Nieuws, actualiteit en politiek #4

Er zijn “brokstukken” gevonden in de buurt van de Titanic…
Om 21.00 vanavond is er een persconferentie.

2 likes

Misschien dan toch een explosie? Lijkt me wel een minder nare dood…

1 like
22 likes

Maar het ligt nog steeds niet aan hem… als je zijn verklaring leest. :rage:

Even zijn citaat:
“Ik merk nu in mijn werk dat ik in een situatie ben beland waarin het niet meer uitmaakt wat er gebeurd is en wat mijn toon en intentie was. Ik vind dit geen gezonde uitgangspositie”, schrijft hij. “In de huidige omstandigheden voel ik mij niet vrij genoeg om die stevige inhoudelijke koers te blijven volgen. En dat verdient het onderwijs niet. Daarom wil ik die ruimte laten aan een opvolger.”
:face_vomiting:

5 likes

Nu maar hopen dat hij niet iemands manager gaat worden :joy:

5 likes

Er is in de belangenorganisaties in het onderwijs een soort complottheorietje gaande dat het voor sommige mensen wel heel goed uit komt dat Wiersma weg gaat en die laatste klacht wel heel makkelijk is

1 like

Blink 182

5 likes

Oh tell me more :eyes:. Komt dat vanuit de raden?

1 like

Ik snap best wel dat die laatste klacht gezien kan worden als een laatste knietje. Maar er is veel meer aan vooraf gegaan, waar hij zelf het probleemgeval is geweest. Hij kon zichzelf nog net staande houden na de vorige aanklachten. En dan weet je dat 1 druppel voldoende is. Als hij niet dat knietje had willen krijgen, had hij zelf eerder moeten opstappen.

Hier zijn hele verklaring:

Er zijn echt wel andere manieren om heilige huisjes te slechten als minister dan te werken met woede-uitbarstingen en situaties waarin mensen zicht mentaal en fysiek bedreigd voelen. Als je die wegen niet kunt vinden, ben je geen goede minister. Ondanks goede intenties.

3 likes

Zit er verder niet in hoor, maar heb vandaag al meerdere positieve tweets over hem gelezen van mensen uit belangclubs (niet de raden/bonden)

@TanteBetje ik weet dat er meer aan vooraf gegaan is, maar hij lijkt nu zelf ook te suggereren dat dat laatste knietje wel heel makkelijk gegeven is.

2 likes

De Titan is waarschijnlijk geïmplodeerd. Fijn voor de mensen die erin zaten (of ja, voor hun nabestaanden) dat ze waarschijnlijk niet heel langzaam zijn gestikt. Hoop dat we verder nu klaar zijn met al die nieuwsberichten erover (en ja, ik doe er aan mee, maar dat komt omdat mijn nieuwsapps me pushnotificaties sturen, en die wil ik niet uitzetten want ik wil geen écht belangrijk nieuws missen)

11 likes

Ik las iets over een andere duikboot die in 2018 implodeerde. Beter dan langzaam stikken:
"De complete vernietiging door de druk van de zee duurde amper 40 milliseconden of 0,04 seconden. “Dat is de helft van de minimale tijd die nodig is om een gebeurtenis cognitief te registreren”, staat in het rapport. “Hoewel de crew mogelijk wist dat er een implosie zat aan te komen, hebben ze dus nooit geweten dat de duikboot inderdaad ineen klapte. Ze zijn niet verdronken, hebben geen pijn ervaren. Hun dood was onmiddellijk.” "

15 likes

Maar als zo’n boot implodeert, wat eh gebeurd er met die lichamen? Die soort van exploderen dan? Of kunnen die nog (potentieel) terug gevonden worden?

1 like

Volgens mij gebeurt er niet veel omdat je lichaam vooral bestaat uit water wat niet plat gedrukt kan worden

3 likes

Die lichamen zullen waarschijnlijk niet meer helemaal intact naar de bodem zijn gezonken alwaar ze waarschijnlijk door vissen etc zijn opgegeten. Ik kan me iig niet voorstellen dat die nog gevonden gaan worden.

4 likes

Maar die blijven dan dus in tact? Ja er zal misschien genoeg rondzwemmen waardoor ze er niet meer zijn? Maar ze exploderen ofzo dus niet

1 like

Mijn broer (marinier) zei het vanmiddag toevallig. Maar ik denk ook dat je wordt opgegeten door vissen .brrr eng idee

2 likes

Nouja opzich, in de aarde zijn het wormen

9 likes

Ik kwam dit draadje toevallig tegen net.

5 likes

hier ben ik wel echt pissed om, in het artikel van de standaard maken ze echt een punt om acid bij zijn naam te noemen. Maar over die donkerbruine paljas wordt nog steeds geen naam geschreven. Hij heeft een klacht ingediend, hij is uit de anonimiteit. Stop met zulke personen te beschermen.

@Fishing volgens deze tweet kan er niet veel van je overblijven dan

5 likes