Nieuws, actualiteit en politiek #4

Maar hun geld stroomt helaas niet terug de maatschappij in, toch? Ik neem aan dat ze allemaal mazen in de wet weten waardoor al het geld direct naar hun kinderen of partner gaat. :dizzy_face:

Dus ik weet niet of de wereld er nou beter van wordt als verwende kutkinderen zoveel geld hebben, in plaats van ondernemers.

7 likes

K zag gisteren een animatie van hoe diep elke zee gemiddeld en maximaal is.

Ik werp me wel op om de Azov zee te verkennen, die is 7 meter gemiddeld, 14 meter maximaal. Dat kan ik nog net handelen denk ik.

Werd echt misselijk vanaf de middellandse zee die maximaal 5200 meter is :nauseated_face: :nauseated_face:

18 likes

Als dat inderdaad zo is dan is het wel een beetje sneu. Maar ook als negentienjarige kun je gewoon nee zeggen, neem aan dat hij niet tegen zijn wil met handboeien die titan ingesleurd is.

@Branko Ook die verwende kutkinderen mogen van mij imploderen als ze miljardair zijn hoor, ik discrimineer niet.

9 likes

Super triest voor hem natuurlijk, maar ik vond dat verhaal wel echt verhelderend weer hoe ver rijke mensen van mij af staan. Hij wilde liever niet maar ging toch want ja vaderdag en leuk voor die vader. Zo’n ritje kost 250k? Ik had me er niet echt in verdiept en vond het wel een redelijk bedrag als je dit nou echt heel graag wil en je hebt toch veel geld. Maar het ging dus niet eens om iets echt graag willen maar gewoon een zondagsinvulling :smiling_face_with_tear:

1 like

Ik weet niet vind dit ook weer echt te ver gaan " ook verwende kutkinderen mogen van mij imploderen " vind ik echt geen oke uitspraak.

39 likes

Je mag hier vanalles van vinden maar kom op, een béétje respect?

14 likes

Die voorzitter van de explorers club: He said both Harding and Nargeolet were “drawn to explore” to try to advance science and “for the betterment of mankind.”

Ik ben dan wel weer nieuwsgierig hoe ramptoeristische trips naar de titanic, snelle vliegreisjes van noord naar zuidpool en toeristische ruimtereisjes goed zijn voor mankind

16 likes

Ja, ik ben helemaal voor wetenschap en nieuwe dingen ontdekken, maar dit is gewoon extreem duur toerisme.

6 likes

Kwam dit artikel van de Volkskrant tegen. Kan het helaas niet lezen maar wellicht interessant voor wie een abonnement heeft: DPG Media Privacy Gate

1 like

Jawel want als ze ongeveer de helft aan belasting betalen, wat normale mensen moeten doen boven een bepaald bedrag, dan vloeit de helft van het vermogen terug de maatschappij in. Maar ik ga ervan uit dat dit niet gebeurt met het vermogen van deze mensen.

Ik weet niet of ik jou nou niet snap of dat we eigenlijk hetzelfde zeggen?

5 likes

Miljardairs zouden gewoon niet moeten bestaan, niemand wordt zo rijk zonder over (vaak letterlijke) lijken te gaan. Kan daar echt geen respect voor opbrengen en dat ze zichzelf om zeep helpen door in een krakkemig blikje de zee in te duiken verandert daar echt niks aan :woman_shrugging:t3:

28 likes

Oh ja dat herinner ik mij nog wel, het gaat erover dat er steeds meer rijke mensen zijn die onderzoeksboten sponsoren om als luxejacht te gebruiken en letterlijk in de jacuzzi gaan zitten terwijl wetenschappers bezig zijn. Ontdekkeningen worden dan ook direct gepatenteerd of eender wat mogelijk is voor bescherming onder een holding van de rijke piet. De wetenschappers vinden het niet echt leuk en etisch maar ja, zo krijgen ze natuurlijk wel onderzoeksmiddelen.

1 like
2 likes

Wil je hier ook nog iets over zeggen?

19 likes

Ben benieuwd of er een coup poging gaat komen

1 like

Dit kan echt flink uit de klauwen lopen. Al die soldaten die naar het front zijn gestuurd met slechte uitrusting steunen Prigozjin en dat zijn er nogal wat.

3 likes

Ik ben ook heel benieuwd hoe dit gaat verlopen :hushed:

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Hoop dat het niet gestaged is, maar Prigozhin zegt dat hij Rostov blijft blokkeren tot ie z’n zin krijgt en anders naar Moskou wil trekken.

(Deze vertaling is betrouwbaar, alleen weet ik natuurlijk niet of de Russen willen dat het westen denkt dat er een coup is of dat het echt zo is idk)

4 likes

Lijkt mij vrij duidelijk toch? :joy:

1 like

Hopelijk duurt dit een paar weken en vechten P en P elkaar helemaal de tent uit. Kan OekraĂŻne door.

3 likes