Nieuws, actualiteit en politiek #4

(Het valt me altijd zo op dat Mirjam Bikker echt een enorme makeover heeft ondergaan sinds ze fractievoorzitter is).

Meer on topic ik hoop ook dat CU z’n poot stijf houdt, zelfs restricties voor mensen uit actief oorlogsgebied nu op tafel, hoe komt het in je op.

Tegelijkertijd dan met nieuw kabinet vd regen in de drup.

Rutte is zo’n afschuwelijk cynische politicus. Plucheplakker.

5 likes

Hebben ze destijds ook met Rutte gedaan. Vlotter brilletje en moedervlek in het gezicht weg laten halen.

1 like

Ik heb echt niks met de CU of religie maar ik vind deze oproep tot gebed ergens wel ontroerend 🥹.

7 likes

Dit weten zijn stemmers ook gewoon hoor.
Het boeit ze alleen niet omdat zij niet die toeslagenouders/aardbevingsGroningers/paupers zijn.

22 likes

Wajoooo Christenen

Wist oprecht niet dat die bestonden in Nederland.

9 likes

Ik denk nog vaak aan Annet uit Soesterberg. Ze moet ook vooral even benadrukken dat ze vermogensbelasting betaalt :joy:

11 likes

En geen gebruikgemaakt van overheidsinstanties zoals jeugdzorg.

Alleen al aan die zin lees je het totale dédain voor iedereen die het niet net zo voor elkaar heeft als Annet zelf.

31 likes

Dit had mijn moeder kunnen schrijven :sob::joy:

Mijn ouders zijn echt typische VVD-stemmers. Koophuis gekocht in een voordelige tijd, vanaf hun 16e bij dezelfde werkgever gewerkt en nooit ook maar ergens last van gehad (zoals de lange wachttijden voor psychische hulp, woningcrisis, leenstelsel, geen vast contract krijgen en alleen maar 0 uren of freelance etc.). Dus ja, “we hebben het toch gewoon goed en wie moet het anders doen dan Rutte”.

8 likes

Mijn ouders zijn hetzelfde alleen is mijn moeder eentje die zegt “ik stem wel VVD maar niet op Rutte hoor want dat is wel een keer mooi geweest !!1!” Oke mama cool dat helpt echt enorm.

10 likes

Deze kop/subkop combinatie :woozy_face:

11 likes

Oh, nu mis de kotsemoji… Hier is’ie, helemaal alleen voor Annet uit Soesterberg:
:face_vomiting: :face_vomiting: :face_vomiting:

3 likes

Hahahaha lil kleine is natuurlijk wel de meest gedupeerde! :face_with_symbols_over_mouth:

4 likes

Ohhh wat erg maar wel precies samengevat hoe nederland omgaat met zedenzaken

10 likes

Deze fucking domme en rare afleidingsmanouvre om maar geen antwoord te hoeven geven op vragen ook:

1 like

De tijd vol praten is het enige wat hij doet. En o ja het land verpesten.

8 likes

hee ik dacht dat je als niet-lid van twitter geen tweets meer kon bekijken :o

die journalist geeft Rutte trouwens echt te veel credits met “geschiedenis aan het schrijven”

3 likes

Ughh zo ‘popiejopie, kijk mij eens leuk zijn’:face_vomiting:
Kan echt heeeel slecht tegen dat soort mensen :sweat_smile:

1 like

Ik vrees ook dat NL weer op Rutte zou gaan stemmen. Dan heb je echt geen empathie voor de mensen om je heen wat mij betreft. Waarom vergeven zoveel mensen hem zijn fouten? Is dat dan puur omdat het hen en hun directe omgeving niet aangaat? Dan zie je toch alsnog op het nieuws etc wel hoeveel leed deze man veroorzaakt heeft.

Ik vind het eigenlijk ook best ongezond dat één persoon zo lang mag reageren. Ik snap wel dat het democratisch verkozen is en daar wil je natuurlijk ook geen afbreuk aan doen, dus lastig. Maar ergens zou het mooi zijn dat één persoon max. 3 termijnen mag doen ofzo. Als daarna zijn/haar partij weer wordt verkozen, dat er dan een andere partijleider op moet staan.

7 likes

Ugh vreselijk. Zoveel mensen om mij heen kijken dit soort shit ‘oh heb je gisteren Lubach gekeken?’ NEE

Zelfde straatje als de Corrie. Ook zo overrated.

2 likes

Ja eens hoor, ik zat tegen collega’s te vertellen dat ik een tiener was toen Rutte premier werd en ik ben nu in de dertig. Ik kan me niets herinneren van Balkenende. Voor mij komt rutte het dichtst in de buurt van een langzittende dictator :joy:

5 likes