijn gekomen na een symposium. Klopt dat? Als dat zo is, ben ik echt compleet het spoor bijster met deze vent want dat symposium was volgens mij vorige week. Je zou toch verwachten dat deze man na alle ophef op z’n gedrag let maar kennelijk geldt dat niet voor deze minister.

Edit: Dit bericht is duidelijker vind ik. De nieuwe meldingen gaan inderdaad over het symposium van vorige week. Ik ben er wel klaar mee nu, hopelijk treedt hij af. :wave:t3:

3 likes

Amen

11 likes